Σάββατο 5 Μαρτίου 2016

Online Συνέντευξη με τον ΔΙΟΝΥΣΗ ΑΛΥΣΑΝΔΡΑΤΟ στην ομάδα ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΠΑΡΕΑΣ!


Dionysis Alysandratos Καλησπέρα σε όλους και ευχαριστώ που με δεχθήκατε. Είμαι στην διάθεσή σας



Georgia Retetakou Καλησπέρα και απο εμένα! Εύχομαι να περάσουμε ένα όμορφο βράδυ και να μάθουμε πολλά και για το βιβλίο και για τον Διονύση!



Dionysis Alysandratos Καλησπέρα σε όλους, ποδαρικό και για μένα, είναι η πρώτη μου συνέντευξη για το 2016

Dionysis Alysandratos Χαίρομαι πολύ που με καλέσατε, είμαστε εδώ για να περάσουμε καλά και να γνωριστούμε. Γι' αυτό λοιπόν μην διστάζετε, είμαι εδώ να μιλήσουμε φιλικά σαν ένα μέλος της παρέας σας.




Georgia Retetakou Να ξεκινήσουμε λοιπόν με την πρώτη ερώτηση: Ποια ήταν η πρώτη σου επαφή με την συγγραφή; Για ποιο λόγο ξεκίνησες να γράφεις;

Dionysis Alysandratos Γεωργία, η συγγραφή είναι για εμένα μια τέχνη μαγική. Ένας συγγραφέας μπορεί να πιάσει μια λευκή σελίδα και να δημιουργήσει πάνω της έναν φανταστικό κόσμο. Έναν κόσμο όπου ο αναγνώστης μπορεί να μπει μέσα του και μαζί με τους ήρωες να αγαπήσει, να μισήσει, να πονέσει, να πληγωθεί και εν τέλει να εξελιχθεί ο ίδιος ως άνθρωπος.
Προσωπικά, η συγγραφή καλύπτει την ανάγκη μου για δημιουργία. Στο παρελθόν η ανάγκη μου αυτή καλυπτόταν μέσα από την ενασχόλησή μου με την μουσική. Πλέον η μουσική αποτελεί χόμπι μου.
Με την συγγραφή ασχολήθηκα πρώτη φορά κατά τη διάρκεια της φοιτητικής μου ζωής στα Ιωάννινα, περίπου δώδεκα χρόνια πριν. Τα πρώτα μου κείμενα ήταν άρθρα που πραγματεύονταν την βαθύτερη ανθρώπινη πτυχή γεγονότων που με στιγμάτισαν. Όπως για παράδειγμα το ατύχημα με το σχολικό λεωφορείο στον κόλπο του Μαλιακού. Τα άρθρα αυτά ήταν για εμένα μια δοκιμή, ώστε να δω αν μπορώ να γράψω ή όχι.



Eleni Georgoulopoulou τι σας εμπνέει για να γράψετε τους χαρακτήρες σας

Dionysis Alysandratos Ελένη, η έμπνευση έρχεται από τον ίδιο τον άνθρωπο. Και γι' αυτό και προσπαθώ οι ήρωές μου να είναι ρεαλιστικοί.



Ευα Κουτσουμπα Κύριε Αλυσανδρατε συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας

Dionysis Alysandratos Εύα, το βιβλίο αυτό ήταν για εμένα ένα ταξίδι που επιθυμούσα να κάνω, όταν είχα ανάγκη να ξεφύγω από την ανιαρή καθημερινότητα. Όταν το ολοκλήρωσα και είδα όσα μου πρόσφερε, αποφάσισα να το μοιραστώ με τους αναγνώστες μου. Όσον αφορά στην πλοκή του, το βιβλίο αναφέρεται σε δύο ήρωες οι που συνδέονται με ισχυρούς δεσμούς. Δεσμούς που δίνουν δύναμη ο ένας στον άλλο να αντιμετωπίσουν μια απίστευτη κατάσταση στη οποία βρίσκονται.



Niki Paximada Φυσική και συγγραφή......Συνδέονται? Και αν ναι...πως?

Dionysis Alysandratos Νίκη, η σπουδές στην φυσική ήταν για εμένα μια ανάγκη που έπρεπε να ικανοποιήσω. Από μικρός με γοήτευε να μαθαίνω τους μηχανισμούς μέσα από τους οποίους λειτουργούν τα πάντα γύρω μου. Όσο μεγάλωνα διαπίστωνα πως το γοητευτικότερο στοιχείο

του περιβάλλοντος κάθε ανθρώπου είναι ο ίδιος ο άνθρωπος. Η συγγραφή είναι για εμένα μια ευκαιρία να κατανοήσω τους μηχανισμούς λειτουργίας της ανθρώπινης φύσης.



Κατιάννα Κουή Σας αρέσει να γράφεται πιο πολύ όταν είστε με κόσμο ή όταν είστε μόνος σας;

Dionysis Alysandratos Κατιάνα, όταν γράφω προσπαθώ να είμαι σε συνθήκες ησυχίας με λίγα πράγματα που μπορούν να αποσπάσουν την προσοχή μου. Αν λοιπόν δεν μπορώ να είμαι μόνος μου, προτιμώ να γράφω βράδυ όπου όλοι κοιμούνται.



Eleni Georgoulopoulou ακούτε μουσική όταν γράφετε και αν ναι τι είδος ?

Dionysis Alysandratos Ελένη, η μουσική είναι κάτι που μπορεί να μου αποσπάσει την προσοχή έτσι το αποφεύγω όταν γράφω. Το λατρεύω όμως στα διαλείμματά μου.



Ευα Κουτσουμπα Ποιο μήνυμα θα θέλατε να περάσετε στους αναγνώστες με το βιβλίο σας;

Dionysis Alysandratos Εύα, οι ήρωες του βιβλίου μου είναι άνθρωποι καθημερινοί, οι οποίοι έχουν κάποια μόρφωση και καλλιέργεια. Θα έλεγε κανείς ότι είναι πολύ κοντά στον μέσο άνθρωπο. Παρόλα αυτά βρίσκονται μπλεγμένοι σε μια πλεκτάνη η οποία κινδυνεύει να τους στερήσει τα πάντα. Δείχνοντας επιμονή και χωρίς να εγκαταλείπουν ο ένας τον άλλο καταφέρνουν τελικά να τα βγάλουν πέρα.
Αν λοιπόν θέλω να τονίσω κάτι μέσα από το βιβλίο μου είναι ότι ο οποιοσδήποτε μπορεί να βρεθεί παγιδευμένος. Είτε σε μια δύσκολη κατάσταση, όπως αυτή που περιγράφεται στο βιβλίο είτε απλώς από την ρουτίνα της ζωής του. Το μόνο που χρειάζεται ώστε να έχει ελπίδα να ξεφύγει είναι θέληση και επιμονή. Αυτό νομίζω είναι απαραίτητο για κάθε στόχο που θα βάλουμε στην ζωή μας.



Eleni Chamilaki Ποσο μπορεις γραφοντας να ταυτιστεις με τους ηρωε σου και να καθοδιγισεις της πραξεις τους?

Dionysis Alysandratos Ελένη, ο καλός συγγραφέας δεν ταυτίζεται με κανέναν ήρωά του λένε. Εγώ θα έλεγα πως ταυτίζομαι με όλους τους ήρωες που γράφω για όση ώρα τους γράφω.
Παρόλα αυτά, εκείνο που διαπίστωσα είναι πως από τη στιγμή που δημιούργησα τους ήρωες του βιβλίου μου, απέκτησαν πνοή και καθόρισαν σε μεγάλο βαθμό την εξέλιξη της ιστορίας τους.




Georgia Retetakou Πρέπει να ταυτίζεται ένας ψυχαναλυτής με τον ασθενή του και ποιά νομίζεις πως ήταν εκείνα τα στοιχεία που ένωσαν νοερά τον Αλέξανδρο με την Νάσια;

Dionysis Alysandratos Γεωργία, παρόλο που διάβασα κάποια βιβλία ψυχολογίας, ως μέρος της έρευνάς μου προτού ξεκινήσω να γράφω το βιβλίο μου, δεν έχω πάει ποτέ σε συνεδρία με ψυχαναλυτή. Εκτός των άλλων δεν είμαι υποστηρικτής να έχει κάποιος άποψη για όλα τα θέματα. Θα έλεγα λοιπόν πως είναι πιο αρμόδιο να σου απαντήσει ένας ψυχολόγος στο πρώτο μέρος της ερώτησής σου. Είμαι παρόλα αυτά εδώ να σου απαντήσω ως ο συγγραφέας τους βιβλίου, οπότε όσον αφορά στο τι ένωσε τον Αλέξανδρο με την Νάσια θα σου πω το εξής. Πιστεύω πως ορισμένες φορές όταν είσαι παρουσία του ανθρώπου με τον οποίο είσαι φτιαγμένος να είσαι μαζί όλα ταιριάζουν. Και όσα δεν εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία είναι απλώς ασήμαντες διαφορές που μπορείς να μάθεις να τις προσπερνάς.



Stavroula Kontou διονυση ποιο βιβλιο διαβασες με βαθια νοηματα και σε άγγιξε τοσο που δεν μπορεσες να το βγαλεις ευκολα απο το μυαλο σου;;

Dionysis Alysandratos Σταυρούλα, από μικρή ηλικία ξεκίνησα να διαβάζω Ιούλιο Βερν. Αγάπησα πολύ τα βιβλία του και αγάπησα την λογοτεχνία γενικότερα. Μεγαλώνοντας απόκτησα την ωριμότητα για να διαβάσω τα έργα του Πλάτωνα και άλλων φιλοσόφων, κάτι που μου έδωσε μια άλλη οπτική για την ζωή. Γενικά διαβάζω συνεχώς και για να χρησιμοποιήσω αυτό που μου λένε οι μαθητές μου, είμαι συνεχώς με ένα βιβλίο στο χέρι. Αν έπρεπε να ξεχωρίσω βιβλία που με επηρέασαν περισσότερο θα έλεγα τα εξής: Βίος και πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά από Καζαντζάκη, Έγκλημα και τιμωρία από Ντοστογιέφσκι, Πολιτεία του Πλάτωνος, Το κοιμητήριο της Πράγας από Έκο και το Άγγελοι και Δαίμονες από Μπράουν. Να αναφέρω και πάλι πως αφήνω πολλά βιβλία εκτός

Stavroula Kontou βιος και πολιτεια του αλεξη ζορμπα υπεροχο!!!



Κατιάννα Κουή Αν σας έλεγαν να διαλέξετε ανάμεσα στην φυσική και στην συγγραφή, ποιο από τα δυο θα διαλέγατε;

Dionysis Alysandratos Κατιάνα, όπως ανέφερα και πιο πριν οι σπουδές φυσικής ήταν για εμένα μια ανάγκη που έπρεπε να ικανοποιήσω. Η συγγραφή είναι μια διαφορετική ανάγκη που πρέπει να ικανοποιήσω και συνδέεται με την δημιουργικότητα. Δεν έχω ακόμα βρει τον λόγο για τον οποίο θα επέλεγα να αποκλείσω την φυσική ή την συγγραφή.



Eva Natsi Ο τίτλος και το εξώφυλλο του βιβλίου είναι ιδιαίτερα. Επιλέχτηκαν αφού είχες συγγράψει το μυθιστόρημα ή αποτέλεσαν πηγή για το δημιούργημα σου?

Dionysis Alysandratos Εύα, ο τίτλος και το εξώφυλλο του βιβλίου συνδέονται με το περιεχόμενό του. Έτσι, ως βασικά κομμάτια του έργου δουλεύτηκαν κατά τη διάρκεια της συγγραφής του βιβλίου.
Στο εξώφυλλο απεικονίζεται η φιγούρα ενός άντρα η οποία κυριαρχείται από την μνήμη
μιας γυναίκας που συνδέεται με ένα μυστικό, που ήταν για χρόνια ξεχασμένο. Η γυναίκα είναι τοποθετημένη στην περιοχή του κεφαλιού του άντρα, μέρος στο οποίο ο Πλάτωνας τοποθετούσε την ψυχή. Κάπως έτσι προέκυψε ο τίτλος «Οι μνήμες των ψυχών»





ΒΙΛΗ ΚΟΥΝΙΝΙΩΤΗ καλησπεραα σε ολους!!!!!! την υποθεση για το επομενο βιβλιο σου την εχεις σκεφτει;;;;;

Dionysis Alysandratos Βίλη, έχω σκεφτεί την υπόθεση για τα επόμενα δύο βιβλία μου, δίχως αυτά να είναι συνέχεια του πρώτου μου.



Μαρία Πρινάρη-Καρκαβατσάκη Καλησπερα σ'ολους κι απο εμενα, καθυστερησα λιγο, απο τωρα σας παρακολουθω με ενδιαφερον. Καλοταξιδο το βιβλιο!

Dionysis Alysandratos Σε ευχαριστώ.



Ευα Κουτσουμπα Οι ήρωες των βιβλίων σας έχουν προδιαγεγραμμένη πορεία την οποία γνωρίζετε και ακολουθείτε ως την τελευταία σελίδα ή υπάρχει πιθανότητα «αυτονόμησής» τους κατά τη διάρκεια συγγραφής του βιβλίου;

Dionysis Alysandratos Εύα, όπως έγραψα και πιο πάνω από την στιγμή που δημιούργησα τους ήρωές μου απέκτησαν πνοή και επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό την ιστορία του. Χωρίς όμως να αλλάξουν σε μεγάλο βαθμό την κατεύθυνση της υπόθεσης.



Κατιάννα Κουή Είναι τόσο ωραίο το εξώφυλλο. Και ο τίτλος είναι ενδιαφέρον....

Dionysis Alysandratos Κατιάνα, μιας και το ανέφερες, λίγα λόγια για το εξώφυλλο και τον τίτλο του βιβλίου μου: Ο τίτλος και το εξώφυλλο του βιβλίου συνδέονται με το περιεχόμενό του. Έτσι, ως βασικά κομμάτια του έργου δουλεύτηκαν κατά τη διάρκεια της συγγραφής του βιβλίου.
Στο εξώφυλλο απεικονίζεται η φιγούρα ενός άντρα η οποία κυριαρχείται από την μνήμη μιας γυναίκας που συνδέεται με ένα μυστικό, που ήταν για χρόνια ξεχασμένο. Η γυναίκα είναι τοποθετημένη στην περιοχή του κεφαλιού του άντρα, μέρος στο οποίο ο Πλάτωνας τοποθετούσε την ψυχή. Κάπως έτσι προέκυψε ο τίτλος «Οι μνήμες των ψυχών».



Eleni Chamilaki Ποσο χρονο σου πηρε για να ολοκληρωσεις το βιβλιο σου?

Dionysis Alysandratos Ελένη, η συγγραφή του βιβλίου ολοκληρώθηκε σε διάστημα πέντε συναπτών μηνών.



Βίκυ Τερζίδου Καλησπέρα κι από μένα σε όλους! Ως αναγνώστης τι είδος προτιμάτε να διαβάζετε; Ποιο βιβλίο που διαβάσατε τελευταία σας άρεσε και θα μας το προτείνατε;

Dionysis Alysandratos Βίκυ, μου αρέσει η ανάγνωση ως ενασχόληση γενικά. Έτσι, κάνω εβδομαδιαίες επισκέψεις στο βιβλιοπωλείο της γειτονιάς μου για να δω κάτι καινούριο. Ο ενθουσιασμός της προσμονής που με πιάνει όταν πιάνω ένα νέο βιβλίο που έχει ενθουσιάσει είναι απερίγραπτος. Άρα λοιπόν, στην κάθε επίσκεψη που κάνω στο βιβλιοπωλείο δίνω σε όλα τα βιβλία την δυνατότητα να με κερδίσουν να τα πάρω μαζί μου σπίτι και να τα κατακτήσω. Παρόλο που δεν το έχω διαβάσει πρόσφατα, θα συνιστούσα σε όλους τους αναγνώστες το εξής: Η σκιά του ανέμου" από τον Κάρλος Ρουίθ Θαφόν



Ευα Κουτσουμπα Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για ένα νέο συγγραφέα να ασχοληθεί με την συγγραφή ενός βιβλίου;

Dionysis Alysandratos Εύα, ο τίτλος και το εξώφυλλο του βιβλίου συνδέονται με το περιεχόμενό του. Έτσι, ως βασικά κομμάτια του έργου δουλεύτηκαν κατά τη διάρκεια της συγγραφής του βιβλίου.
Στο εξώφυλλο απεικονίζεται η φιγούρα ενός άντρα η οποία κυριαρχείται από την μνήμη μιας γυναίκας που συνδέεται με ένα μυστικό, που ήταν για χρόνια ξεχασμένο. Η γυναίκα είναι τοποθετημένη στην περιοχή του κεφαλιού του άντρα, μέρος στο οποίο ο Πλάτωνας τοποθετούσε την ψυχή. Κάπως έτσι προέκυψε ο τίτλος «Οι μνήμες των ψυχών».



Κατιάννα Κουή Όταν διαβάσατε πρώτη φορά το βιβλίο σας, πως σας φάνηκε; Τι αισθανθήκατε;

Dionysis Alysandratos Κατιάνα, η μέθοδος που χρησιμοποιώ στην συγγραφή είναι να αρχίσω την ανάγνωση των όσων έχω γράψει την τελευταία φορά, με σκοπό να "μπω" ξανά στην ιστορία προτού συνεχίσω την γραφή, ώστε αυτά που θα γράψω να μην είναι ασύνδετα με τα προηγούμενα. Άρα δεν υπήρξε "πρώτη φορά που διάβασα το βιβλίο μου".
Να μοιραστώ όμως μαζί σας κάτι διασκεδαστικό. Πολλές φορές, όταν γράφω είναι αργά τη νύχτα και για όσο έχω έμπνευση δεν καταλαβαίνω την κούρασή μου. Έτσι, όταν ολοκληρώσω την συγγραφή μου δεν διαβάζω εκείνη την ώρα αυτό που έχω γράψει. Το διασκεδαστικό κομμάτι είναι όταν σηκώνομαι το επόμενο πρωί και έχω την αγωνία να δω τι έγραψα, όταν τελικά ησυχάσω και πω "Α, καλό ήταν".

Μαρία Πρινάρη-Καρκαβατσάκη Νομιζω πολυ σωστη μεθοδος!!!!




ιωάννα κωστοπούλου καλησπερα,καλο μηνα!!!θα ηθελα να ρωτησω αν οι χαρακτηρες εχουν κατι απο τον χαρακτηρα του ιδιου...

Dionysis Alysandratos  Ιωάννα, έχω απαντήσει σε μια παρόμοια ερώτηση στην Ελένη. Αν κατάλαβα καλά με ρωτάς αν οι ήρωές μου είναι σε κάποιον βαθμό προεκτάσεις του εαυτού μου.

ιωάννα κωστοπούλου ναι αυτο ρωτησα!!



Ευα Κουτσουμπα Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για ένα νέο συγγραφέα να ασχοληθεί με την συγγραφή ενός βιβλίου;

Dionysis Alysandratos Εύα, το κάθε πόνημα είναι δύσκολο να το αρχίσεις. Ειδικά όταν είναι πνευματικό. Πιο δύσκολο είναι όμως να βρεις την δύναμη να το συνεχίσεις και να μην εγκαταλείψεις. Η θέληση για την συγγραφή ενός βιβλίου είναι μόνο το έναυσμα. Η επιμονή του συγγραφέα δίνει την ολοκλήρωση του έργου.



Μαρία Πρινάρη-Καρκαβατσάκη Οταν περιγραφετε συναισθηματα ενος απο τους ηρωες του βιβλιου , ειναι συναισθηματα που βιωνετε εχοντας μπει στη θεση του, ή μπορει να ειναι συναισθηματα που δεν νιωθετε εσεις ο ιδιος εκεινη τη στιγμη?

Dionysis Alysandratos Μαρία, ένα από τα μεγάλα προτερήματα της ανάγνωσης ενός βιβλίου είναι το ταξίδι που κάνεις από την στιγμή που θα το ανοίξεις μέχρι την στιγμή που θα το ολοκληρώσεις. Μέσα από την ανάγνωση πολλοί άνθρωποι αποκτούν εμπειρίες από νέα μέρη στα οποία οι ίδιοι δεν έχουν ταξιδέψει και βιώνουν νέα συναισθήματα από καταστάσεις που οι ίδιοι δεν έχουν ζήσει. Και όλα αυτά χρησιμοποιώντας ως ατραπούς τους ήρωες των βιβλίων. Έτσι λοιπόν ,γιατί εγώ θα στερούσα τον εαυτό μου από το ίδιο ταξίδι γράφοντας για τους ήρωές μου;
Η μόνη διαφορά του συγγραφέα με τον κάθε αναγνώστη είναι ότι ο συγγραφέας βιώνει πρώτος το ταξίδι του βιβλίου, κατά την διάρκεια της συγγραφής του.

Μαρία Πρινάρη-Καρκαβατσάκη Ευχαριστω για την απαντηση! Θα με συγχωρησεις , να ζητησω κατι παραπανω γι αυτο το θεμα, γιατι οταν γραφουμε ενα βιβλιο, ειναι σαν να ζουμε μια αλλη ζωη , ενθετη μεσα στη δικη μας.... Αν πρεπει να περιγραψεις μια σκηνη με δυο ηρωες , ενα καλο κι ενα κακο , ενα δικαιο κι ενα αδικο, ενα που αγαπα κι ενα που μισει, ποσο ευκολη ή δυσκολη ειναι η εναλλαγη συναισθηματων και πως την διαχειριζεσαι?

Dionysis Alysandratos Μαρία, ένας συγγραφέας αλλά και κάθε δημιουργός είναι ένας μικρός θεός στον μικρόκοσμό του. Ο κάθε ήρωας περιμένει από τον δημιουργό του να είναι τίμιος ώστε να μπορέσει να τον περιγράψει όπως του αρμόζει. Αυτό δεν μπορείς να το κάνεις ως συγγραφέας αν δεν μπορείς να μπεις στην θέση του ήρωά σου.
Να σου το πω καλύτερα. Ένας συγγραφέας είναι όλοι οι ήρωές του ταυτόχρονα σε κάθε σκηνή που γράφει. Μαζί τους πονάει, μισεί, αγαπά ακόμα και δολοφονεί. Αν κάποιος δε μπορεί να αντεπεξέλθει σε αυτό, δεν θα μπορέσει να γράψει. Δεν σημαίνει πως επειδή γράφει κανείς για αγάπη ή για φονικό αγαπά ή είναι δολοφόνος. Όσο ανεπτυγμένη ικανότητα έχει ένας συγγραφέας να μπει στην θέση του ήρωα την ώρα που τον γράφει, το ίδιο ανεπτυγμένη πρέπει να έχει την ικανότητα να αποκοπεί από τον ήρωά του όταν σταματήσει να τον γράφει.

Μαρία Πρινάρη-Καρκαβατσάκη Συμφωνω απολυτα! Σ' ευχαριστω γι αυτη την απαντηση. Ο καθε δημιουργος ειναι ενας μικρος Θεος στο μικροκοσμο του! Πολυ ωραιο!



Ευα Κουτσουμπα Πιος ειναι ο αγαπημενος σας αστυνομικος συγγραφεας;

Dionysis Alysandratos Εύα, πιστεύω πως ο Κόναν Άρθουρ Ντόυλ ήταν πατέρας της αστυνομικής λογοτεχνίας. Ο Σέρλοκ Χολμς είναι ο πρώτος λογοτεχνικός ντετέκτιβ και πατέρας της επιστήμης της εγκληματολογίας. Αν και δύσκολο, εύχομαι να βρεθεί κάποιος που θα τον ξεπεράσει.
Αξιοσημείωτος είναι επίσης ο Ρέιμοντ Τσάντλερ, ο οποίος εισήγαγε έναν τελείως διαφορετικό τύπο αστυνομικού ντετέκτιβ. Και αυτός με την σειρά του έχει επηρεάσει την αστυνομική λογοτεχνία.



Georgia Retetakou Ατομα σαν τον Σταυριανίδη υπάρχουν πολλά. Ποια είναι η άποψη σου;

Dionysis Alysandratos Γεωργία, ο Σταυριανίδης είναι ένας στρατιώτης υπακούει τυφλά στις διαταγές του ανωτέρου του, πιστεύοντας ότι υπηρετεί τον ευγενή σκοπό της προστασίας της

πατρίδας του. Το ήθος του κάθε ανθρώπου καθορίζεται από την καλλιέργειά του και την κριτική σκέψη του. Έτσι λοιπόν, κάποιος που αποκτά εξουσία και τόση μεγάλη ελευθερία κινήσεων, όπως ο Σταυριανίδης, θα πρέπει να έχει ανεπτυγμένη την κρίση του. Αλλιώς κινδυνεύει να λειτουργεί απλώς σαν ένα εκτελεστικό όργανο.
Τέτοιοι άνθρωποι είναι εξαιρετικά επικίνδυνοι κατά την γνώμη μου. Διότι, πέρα από το κακό που μπορούν να προκαλέσουν στους άλλους με σημαία τον ευγενικό σκοπό τους, κινδυνεύουν και οι ίδιοι αργότερα να καταρρεύσουν υπό το βάρος των ειδεχθών πράξεων τους. Να θυμίσω σε όλους το πείραμα του
Milgram και το πείραμα του Ζιμπάρντο με την εικονική φυλακή στο πανεπιστήμιο του Στάνφορντ που αναδεικνύουν την σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης φύσης, όταν αυτή δεν περιορίζεται από την κριτική σκέψη.



Stavroula Kontou πως θα χαρακτηριζες το βιβλιο σου;;κοινωνικο;περιπετεια;ψυχολογικο θριλερ;ψυχολογικο;ειναι δυσκολο βιβλιο στην αναγνωση;

Dionysis Alysandratos Σταυρούλα, ο χαρακτηρισμός του βιβλίου μου είναι κάτι που με έχει προβληματίσει κατά καιρούς. Αυτό επειδή δεν πιστεύω πλέον ότι ένας συγγραφέας πρέπει να περιορίζεται από ταμπέλες που βάζουν όσοι εμπορεύονται τα βιβλία. Αν με πίεζες θα σου το περιέγραφα ως μια περιπέτεια με διάστικτα στοιχεία αστυνομικής πλοκής, αλλά και βαθιάς εσωτερικής αναζήτησης.
Επειδή και εγώ είμαι πολύ απαιτητικός αναγνώστης, φρόντισα να κάνω την πλοκή του γρήγορη ώστε να θέλει ο αναγνώστης να μείνει μέσα να δει τι θα συμβεί.
Αν πέτυχα τον σκοπό μου θα το κρίνουν οι ίδιοι αναγνώστες.



Ευα Κουτσουμπα Πιστεύεις ότι δίνονται ευκαιρίες σε νέους ανθρώπους στη χώρα μας να αναδείξουν το ταλέντο τους;

Dionysis Alysandratos Εύα όσο και αν σου ακουστεί παράξενο πιστεύω πως ή Ελλάδα πάντα ήταν και θα συνεχίσει να είναι η χώρα όπου κανείς θα μπορέσει να αναδείξει το ταλέντο του. Μια κοινή παρανόηση που συμβαίνει είναι πως στην Ελλάδα είναι πολύ δύσκολο να βιοποριστείς από το ταλέντο σου. Δύο έννοιες πολύ διαφορετικές.



Ελένη Κωστοπούλου Το χιούμορ σας εχει βγάλει από ψυχολογικά αδιέξοδα; καλησπέρα !

Dionysis Alysandratos Το χιούμορ είναι ένας έμφυτος μηχανισμός για εμένα και πιστεύω για πολλούς από εμάς. Υπάρχει για να μας βοηθά να ξεφεύγουμε από κάθε είδους αδιέξοδα, αρκεί να μην είναι ρηχό και να μην αποτελεί έναν τρόπο να ξεφύγει κανείς από την πραγματικότητα, όσο και αν είναι αδιέξοδη. Απλώς να την αλαφραίνει.

Ελένη Κωστοπούλου Καταλαβαίνω !! Ευχαριστώ για την απάντηση !! Κι εγώ πιστεύω πως το χιούμορ είναι φάρμακο αλλά και ένδειξη πνευματικού επιπέδου !!



Ευα Κουτσουμπα Υπάρχει κάποιο μέρος ή αντικείμενο ή τραγούδι ή όλα αυτά μαζί, που σου δίνει έμπνευση για συγγραφή;

Dionysis Alysandratos Εύα όσο και αν σου φανεί παράξενο, όταν έχω να σκεφτώ κάποιο σημείο της πλοκής μου θα με βρεις συχνά ξαπλωμένο στο πάτωμα να κοιτάζω το λευκό ταβάνι! Άρα υπό κανονικές συνθήκες η έλλειψη κάθε ερεθίσματος, οπτικού ή ακουστικού με βοηθά. Παρόλα αυτά, όταν τα πράγματα δυσκολέψουν πραγματικά, δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από ένα ταξιδάκι στην πατρίδα μου την Κεφαλονιά που να με ανανεώνει για να βρω την δύναμη να ριχτώ και πάλι στον αγώνα.




Maria Gioltzoglou Καλησπέρα. Ποτέ σκεφτήκατε για πρώτη φορά να προσπαθήσετε να εκδοσετε τις ιστορίες σας?

Dionysis Alysandratos Μαρία όπως ανέφερα και νωρίτερα, η συγγραφή του μυθιστορήματός μου ήταν ένα ταξίδι που είχα ανάγκη να κάνω. Όταν ολοκλήρωσα την συγγραφή του αποφάσισα πως είναι τίμια καλό για να το εκθέσω στους αναγνώστες. Έπειτα, όταν υπάρχει ένα έργο με το όνομά μου ελεύθερο στον κόσμο, έχω την ανάγκη να βελτιωθώ ώστε να το ξεπεράσω.



Eva Natsi Με ποιον ήρωα του βιβλίου ταυτίζεσαι ?

Dionysis Alysandratos Εύα, ο καλός συγγραφέας δεν ταυτίζεται με κανέναν ήρωά του λένε. Εγώ θα έλεγα πως ταυτίζομαι με όλους τους ήρωες που γράφω για όση ώρα τους γράφω.



Κατιάννα Κουή Αν τύχη να δείτε κάποιον/α να διαβάζει το βιβλίο σας, πως θα αισθανθείτε;

Dionysis Alysandratos Κατιάνα μου έχει τύχει να δω κάποιον να διαβάζει τι βιβλίο μου. Αν θυμάμαι καλά ήταν στο μετρό. Προσπαθούσα να δω από τις εκφράσεις του προσώπου της αν το διασκεδάζει. Πέρα από εκεί δεν θα προσπαθούσα ποτέ να επιχειρήσω να με αναγνωρίσει. Όπως θα παρατήρησες από το εξώφυλλο του βιβλίου μου, σε αντίθεση με την κοινή πρακτική, έχω επιλέξει να βάλω τον τίτλο του βιβλίου με κεφαλαία γράμματα στην κορυφή και το όνομά μου με πεζά γράμματα στο κάτω μέρος του βιβλίου. Αυτό το έκανα για τον εξή λόγο. Αυτό που πραγματικά μετράει είναι το ίδιο το έργο μου. Αν σε κάποιον αναγνώστη αρέσει το βιβλίο, θα αναζητήσει και τον συγγραφέα του.

Ιωάννα Καρολίδου Όπως έκανα εγώ. Έμαθα για το βιβλίο, το παρήγγειλα και περιμένοντας να έρθει,αναζήτησα εσένα.



Ευα Κουτσουμπα Το πιο μεγάλο «ταξίδι» το έχετε κάνει σαν συγγραφέας ή σαν αναγνώστης; Ποιος ήταν ο προορισμός

Dionysis Alysandratos Εύα, έχω διαβάσει εκατοντάδες βιβλία και έχω γράψει μόνο ένα. Θα έλεγα λοιπόν ότι έχω ταξιδέψει περισσότερο ως αναγνώστης παρά ως συγγραφέας. Ο στόχος της ανάγνωσης αλλά και της συγγραφής για εμένα είναι η ανάταση της ανθρώπινης φύσης μέσα από την καλλιέργεια. Όπως καταλαβαίνεις αυτό είναι ένα ταξίδι του οποίου τον προορισμό δεν μπορείς ποτέ να φθάσεις. Ποτέ κανένας δεν πρέπει να πιστέψει πως δεν μπορεί να βελτιωθεί, αλλιώς κινδυνεύει να μείνει στάσιμος.



Eva Natsi Ποσο επηρέασαν τα γεγονότα στην Ελλάδα από το 2010 και μετά, την υπόθεση του βιβλίου και αν έπαιξαν ρόλο στην έμπνευση σου?

Dionysis Alysandratos Εύα, υτό που με γοητεύει είναι να γράφω για διαχρονικά θέματα που αφορούν στην ανθρώπινη φύση, με σκοπό και εγώ ο ίδιος να την κατανοήσω καλύτερα. Αυτό είναι που μου δίνει έμπνευση. Έτσι λοιπόν, παρόλο που το βιβλίο το έγραψα το 2010, τοποθετώ την ιστορία του στο 2009, έτσι ώστε να μπορέσω να αφήσω τους ήρωες ανεπηρέαστους από τα εν λόγω γεγονότα. Παρόλα αυτά, θέλοντας να διατηρήσω ρεαλιστική την πλοκή μου τα συμπεριέλαβα ως μελλούμενα στην ιστορία μου, για να αποφύγω την αποκοπή από το κλίμα της εποχής.



Ευα Κουτσουμπα Ποια είναι τα δικά σας όνειρα για το μέλλον, τόσο σε επαγγελματικό-καλλιτεχνικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο; Έχετε ήδη κάποιο επόμενο βιβλίο στο μυαλό σας; Σας ευχαριστω πολυ που μου δωσατε την ευκαιρια να σας μαθω μεσα απο τις ερωτοαπαντησεις σας. Ευχομαι να ειναι καλοταξιδο. Και να ειναι η υπολοιπη χρονια σας γεματη ανθισμενες στιγμες εμπνευσης. Καλο σας Βραδυ. Καλοταξιδες οι Μνημες των Ψυχων

Dionysis Alysandratos Εύα, σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και ευχαριστώ όλους όσοι αφιέρωσαν χρόνο για ετούτη την συνέντευξη. Λόγω της ανήσυχης φύσης μου, βρίσκω διαρκώς όνειρα να ακολουθώ. Παρόλα αυτά για το 2016 θα επιθυμούσα να έχω πάνω από όλα υγεία. Τα υπόλοιπα είναι στο ανθρώπινο χέρι μου.



Μαρία Πρινάρη-Καρκαβατσάκη Θα μου δωσετε την ευκαιρια μιας ακομα ερωτησης.... Οταν εγραφες το βιβλιο σου ηξερες οτι θα εκδοθει ή ειχες στο μυαλο σου οτι το γραφεις με σκοπο να εκδοθει ή τοτε εγραφες για σενα..... ας πουμε για εκεινη τη στιγμη του πρωινου που διαβαζες οτι ειχες γραψει την προηγουμενη νυχτα?

Dionysis Alysandratos Μαρία, όπως ήδη ανέφερα όταν έγραφα ήταν για εμένα. Όταν είδα τι έχω γράψει αποφάσισα πως ήταν καθήκον μου να το απελευθερώσω στους αναγνώστες.
Παρόλα αυτά μου πήρε δύο χρόνια να βρω εκδότη που να μου δώσει την ελευθερία να εκφραστώ με τον τρόπο που ήθελα, χωρίς λογοκρισία και με σεβασμό προς το έργο μου. Να σημειώσω πως το βιβλίο μου το παρέδωσα με τίτλο, εξώφυλλο, βιογραφικό, σημείωμα και περίληψη οπισθόφυλλου, όλα ως κομμάτι ενός ολοκληρωμένου πνευματικού έργου. Ήμουν τυχερός που στον δρόμο μου βρέθηκαν οι Εκδόσεις Λυκόφως.

Μαρία Πρινάρη-Καρκαβατσάκη Ειναι πραγματικα μαγικη εκεινη η ωρα του πρωινου παντως, και μονο γι αυτο αξιζει! Το ιδανικο ειναι αυτο που περιγραφεις βεβαια!



Eva Natsi Το γεγονός ότι η κατάσταση στην Ελλάδα πλέον ταυτίζεται με την υπόθεση του βιβλίου χάριν της οποίας κινδύνεψε το ζευγάρι και πέθαναν τόσοι άνθρωποι σε προβληματίζει ή ήταν κάτι που το φανταζόσουν και βασίστηκες πάνω σε αυτό για να γράψεις το βιβλίο?

Dionysis Alysandratos Εύα, για κανέναν λόγο δεν θέλω να αναλάβω τον ρόλο του ψευδοπροφήτη. Όπως είπα και πιο πριν η κατάσταση στην Ελλάδα ήταν σε εξέλιξη όταν έγραφα το βιβλίο. Βέβαια, τότε ακόμα δεν μπορούσα να γνωρίζω ότι θα καταλήξει να ταυτίζεται σε τόσο μεγάλο βαθμό με την ιστορία μου. Το φοβόμουν, αλλά δεν το γνώριζα εκ των προτέρων.
Σήμερα όμως, η κατάσταση στην Ελλάδα όχι μόνο με προβληματίζει αλλά με στεναχωρεί κιόλας. Οι ήρωες που πέθαναν στο βιβλίο μου ήταν φανταστικοί, οι συμπολίτες μας όμως που αυτοκτονούν υπό το βάρος των χρεών τους ή ξενιτεύονται στην αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής είναι πέρα για πέρα αληθινοί.



Eva Natsi Ποσο θα σε επηρέαζε ένα αρνητικό σχόλιο η μια αρνητική κριτική για το έργο σου και εάν πιστεύεις ότι οι συγγράφεις πρέπει να απέχουν η να έχουν άμεση επαφή με τους αναγνώστες τους από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης?

Dionysis Alysandratos Εύα, όταν κανείς εκδίδει την τέχνη του εκτίθεται στο κοινό. Αυτό ενέχει και αρνητικά σχόλια. Όποιος αποφασίζει να εκδώσει το έργο του θα πρέπει να είναι προετοιμασμένος να ακούσει και την αρνητική κριτική, αρκεί να είναι εποικοδομητική και όχι κακόβουλη. Ούτως ή άλλως πιστεύω πως ο κόσμος μας χωρίζεται σε δύο κατηγορίες ανθρώπων. Τους δημιουργούς και τους κριτές. Καμία κατηγορία δεν μπορεί να υπάρξει δίχως την άλλη.
Ζούμε πλέον στην εποχή που ανθίζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό δίνει την εκπληκτική δυνατότητα σε κάθε αναγνώστη να έρθει πιο κοντά με τον αγαπημένο του δημιουργό. Προσωπικά είμαι μεγάλος υποστηρικτής αυτής της αμεσότητας. Ας θυμηθούμε εξάλλου τον τρόπο που διεξάγεται αυτή η συνέντευξη.
Παρόλα αυτά ο δημιουργός θα πρέπει να εκφράζεται πρωτίστως μέσα από τα έργα του. Συνεπώς, η αμεσότητα είναι καλή, αρκεί το έργο κάθε δημιουργού να παραμένει αναλλοίωτο και αυθεντικά δικό του και όχι κομμένο και ραμμένο έτσι ώστε να λαμβάνει μεγάλης αποδοχής μέσω των δικτύων κοινωνικής δικτύωσης.



Eva Natsi Διαβάζοντας το βιβλίο σε παρομοίωσα αρκετές φορές με το Νταν Μπράουν για τον τρόπο γραφής και αγωνιάς και εναλλαγής συναισθημάτων που μου προκάλεσε το βιβλίο σου. Σου το έχουν αναφέρει άλλοι που διάβασαν το βιβλίο σου? Αν ναι πως νοιώθεις γι αυτό?

Dionysis Alysandratos Εύα, θεωρώ τιμή μου που με παρομοιάζεις με τον Νταν Μπράουν. Είμαι μεγάλος θαυμαστής των βιβλίων του. Η γραφή του είναι εξαιρετική και τα βιβλία του είναι γεμάτα με πληροφορίες πάνω σε πολλά θέματα. Παρόλο που έχω ξανακούσει από αναγνώστη μου αυτή την παρομοίωση, την θεωρώ κάθε φορά τιμή μου.



Eva Natsi Σκέπτεσαι ήδη το επόμενο βιβλίο σου? Αν ναι , με ποια θεματολογία θα πιαστείς? Το λέω επειδή μας καλόμαθες με το πρώτο σου δυνατό ξεκίνημα

Dionysis Alysandratos Εύα, σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Ως ανταπόδοση της τιμής που μου κάνετε στην ομάδα σας, θα σας αποκαλύψω πως έχω ξεκινήσει ήδη την συγγραφή του δεύτερου μυθιστορήματός μου. Αυτό που πραγματεύεται είναι ο δυισμός στην ανθρώπινη φύση. Το μεγαλείο αλλά και η ποταπότητα που ως δύο όψεις του ίδιου νομίσματος συνθέτουν την ανθρώπινη ψυχοσύνθεση. Για περισσότερες πληροφορίες θα χρειαστεί να περιμένετε την έκδοσή του…



Eva Natsi Πες μας ένα ρητό που σε ακoλουθεί

Dionysis Alysandratos Εύα, θα προτιμούσα να σας πω ένα ρητό που εκπόνησα για το βιβλίο μου, δια στόματος του ήρωα (γιατρού Παπαλουκάκη): «Τελικά η ψυχή θυμάται αυτά που το μυαλό ξεχνά».



Argiro Theodossiou Εδωσες το χειρόγραφο κείμενο- πριν την έκδοση του βιβλίου-
σε κάποιο οικείο σου πρόσωπο για να το διαβασει, κι αν ναι η γνώμη του σε επηρέασε αρνητικά ή θετικά;

Dionysis Alysandratos Αργυρώ, λόγω του ότι είμαι τελειομανής, θα έλεγα πως ο πρώτος αναγνώστης του βιβλίου μου ήμουν εγώ και το πέρασα από χίλια κόσκινα μέχρι να το απελευθερώσω σε άλλον αναγνώστη. Παρόλα αυτά, λόγω του ότι είμαι καθηγητής, είχα την τύχη να έχω πολλούς συναδέλφους φιλόλογους. Μία συνάδελφος διάβασε πρώτη το βιβλίο μου μετά από εμένα και με ενθάρρυνε να προχωρήσω με την έκδοσή του. Μου είπε πως της άρεσε πολύ.



Eva Natsi Διονυση, Πριν κλείσουμε , η τελευταία πρόταση δικιά σου.

Dionysis Alysandratos Πριν κλείσω να σας ευχαριστήσω όλους για την τιμή που μου κάνατε να με φιλοξενήσετε στην παρέα σας. Για κλείσιμο θα κάνω μια προτροπή.
Διαβάζετε γιατί χανόμαστε. Στην Ελλάδα της κρίσης η σωτηρία θα έρθει από την πνευματική καλλιέργεια και την ηθική ανάταση των κατοίκων της.










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου