Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου 2015

H online ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ "ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΠΑΡΕΑΣ"





Η Διαμαντή Βασιλική γεννήθηκε στην Καρδίτσα. Σπούδασε Hλεκτρολόγος Mηχανικός και Μηχανικός Η/Υ στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Είναι παντρεμένη, έχει τρία παιδιά και ζει μόνιμα στη Νέα Μαγνησία Θεσσαλονίκης. Από το 2000 και μετά εργάζεται ως εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Διετέλεσε σύμβουλος Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού στα σχολεία της περιοχής της και υποστήριξε τις καινοτόμες και βιωματικές δράσεις στο χώρο των σχολείων. Το μυθιστόρημα «Μοιραίες Παρεμβάσεις» είναι το πρώτο βιβλίο της που εκδίδεται.




Eva Natsi Η παρεα μας εχει αποψε την τιμη να εχει κοντα της την αγαπημενη συγγραφεα Βασιλικη Διαμαντη. Βασιλικη εισαι κοντα μας?
Βασιλική Διαμαντή Καλησπέρα σε όλους
Eva Natsi καλησπερα. Σε ευχαριστουμε για την τιμη να εισαι αποψε καλεσμενη στην παρεα μας
Xristina Binou Καλησπέρα Βασιλική μου, σ' ευχαριστούμε για την τιμη να εισαι αποψε καλεσμενη στην παρεα μας!
Βασιλική Διαμαντή Χαίρομαι πολύ που θα τα πούμε



Rena Alexopoulou. θα ήθελα να ρωτήσω τη συγγραφέα: Αγαπημένος/η συγγραφέας και είδη βιβλίων που προτιμάτε να διαβάζετε; Ευχαριστώ. Καλή επιτυχία στο νέο βιβλίο!!!
Βασιλική Διαμαντή Αγαπημένοι συγγραφείς πολλοί. Οι Έλληνες συγγραφείς έχουν δώσει αριστουργήματα και συνεχίζουν να δίνουν. Δεν θέλω να αδικήσω κανέναν. Διαβάζω τους περισσότερους. Θα αναφέρω έναν κλασσικό συγγραφέα όμως που με σημάδεψε και μου ξύπνησε το πάθος για την συγγραφή. Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι. Υποκλίνομαι… Προσωπικά με έχει σημαδέψει. Θα αναφέρω επίσης και τον Καζαντζάκη, άφησε πολλά σημάδια.
Κοινωνικό μυθιστόρημα, ιστορικό μυθιστόρημα και αστυνομικά. Όλα όμως με κάποιες προϋποθέσεις. Γρήγορη πλοκή, ιστορικά στοιχεία της εποχής χωρίς να γίνεται κουραστικό και να μετατρέπεται σε βιβλίο ιστορίας, σταθερή γλώσσα χωρίς πολλές παραπομπές, με χρονικές αναδρομές, πολλές ανατροπές και μη αναμενόμενο τέλος. Το αίσθημα απαραίτητο και φυσικά τον κώδικα που θα σε βγάλει από τον ρεαλισμό, αρχαία μυθικά στοιχεία, αρχαίες προφητείες και έθιμα από προηγούμενες εποχές. Ζητάω πολλά;


Φωτεινη Μαλλιαρη Μια μοιραια παρεμβαση στη ζωη της?
Βασιλική Διαμαντή  Έχω βρεθεί και στη θέση της Κατερίνας αλλά και στη θέση της Γεωργίας(οι ηρωίδες του βιβλίου). Στη θέση της Γεωργίας περισσότερες. Ναι έχω δεχθεί μοιραίες παρεμβάσεις και έχω κάνει επίσης. Αναλογίζομαι συνεχώς πως θα ήταν η ζωή μου αν… Δεν ξέρω αν έχετε δει την ταινία «Τρέξε λόλα, τρέξε». Μικρές ή μεγάλες παρεμβάσεις και λεπτομέρειες αλλάζουν εντελώς την εξέλιξη της ζωής και φέρνουν ένα διαφορετικό τέλος κάθε φορά. Άραγε πόσες εκδοχές της ζωής μας θα μπορούσαν να υπάρξουν; Η κάθε μοιραία παρέμβαση οδηγεί τη ζωή μας και σε μια άλλη εκδοχή της. Έχω ζήσει τη μια εκδοχή της ζωής μου. Όμως αν… θα είχα ζήσει μια άλλη ζωή; Όλα είναι θέμα χρόνου και συγκυριών. Οι εξωτερικοί παράγοντες παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο πέρα από τη βούλησή μας

Stamatina Dimama Πιστεύετε στη μοίρα ή την φτιάχνει μόνος του κάθε άνθρωπος; Σας ευχαριστούμε πολύ!!!
Βασιλική Διαμαντή Κάθε πρωί που ξυπνάω, πιστεύω ότι τη μοίρα του την φτιάχνει ο κάθε άνθρωπος μόνος του. Ξεκινάω τη μέρα μου, έχοντας την αίσθηση ότι κι εγώ θα φτιάξω τη δική μου. Προσπαθώ να την υποτάξω στη θέλησή μου. Αλλά υπάρχουν κάποια βράδια, όταν αναλογίζομαι και ζυγίζω τα γεγονότα, που κλείνω τα μάτια μου και λέω στον εαυτό μου «Αυτό δεν είχες τη δύναμη να τ’ αλλάξεις. Θα συνέβαινε ούτως ή άλλως…». Μπορεί κάποιος να απαντήσει σ’ αυτή την ερώτηση με σιγουριά; Εγώ προσωπικά νιώθω να παλινδρομώ ανάμεσα στα δυο, ν’ αλλάζω διαθέσεις και απόψεις ανάλογα με την έκβαση των γεγονότων. Η αδυναμία μου ν’ αλλάξω τα πράγματα με οδηγεί στη σκέψη ότι είναι απόφαση της μοίρας. Για την αδυναμία μου όμως είμαι υπεύθυνη εγώ - η αδύναμη θέλησή μου - ή η μοίρα; Άλλο ένα ερώτημα χωρίς απάντηση…

Panagiota Goutzourela Οι μύθοι και οι αρχαίες προφητείες κατά πόσο πιστεύετε ότι μπορούν να επηρεάσουν έναν άνθρωπο να στο λαμβάνει αποφάσεις για τη ζωή του και να καθορίζει τις πράξεις του. Ευχαριστώ.
Βασιλική Διαμαντή Θεωρώ ότι στην εποχή μας δεν τον επηρεάζει καθόλου. Ούτε στο να λαμβάνει αποφάσεις, ούτε και καθορίζει τις πράξεις του. Επικρατεί η ρεαλιστική σκέψη. Παλαιότερα ήταν μάλλον συχνό φαινόμενο. Η εξέλιξη της επιστήμης, πιστεύω έχει δώσει απαντήσεις σε πολλά θέματα και έχει απεγκλωβίσει το μυαλό του ανθρώπου απ’ όλα αυτά. Μάλλον ανήκουν σε μια άλλη εποχή. Όμως αυτή ακριβώς η άλλη εποχή, φαίνεται να μας έλκει όταν γράφουμε λογοτεχνία (μιλάω προσωπικά πάντα). Γιατί οι μύθοι κρύβουν μέσα τους αναπόδεικτα μυστικά και η ομορφιά τους έγκειται στο ότι επιτρέπουν στους ανθρώπους να δίνουν μη ρεαλιστικές ερμηνείες στα γεγονότα. Τους βγάζουν στο ταξίδι, στο μυστήριο… και αυτό πιστεύω κερδίζει στα σημεία τον ρεαλισμό.

Argiro Theodossiou Υπήρξε κάτι που ζήσατε ή ακούσατε από άλλους και σας ενέπνευσε να γράψετε το βιβλίο; Καλοτάξιδο να είναι!
Βασιλική Διαμαντή Ναι. Οι ιστορίες του βιβλίου είναι αληθινές, αλλά έχουν συμβεί σε διαφορετικούς ανθρώπους. Εγώ τις ένωσα μεταξύ τους συνδέοντάς τες με τον μύθο και άφησα τους ήρωες μου να αυτοσχεδιάσουν μέσα στην εξέλιξη της ιστορίας και να τριγυρίσουν μόνοι τους, δίνοντας σε όλες τις καταστάσεις ένα δικό τους τέλος. Από ένα σημείο και μετά τους άφησα να με πάνε. Δεν τους πήγα εγώ εκεί που ήθελα. Ο μύθος ήταν ο κώδικας για το πέρασμα στην φαντασία όπου όλα επιτρέπονται και όλα είναι πιθανό να συμβούν

Νατάσα Τσιτσιριδάκη θα ηθελα να ρωτησω τη συγγραφεα ποια ηταν η πηγη εμπνευσης της για αυτη την ιστορια.Απο το οπισθοφυλλο δειχνει να εχει μεγαλο ενδιαφερον!Ευχαριστω
Βασιλική Διαμαντή Τρεις αληθινές ιστορίες, τριών ανθρώπων πυροδότησαν σκέψεις. Για τον «Υποχθόνιο» χαρακτήρας μας που κρύβεται πολύ καλά μέσα μας. Άλλοτε φοράει το μανδύα της αγάπης, άλλοτε το μανδύα της λογικής και της ηθικής. Πάντως χωρίς να το θέλει τις περισσότερες φορές, επεμβαίνει και αλλάζει ζωές με μεγάλες παρεμβάσεις ή με μικρά ασήμαντα γεγονότα που είναι ικανά να πυροδοτήσουν αλυσιδωτές αντιδράσεις και ν’ αλλάξουν τα πάντα. Αλλάζουμε χωρίς να το θέλουμε ή κατ’ επιλογή επειδή μας βολεύει, τις ζωές των άλλων; Ήταν η ζωή μας δική μας επιλογή; Οι συμπεριφορές των ανθρώπων είναι η πηγή έμπνευσής μου και ο τρόπος που οδηγούνται στο να πάρουν μια απόφαση. Η δύναμη της στιγμής μέσα στο χωροχρόνο, «ένα λεπτό αργότερα και όλα θα ήταν διαφορετικά…». Πόσες πορείες μπορεί να διαγράψει η ζωή μας από απρόβλεπτες λεπτομέρειες;


Αφροδίτη Κρεμμύδα Θα ήθελα να ρωτήσω αν έχει αρκετά στοιχεία για την αρχαία κατάρα και την Αίγυπτο.
Βασιλική Διαμαντή Έχω τα στοιχεία που συνέλεξα κάνοντας την έρευνά μου για τον μύθο. Υπάρχουν αρκετά στοιχεία διαθέσιμα για να περιγράψουν τα γεγονότα που συνέβησαν και συνδέθηκαν με την κατάρα. Οι περισσότεροι θάνατοι εξηγήθηκαν επιστημονικά και κάποιοι χαρακτηρίστηκαν τυχαίοι. Η αλήθεια είναι, ότι εγώ τον μύθο τον χρησιμοποίησα σαν κώδικα για το πέρασμα από το ρεαλισμό στη φαντασία. Τον άφησα να αιωρείται και να ταξιδεύει στο μυαλό των αναγνωστών χωρίς να τον αποδεικνύω ή να τον απορρίπτω…

Niki Paximada Εγώ θα ήθελα να κάνω την ερώτηση που υπάρχει στην περίληψη... Τελικά υπάρχουν κάποιες λέξεις που μπορούν να μας σκοτώσουν? Ευχαριστούμε!!
Βασιλική Διαμαντή Αυτό είναι το μόνο σίγουρο! Τι τα θέλεις τα όπλα αν έχεις τις λέξεις. Σκοτώνουν, ανασταίνουν, δίνουν ελπίδα και την αφαιρούν, καθοδηγούν - αφαιρούν το δικαίωμα της ελεύθερης βούλησης, υποτάσσουν την ελεύθερη βούληση στην ηθική και τη λογική. Αν δεν είναι αυτός ο θάνατος μιας ζωής τότε τι είναι;

Σούλα Πασχαλίδου Νιωθετε οτι εχετε πληγωσει ανθρωπους που αγαπατε;;;Και αντιστροφα,σας εχουν πληγωσει;;;
Βασιλική Διαμαντή Θα απαντήσω με το σχόλιο της Μάρνη Χατζηεμμανουήλ, που υπάρχει και στο οπισθόφυλλο του βιβλίου. «Ντυμένοι με τον μανδύα της αγάπης πληγώνουμε πιότερο αυτούς που αγαπάμε. Αυτούς και τον εαυτό μας». Ισχύει και για μένα. Έχω πληγώσει ανθρώπους, χωρίς να το θέλω, ντυμένη με τον μανδύα της αγάπης. Επίσης μ’ έχουν πληγώσει, αλλά γι’ αυτό δεν μπορώ να είμαι σίγουρη ότι ήταν πάντα με τον μανδύα της αγάπης…

Eva Natsi Πως αποφάσισες να ασχοληθείς με την συγκεκριμένη θεματολογία και πόσο εύκολη ήταν η αποτύπωση στο χαρτί των σκέψεων σου;
Βασιλική Διαμαντή Ο προβληματισμός μου για τον τρόπο που σκέφτονται, ενεργούν και αποφασίζουν οι άνθρωποι στη ζωή τους. Υπάρχει προκαθορισμένο πλαίσιο (μοίρα) και μείς κάνουμε μικρές μόνο παρεμβάσεις; Έχουμε ελεύθερη βούληση σαν όντα; Ο χρόνος πως επεμβαίνει στην συνέχεια της ζωή μας; Μεμονωμένες στιγμές μπορούν ν’ αλλάξουν ζωές; Η μοίρα τις δημιουργεί ή ο άνθρωπος; Έχω αλλάξει ζωές άλλων ανθρώπων; Μου έχουν αλλάξει κάποιοι τη ζωή μου;
Η αποτύπωση στο χαρτί ήταν το πιο εύκολο σ’ αυτή την υπόθεση. Το εσωτερικό ταξίδι είναι που κοστίζει…


Eva Natsi Πόσο θα σε επηρέαζε ένα αρνητικό σχόλιο ή μια αρνητική κριτική για το έργο σου και εάν πιστεύεις οτι οι συγγραφείς πρέπει να απέχουν ή να έχουν άμεση επαφή με τους αναγνώστες τους από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ?
Βασιλική Διαμαντή Οι συγγραφείς, κατά την προσωπική μου άποψη πάντα, επιβάλλεται να έχουν άμεση επαφή με τους αναγνώστες και σήμερα πετυχαίνεται αυτό με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η σχέση για μένα πρέπει να είναι αμφίδρομη. Μπορούμε να γράψουμε ξεκομμένοι από το κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο ανήκουμε; Δε νομίζω. Για μένα δεν αρκεί το πρέπει, το έχω ανάγκη να είμαι σε επαφή με τους αναγνώστες του βιβλίου μου. Όσο για το πόσο θα επηρέαζε ένα αρνητικό σχόλιο ή μια αρνητική κριτική θα απαντήσω με το χέρι στην καρδιά. Ναι φυσικά και δεν θα μου ήταν ευχάριστο, θα με προβλημάτιζε ίσως για το τι φταίει. Αυτό όμως σαν πρώτη αντίδραση. Δεν γίνεται έτσι κι αλλιώς πιστεύω, ένας συγγραφέας να αρέσει σε όλους, εξαρτάται και ποιανού τελικά τη γνώμη εμπιστεύεσαι. Αν ήταν από την πλειοψηφία των αναγνωστών ή τη μειοψηφία, αν είναι από ανθρώπους που έχουν μια κοσμοθεωρία πολύ διαφορετική από τη δική μου, αυτά είναι θέματα που θα βάραιναν σε μεγαλύτερο ποσοστό για το αν θα απογοητευόμουν από την κριτική. Εγώ δεν θα σταματούσα από μια αρνητική κριτική, θα προσπαθούσα περισσότερο…


Xristina Binou Η κατάρα του Τουταγχαμών είναι κάτι που είχες ξανακούσει και σε επηρέασε στην προσωπική ζωή, η απλά το επέλεξες για το βιβλίο σου?
Βασιλική Διαμαντή Η κατάρα του Τουταγχαμών είναι μια γνωστή κατάρα. Πιστεύω λίγο πολύ όλοι την έχουμε ακούσει και έχουν γραφτεί πολλά βιβλία γι’ αυτή. Υπήρξε αγαπημένο θέμα των συγγραφέων κάποιας εποχής. Δεν ασχολήθηκα ποτέ με τόση λεπτομέρεια όπως συνέβη τώρα με το βιβλίο μου. Γενικά μ’ αρέσουν οι μύθοι, αλλά θέλω να τους παντρεύω με το ρεαλισμό της ζωής και να μην μένω στο μυθικό στοιχείο. Δεν μ’ επηρέασε φυσικά ποτέ στην προσωπική μου ζωή και ο χαρακτήρας της ηρωίδας, με κάποιο τρόπο που δεν μπορώ να τον εξηγήσω, με οδήγησε εκεί.



Xristina Binou Τι είδους βιβλία διαβάζεις κυρίως ελληνική ή ξένη λογοτεχνία? Έχεις κάποια ιδιαίτερη «αδυναμία» σε κάποιον συγγραφέα?
Βασιλική Διαμαντή Διαβάζω και ελληνική και ξένη λογοτεχνία. Κοινωνικό μυθιστόρημα, ιστορικό μυθιστόρημα και αστυνομικό. Αδυναμίες πολλές αλλά θα μείνω στον κλασσική σχολή του Ντοστογιέφσκι και στον Καζαντζάκη.


Νατάσα Τσιτσιριδάκη  πιστευετε οτι μπορει να σταθει στη μεγαλη οθονη το βιβλιο σας.Θα σας ενδιεφερε κατι τετοιο?Θα γραφατε ποτε καποιο σεναριο αποκλειστικα γι'αυτο το λογο?
Βασιλική Διαμαντή Νατάσα δεν ξέρω αν μπορεί να σταθεί στη μεγάλη οθόνη το βιβλίο μου.Μου έχουν πει όμως ότι έχει κινηματογραφική πλοκή.Θα με ενδιέφερε γιατί όχι;Αν είχα το ερέθισμα και με ενδιέφερε το θέμα θα έγραφα.


Xristina Binou Με ποιο μουσικό κομμάτι θα έντυνες το βιβλίο σου?
Βασιλική Διαμαντή  θα το έντυνα με αυτό το κομμάτι


Eva Natsi Ποιος διάβασε πρώτος το βιβλίο σου και ποια ήταν η κριτική που σου έκανε?
Βασιλική Διαμαντή Το βιβλίο το διάβασαν πρώτα απ’ όλους η κόρη μου και η αδελφή μου, η οποία είναι φιλόλογος. Η επόμενη, μετά την κριτική τους που με ξεσήκωσε για τα καλά ήταν η Μάρνη Χατζηεμμανουήλ. Για μένα ήταν σαν να είχε ήδη εκδοθεί.

Xristina Binou Σκέπτεσαι ήδη για το επόμενο βιβλίο? Αν ναι και δεν αποκαλύπτουμε πολλά, με ποια θεματολογία θα πιαστείς? Το λέω επειδή μας καλόμαθες με το πρώτο σου δυνατό ξεκίνημα…
Βασιλική Διαμαντή Το δεύτερο βιβλίο θα τελειώσει σε λίγο. 1917 – 1997, Ξάνθη – Κωνσταντινούπολη. Ένας έρωτας μπλεγμένος με ένα αρχαίο έθιμο ενός λαού. Θα αποκαλυφθούν μυστικά, θα βγουν στη φόρα αρχαίες αδελφότητες και θα καταστραφούν ζωές. Πάλι ανατροπές, πάλι απρόβλεπτο τέλος, πάλι αγωνία για το τι θα συμβεί στους ήρωες, μέσα σ’ ένα διάχυτο ιστορικό πλαίσιο που σημάδεψε εκείνες τις εποχές τους δυο λαούς…

Christos Anastasopoulos Καλησπέρα κι από εμένα! Λαμβάνετε υπ όψιν τις καλές ή κακές κριτικές;
Βασιλική Διαμαντή Καλησπέρα Christo.Λαμβάνω υπόψιν μου όλες τις κριτικές.Χαίρομαι για τις καλές και με προβληματίζουν οι κακές αλλά δεν με απογοητεύουν.

Xristina Binou Όταν ξεκίνησες να γράφεις είχες αποφασίσει ήδη για το τέλος του?
Βασιλική Διαμαντή Όχι . Το τέλος το αποφάσισε η Γεωργία. Δεν έβρισκε άλλη λύση… Ή μπορεί να το αποφάσισε η μοίρα της κατά τη διάρκεια της ιστορίας και να την οδήγησε εκεί. Διαλέγεται και παίρνεται. Εγώ πάντως σίγουρα δεν το διάλεξα.



Νατάσα Τσιτσιριδάκη Αν μπορουσατε να συνεργαστειτε με καποιον Ελληνα συγγραφεα για ενα συλλογικο εργο,με ποιον πιστευετε θα ταιριαζατε περισσοτερο σε υφος και με ποιον θα θελατε να το κανετε?
Βασιλική Διαμαντή Νατάσα θα ήθελα να γράψω παρέα με τον Θοδωρή Παπαθεοδώρου.

Christos Anastasopoulos Η συγγραφή ενός μυθιστορήματος απαιτεί έμπνευση ή καθημερινή δουλειά;
Βασιλική Διαμαντή Christo η συγγραφή μπορεί να είναι καθημερινή δουλειά αλλά τελειοποιείται όταν υπάρχει έμπνευση.Χωρίς την έμπνευση δεν παίρνει τελική μορφή το βιβλίο.

Βίκυ Τερζίδου Καλησπέρα στην παρέα και από εμένα. Είναι το πρώτο σας βιβλίο απ΄ότι διάβασα παραπάνω. Πως το αντιμετώπισε ο περίγυρος σας και ειδικότερα οι μαθητές σας;
Βασιλική Διαμαντή Βίκυ όλοι το αντιμετώπισαν με πολύ ενθουσιασμό.Οι εκδηλώσεις τους με συγκίνησαν.


Eva Natsi Το βιβλίο αυτό καταπιάστηκε πέρα από την ζωή και της διάφορες φάσεις της ζωής της πρωταγωνίστριας και με το θέμα του ας το ονομάσω «μεταφυσικός παράγοντας» . Τι σημαίνει αυτό εκτός από πάθος για συγγραφή?
Βασιλική Διαμαντή Φιλοσοφικές προεκτάσεις και αναζητήσεις ίσως στον απόλυτο ρεαλισμό της ζωής μας και στην επικράτηση της θετικής σκέψης;

Xristina Binou Τι χρειάζεται κάποιος για να γράψει, φαντασία η εμπειρία?
Βασιλική Διαμαντή Το πρώτο πρέπει να το έχει και το δεύτερο μπορεί να το αποκτήσει. Αν δεν έχει το πρώτο νομίζω δεν θα χρειαστεί το δεύτερο.


Νατάσα Τσιτσιριδάκη Υπαρχει καποιο μερος το οποιο θα θελατε να επισκεφτειτε και να γραψετε γι'αυτο?
Βασιλική Διαμαντή  Η Κωνσταντινούπολη αλλά ήδη γράφω για αυτή και μετά η Αίγυπτος.

Christos Anastasopoulos Έχετε αναγκαστεί να κάνετε εκπτώσεις στη γραφή σας γιατί ίσως φοβηθήκατε πως δεν θα σας καταλάβουν κάποιοι αναγνώστες;
Βασιλική Διαμαντή  Οχι δεν χρειάστηκε να το κάνω αυτό και δεν νομίζω ότι μπορώ να το κάνω.


Christos Anastasopoulos Έχετε θαυμάσει κομμάτια του γραπτού σας, λέγοντας ίσως "Εγώ το έγραψα αυτό;" Μπράβο μου!"
Βασιλική Διαμαντή  Ναι το έχω κάνει.Ακόμα και τώρα διαβάζω το τέλος του βιβλίου μου και ανατριχιάζω.Με πιάνει αγωνία για το τι θα γίνει παρακάτω.Και μετά λέω στον εαυτό μου "Μα εσύ το έγραψες".

Xristina Binou Τι συναισθήματα σε πλημμύρισαν όταν εκδόθηκε το βιβλίο σου ?
Βασιλική Διαμαντή  Οταν το έπιασα στα χέρια μου έκλαψα από χαρά.Συναισθήματα πολλά.Τί να πρωτοπεριγράψω...

Νατάσα Τσιτσιριδάκη Με το που διαβασα το ''Μπορουν αραγε να μας σκοτωσουν καποιες λεξεις'' μου ηρθε στο μυαλο αυτο το βιντεοκλιπ και θα ηθελα να το μοιραστω μαζι σας.

 και να σας ρωτησω πως κανετε την ερευνα σας.Μεσω google ή με τον παραδοσιακο τροπο σε καποια βιβλιοθηκη?
Eva Natsi υπεροχο τραγουδι Νατάσα
Βασιλική Διαμαντή Νατάσα έχω ανατριχιάσει.Το βλέπω πρώτη φορά αλλά νομίζω ότι ταιριάζει με τη φράση μου στο οπισθόφυλλο.Σε ευχαριστώ.Έρευνα συνήθως κάνω μέσω google.


Βίκυ Τερζίδου Θα μπορούσατε να περιγράψετε τον εαυτό σας με μερικές λέξεις; Τι άνθρωπος είστε;
Βασιλική Διαμαντή Βίκυ άνθρωπος με πολύ πάθος και πολύ δύναμη για αυτά που πιστεύω.

Νατάσα Τσιτσιριδάκη Θα σπρωχνατε καποιον που θα τον ενδιεφερε η συγγραφη στο να το κανει?Θεωρειτε οτι ειναι κατι ευκολο με το οποιο περναει ευχαριστα η ωρα σου ή κατι επιπονο το οποιο απαιτει θυσιες?
Βασιλική Διαμαντή Νομίζω ότι εάν τον ενδιέφερε η συγγραφή δεν θα χρειαζόταν να τον σπρώξει κανένας.Όσο για το δεύτερο για μένα είναι επίπονο και απαιτεί πολλές θυσίες.Είναι όμως και τόσο συναρπαστικό που αξίζει την κάθε θυσία που κάνω με το παραπάνω.

Christos Anastasopoulos Υπάρχει ανταγωνισμός στο χώρο; Ζήλιες ίσως;
Βασιλική Διαμαντή Ισως...Εγώ όμως δεν έχω ζήσει κάτι τέτοιο .Δεν ξέρω πως θα εξελιχθεί στο μέλλον αλλά θέλω να είμαι αισιόδοξη ότι όλα θα πάνε καλά.

Νατάσα Τσιτσιριδάκη Μπορειτε να δωσετε καποια συγγραφικη συμβουλη απο την εμπειρια σας για οσους ενδιαφερονται να αρχισουν?Ο Κινγκ ειχε γραψει το ''περι συγγραφης'' στο οποιο ουσιαστικα δινει συμβουλες στους νεους συγγραφεις . Θα τολμουσατε κατι παρομοιο?
Βασιλική Διαμαντή  Οχι δεν θα τολμούσα εύκολα να δώσω συμβουλές συγγραφής.Με το πρώτο βιβλίο δεν σημαίνει ότι έγινα συγγραφέας.Πρέπει πρώτα να αποδείξω ότι είμαι.Θα ήθελα όμως να πω κάτι που νιώθω."Ο συγγραφέας πρέπει να αγαπάει την μοναξιά του".

Elena Macriyianni Vryonidou Καλησπερα στην ομορφη παρεα.συγχαρητηρια και καλοταξιδο. .να ρωτησω και εγω τη συγγραφεα. Συνηθως ποιες ωρες της μερας επιλεγει να γραψει και αν τουτο γινεται με προγραμμα η οποτε η ιδια αισθανεται την αναγκη να γραψει.
Βασιλική Διαμαντή Μου αρέσει να γράφω τα πρωινά.Μπορώ όμως να γράψω οποιαδήποτε ώρα της μέρας και οπουδήποτε βρίσκομαι.Ότι γράφω με πρόγραμμα το διορθώνω πάντα τις ώρες που έχω έμπνευση.

Eva Natsi Ποια μηνύματα θες να περάσεις μέσα από τα βιβλίο σου στους αναγνώστες?
Βασιλική Διαμαντή Σεβασμός στην ελευθερία του ατόμου να αποφασίζει για τη ζωή του. Το μεγαλύτερο ταξίδι του ανθρώπου είναι εσωτερικό, στην δική του ψυχή πρώτα και μετά στην ψυχή των ανθρώπων που βρίσκονται δίπλα του. Να φυλάμε καλά τη ζωή μας, σαν να φυλάμε Θερμοπύλες. Παρεμβάσεις ίσως, αλλά φρένο στις μοιραίες που μπορεί ν’ αλλάξουν ζωές. Μη χωνόμαστε στις ζωές των άλλων. Μην επιτρέπουμε στους άλλους να χωθούν στη δική μας. Η επιθυμία του ανθρώπου αξίζει περισσότερο από τις επιταγές της λογικής και της ηθικής. Μεμονωμένες στιγμές πολλές φορές δίνουν λάθος συμπεράσματα.

Christos Anastasopoulos Στο ανοιχτό πανεπιστήμιο της Αγγλίας, στο μάθημα δημιουργικής γραφής, διδάχτηκα να καταγράφω καθημερινά ό,τι μου κινεί το ενδιαφέρον. Καταγράφετε κάπου ό,τι σας κεντρίζει το ενδιαφέρον πχ. στο δρόμο;
Βασιλική Διαμαντή  Σχεδόν όλη την ημέρα καταγράφω οτιδήποτε μου κινεί το ενδιαφέρον.Παρατηρώντας τον κόσμο γύρω μου αλλά και οτιδήποτε μου αρέσει σε αυτά που διαβάζω σε βιβλία.Όλα έρχονται κάποια στιγμή και κολλάνε μεταξύ τους.

Νατάσα Τσιτσιριδάκη Ποια φραση που εχετε διαβασει σας εχει μεινει αξεχαστη?
Βασιλική Διαμαντή "Τα δύο και δύο κάνουν τέσσερα αυτό δεν είναι πια ζωή είναι η αρχή του θανάτου"
Νατάσα Τσιτσιριδάκη O Ντοστογιέφσκι και η ηθική ... Σε ποια δικη σας φραση εχετε δωσει μεγαλυτερη βαρυτητα και σας ειπαν οι αναγνωστες σας οτι δεν περναει απαρατηρητη?
Βασιλική Διαμαντή "Τρεις εικόνες της στιγμής στάθηκαν ικανές να αλλάξουν τόσες ζωές.Ένα λεπτό μετά και οι εικόνες θα ήταν διαφορετικές...Ένα λεπτό αργότερα και όλα αυτά δεν θα είχαν καν συμβεί."

Βίκυ Τερζίδου Ποια είναι η μεγαλύτερη αγωνία σας; Φοβάστε κάτι;
Βασιλική Διαμαντή  Το θάνατο και την ανυπαρξία.



Xristina Binou Ποια αναγνώσματα σε έχουν επηρεάσει ως άνθρωπο και ως συγγραφέα;
Βασιλική Διαμαντή  Θα ξεκινήσω από τα κλασσικά τον «Ηλίθιο», τον «Παίκτη» και το «Υπόγειο» του Ντοστογιέφσκι που έσπρωξε το χέρι μου να γράψει. Συνεχίζω με τις «Τρεις αγάπες» του Κρόνιν, με το «Ρολόι του κόσμου χτυπά μεσάνυχτα» του Λουντέμη και «Βιος και πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά» του Καζαντζάκη. Αυτά μέχρι τα 17 είχαν κάνει όλη τη δουλειά. Από κει και πέρα υπήρξαν πολλά, πολύ καλά βιβλία και η λίστα μέχρι σήμερα είναι μεγάλη.


Eva Natsi Πες μας ένα ρητό που σε ακoλουθεί…
Βασιλική Διαμαντή " Αγαπώ τους ανθρώπους που φοράνε τη ψυχή τους στο πρόσωπό τους"  Jim Morrison.


Νατάσα Τσιτσιριδάκη Θα τολμουσατε καποια στιγμη να γραψετε καποιο διαφορετικο ειδος?Καποιο παραφυσικου περιεχομενου ας πουμε?
Βασιλική Διαμαντή Πιστεύω για ένα συγγραφέα είναι πρόκληση να δοκιμάζεται σε διαφορετικά είδη.Εγώ όμως νομίζω ότι δεν θα τολμήσω αυτό το συγκεκριμένο είδος.

Eleni Tsobani Καλησπερα! Ποιο βιβλιο περα απο το δικο σας θα προτεινατε σε καποιον να διαβασει?
Βασιλική Διαμαντή Δύσκολη απάντηση.Θα πρότεινα σε όλους να διαβάζουν όλους τους Έλληνες συγγραφείς.

Νατάσα Τσιτσιριδάκη Πως αντιμετωπιζετε την αρνητικη ενεργεια ή την κακια προς το προσωπο σας και πως τον υπερβολικο θαυμασμο?
Βασιλική Διαμαντή Το δεύτερο όπως όλοι οι άνθρωποι.Το απολαμβάνω.Είμαι όμως ρεαλίστρια, ξέρω μέχρι που μπορώ να φτάσω.Συνήθως δεν πετάω στα σύννεφα.Ως προς το πρώτο όπου αντιληφθώ αρνητική ενέργεια ή κακία πολύ απλά πάω παρακάτω...

Νατάσα Τσιτσιριδάκη Υπαρχει καποιο προσωπο εκτος του ιδιου σας του εαυτου το οποιο θελετε να κανετε περηφανο με το εργο σας?
Βασιλική Διαμαντή  Δεν υπάρχει κανένα πρόσωπο στο οποίο θέλω να αποδείξω κάτι.Δεν είναι θέμα περηφάνειας αλλά είναι όνειρο ζωής.

Νατάσα Τσιτσιριδάκη Ποια ειναι η κριτικη για τη δουλεια σας που σας εχει συγκινησει περισσοτερο και κυριως γιατι?
Βασιλική Διαμαντή Η κριτική της Eva Natsi και της Βασιλικής Διαμάντη γιατί έχουν μεγάλη εμπειρία. Όμως πως να παραλείψω και τις κριτικές των υπολοίπων που διάβασαν το βιβλίο μου και το ευχαριστήθηκαν. Οι κριτικές όλων τελικά μ' έχουν συγκινήσει βαθύτατα και όλες μετράνε το ίδιο για μένα.


"Μοιραίες παρεμβάσεις"
Τι κοινό μπορεί να έχει η ιστορία του μύθου και της κατάρας του Τουταγχαμών και της Κατερίνας; Ένας παραλληλισμός, ο οποίος κομμάτι - κομμάτι συνθέτει το παζλ και αναλύει τις ομοιότητές τους.
Η ζωή της Κατερίνας γεμάτη ανατροπές, ανατροπές τρίτων, οι οποίοι καθορίζουν το μέλλον της. Πάντα παρεμβάσεις... μικρές, μεγάλες, μοιραίες. Ζει αυτό που θεωρούν οι άλλοι σωστό για την ίδια, χωρίς να το γνωρίζει, μένοντας η ίδια θεατής της ίδιας της ζωής της.
Πως η κόμπρα του Φαραώ Τουταγχαμών ξεπηδάει από το μύθο και δηλητηριάζει τη ζωή της;
Αυτό που κατανοούμε από αυτό το πανέμορφο μυθιστόρημα είναι η σπουδαιότητα της συζήτησης και να μην κοιτάμε την εικόνα αλλά την ουσία και την πραγματική υπόσταση των γεγονότων. Μία πλοκή γρήγορη και μία ιστορία που διαβάζεται απνευστί. Καταφέρνει να σε συγκινήσει και να σου διδάξει πολλά πράγματα. Πρέπει τη ζωή μας να την παίρνουμε στα χέρια μας και να εμπιστευόμαστε το σχεδόν τέλειο και αλάνθαστο ένστικτό μας. Αλήθεια, πόσες αλήθειες και πόσο πόνο μπορεί να αντέξει ο άνθρωπος; Πόσο πληγώνει η μισή αλήθεια; Πόσο μπορεί να μας λαβώσει το ψέμα και η αγάπη των δικών μας ανθρώπων;
Διαβάστε το και δεν θα χάσετε! Ένα ακόμα πολύ ωραίο βιβλίο που έπεσε στα χέρια μου φέτος! Ευχαριστώ την συγγραφέα για το τόσο όμορφο ταξίδι που έζησα μέσα από τις σελίδες του. Περιμένω το δεύτερο βιβλίο της για να ξαναμπω σε καταιγίδες και νηνεμίες μέχρι να ξαναπιάσω το επόμενο λιμάνι της!

Νατάσα Τσιτσιριδάκη Εσεις γραφετε κριτικη για βιβλια που εχετε διαβασει ή το αποφευγετε λογω επαγγελματος?
Βασιλική Διαμαντή αποφεύγω να γράψω κάπου κριτική.Προφορικά όμως κάνω πάντα κριτική για τα βιβλία που διαβάζω στην παρέα.

Νατάσα Τσιτσιριδάκη Ποιο ηταν το τελευταιο βιβλιο που διαβασατε?
Βασιλική Διαμαντή "Η νύφη με τα μαύρα" της Θεοδωρίδου.

Elena Macriyianni Vryonidou Ποια ηταν τα συναισθηματα σας οταν πλησιαζε το τελος της συγγραφης του βιβλιου και ποια οταν αυτο πλεον τελειωσε.
Βασιλική Διαμαντή Aνυπομονούσα να φτάσω στο τέλος, το απολάμβανα θα έλεγα όταν το έγραφα αλλά όταν τέλειωσε ένοιωσα ότι κάποιος μου το πήρε και δεν μου ανήκε πια.

Νατάσα Τσιτσιριδάκη Διαβαζετε ηλεκτρονικα βιβλια?Θεωρειτε την υπαρξη τους καλη ιδεα?Ακολουθειτε γενικα τη τεχνολογια?
Βασιλική Διαμαντή Προσπαθώ να ακολουθώ την τεχνολογία και λόγω επαγγέλματος αλλά στο βιβλίο μάλλον θα δηλώσω οπαδός του χαρτιού.Είναι καλή ιδέα όμως γιατί από ότι ξέρω αρέσει σε πολλούς.


Eva Natsi μια πολυ καλη φιλη της παρεας μας που δυσκολευεται με το internet στο kamping, η Mary Ioannidou μου ειπε να σε ρωτησω το εξης: Πιστευετε οτι ενα βιβλιο ειναι εκτος απο συντροφια, ταξιδι και διεξοδος? Και καθε ειδος βιβλιου ΄΄με βαθος΄΄ ή ΄΄ελαφρυ΄΄ ειναι καταλληλο για καθε ωρα και ψυχολογικη διαθεση ή εχει το καθε ενα την ωρα του?
Βασιλική Διαμαντή Το βιβλίο είναι και τα τρία μαζί συντροφιά, ταξίδι και διέξοδος.Δε θα διάβαζα κάτι πολύ βαρύ στην παραλία για παράδειγμα κατά τα άλλα η ψυχολογική μου διάθεση φτιάχνει πάντα με τα βιβλία γιατί με αποσπούν από την πραγματικότητα.

Eva Natsi μια ευχή για όλους τους φίλους της ωραίας αυτής βιβλίοπαρέας….
Βασιλική Διαμαντή Εύχομαι πρώτα και πάνω απ’ όλα υγεία που είναι πολύ σημαντική στη ζωή μας. Αλλά μαζί και όμορφα, καινούρια μονοπάτια ν’ ανοίγει το μυαλό και η ψυχή της βιβλιοπαρέας ετούτης και να ρουφάνε με το ίδιο πάθος και την ίδια όρεξη τις προσκλήσεις και προκλήσεις που τους απευθύνονται.

Σας ευχαριστώ πολύ όλους! Έχετε τα φιλιά μου και την εκτίμησή μου! Τα ταξίδια μας συνεχίζονται…






Νατάσα Τσιτσιριδάκη Να σας ευχαριστησω για τις απαντησεις σας και να ευχηθω καθε επιτυχια στο βιβλιο σας και για τα επομενα βηματα σας
Βασιλική Διαμαντή  Ευχαριστώ πάρα πολύ για τις ευχές και για την παρουσία σας σήμερα εδώ.

Elena Macriyianni Vryonidou Καλοδιαβαστο.Καλο βραδυ και παλι συγχαρητηρια στη Βασιλικη Διαμαντη και καθε επιτυχια. Ευχαριστουμε πολυ το βιβλιο της παρεας.
Βίκυ Τερζίδου Καλό βράδυ και από μένα. Καλοτάξιδο το βιβλίο σας εύχομαι. Κάθε επιτυχία σ' αυτό και σε όσα ακολουθήσουν.
Argiro Theodossiou Καλο βραδυ. Καλοταξιδο το βιβλιο σας Κα Βασιλικη! Καλοδιαβαστο Νατασα!
Mary Ioannidou  Καλοτάξιδο το βιβλιο Βασιλική Διαμαντή... εύχομαι να κρατησει συντροφια σε πολλους αναγνώστες...


Eva Natsi ενα μεγαλο ευχαριστω σε ολους σας. Να ευχηθουμε καθε επιτυχια στην μελλοντικη πορεια σου Βασιλικη.
Βασιλική Διαμαντή Ευχαριστώ και εγώ όλη την παρέα που αφιέρωσε τον χρόνο της για να με γνωρίσει.Εύχομαι σε όλους πολλά καλά ακόμα ταξίδια μέσα από τα βιβλία!
Eva Natsi καληνυχτα σας και ενα μεγαλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ σε ολη την παρεα και κυριως στην Βασιλικη Διαμαντη!!! Επισης στις Πρότυπες Εκδόσεις Πηγή
Βασιλική Διαμαντή Πραγματικά πολύ ωραία εμπειρία! Εγώ όμορφη Βιβλιοπαρέα την απόλαυσα! Ελπίζω κι εσείς!



Το μυθιστόρημα ''Μοιραίες Παρεμβάσεις'' μας κάνει να προβληματιστούμε πάνω στις παρεμβάσεις μας στη ζωή των δικών μας ανθρώπων...





"Η πόρτα είχε σκαλισμένα πάνω της περίεργα σύμβολα. Ξαφνικά άρχισε να κουνιέται και να τρίζει, δίνοντας την αίσθηση ότι από στιγμή σε στιγμή θ' ανοίξει και θα φανερώσει όλα τα κρυμμένα μυστικά. Ο υπόκωφος ήχος της πόρτας κάλυψε κάθε άκουσμα που έδινε λογική υπόσταση στο χώρο γύρω της. Η πόρτα άνοιξε απότομα και ένας δυνατός αέρας μπούκαρε μέσα στο δωμάτιο. Τα αντικείμενα γύρω της άρχισαν να ρευστοποιούνται, η ύλη τους συσσωρευόταν στο πάτωμα. Το σπίτι άδειαζε και μετατρέπονταν σε μια απέραντη έρημο. Κοίταξε τα πόδια της έχοντας την αίσθηση ότι βουλιάζει. Όντως! Τα πλακάκια είχαν εξαφανιστεί και στη θέση τους υπήρχε μόνο άμμος. Σήκωσε, με μια απεγνωσμένη προσπάθεια, τα κουρασμένα της πια μάτια και κοίταξε ξανά την ξύλινη πόρτα. Ένας θανάσιμος φόβος φώλιασε μέσα της καλύπτοντας κάθε κύτταρο του σώματός της..."

Απόσπασμα από "Μοιραίες Παρεμβάσεις".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου