Δευτέρα 4 Απριλίου 2016

Συνέντευξη με την Ηλιάνα Μάρου ανακαλύπτοντας τα Ένοχα Μυστικά του Καθρέφτη

Την Ηλιάνα Μάρου την γνωρίσαμε μέσα απο το πρώτο της Μυθιστόρημα "Τα ένοχα μυστικά του Καθρέφτη", που κυκλοφορεί απο τις εκδόσεις Αγγελάκη. Ένα μυθιστόρημα που πραγματικά μας εντυπωσίασε με την πλοκή και την εξέλιξη του. Τις ανατροπές, τα απρόοπτα, αλλά κυρίως για τον τρόπο που διαχειρίστηκε η συγγραφέας την υπέροχη ιστορία της. Καλωσορίζουμε λοιπόν σήμερα στην παρέα μας την Ηλιάνα Μάρου για να μας φανερώσει μερικά απο τα Ένοχα μυστικά του Καθρέφτη της και του εαυτού της.

1. Πώς προέκυψε η συγγραφή στην ζωή σου; Μίλησε μας λίγο για την διαδικασία που σε οδήγησε στην ανάγκη να γράψεις;

Πριν από τέσσερα χρόνια, με αφορμή  κάποια σεμινάρια σεναρίου που παρακολουθούσα, άρχισα να έχω την ανάγκη να γράφω. Έτσι λοιπόν, ξεκίνησα με  το να γράφω κάποιες μικρές ιστορίες.  Η συγγραφή του βιβλίου μου όμως, προέκυψε πριν ενάμιση χρόνο περίπου, με την παρότρυνση της μητέρας μου. Ήταν ο πρώτος άνθρωπος που πίστεψε σ’ εμένα και τις δυνατότητές μου, γι’ αυτό κι εγώ της το αφιέρωσα, ως μία μικρή ένδειξη ευγνωμοσύνης. 

2. Τα ένοχα μυστικά του καθρέφτη, ο τίτλος του βιβλίου σου που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Αγγελάκη.  Από πού άντλησες την έμπνευσή σου για αυτό το βιβλίο;

Μιας και μου δίνεται η ευκαιρία, θα ήθελα για άλλη μία φορά  να ευχαριστήσω τον Εκδότη μου, κ. Μάνο Αγγελάκη,  που πίστεψε στο βιβλίο μου αλλά και όλους τους συνεργάτες μου από τον Εκδοτικό Οίκο που με στηρίζουν!  Η έμπνευσή μου αντλήθηκε απ’ το γεγονός ότι ανέκαθεν μου άρεσαν τα ψυχολογικά θρίλερ. Έτσι λοιπόν αποφάσισα να γράψω κι εγώ ένα και ήταν  πολύ σημαντική η βοήθεια των σεμιναρίων ψυχολογίας που είχα παρακολουθήσει.  Δημιούργησα λοιπόν τον φανταστικό χαρακτήρα μιας γυναίκας που  είχε τα πάντα στη ζωή της και ξαφνικά γίνεται κάτι και τα χάνει όλα! Ποια θα είναι όμως η αντίδρασή της όταν το παρελθόν της, το παρόν της και το προσδοκώμενο μέλλον της έρχονται σε σύγκρουση;
3. Πώς θα χαρακτήριζες το βιβλίο σου; Ποιό είναι το βασικό μήνυμα που θέλεις να περάσεις στους αναγνώστες σου;

Θα έλεγα ότι είναι ανατρεπτικό κι έχει γρήγορη πλοκή.  Στόχος μου ήταν να κάνω τον αναγνώστη να βρίσκεται σ’ ένα συνεχόμενο ενδιαφέρον , από την πρώτη σελίδα του βιβλίου έως και την τελευταία του.  Το μήνυμα που περνάει το βιβλίο μου είναι ότι, όσο μεγάλο κι αν είναι ένα πρόβλημα που μας παρουσιάζεται, πρέπει να το αντιμετωπίσουμε με ψυχραιμία και λογική.

4. Η Νάντια η κεντρική ηρωίδα από την μια στιγμή στην άλλη βρίσκεται στην φυλακή κατηγορούμενη για απάτη. Από την απόλυτη ευτυχία θα βρεθεί στην απόλυτη δυστυχία μόνη απέναντι σε κατηγορίες που δεν μπορεί να κατανοήσει. Πώς βιώνει η Νάντια την απόλυτη ανατροπή στην ζωή της; Αν έβαζες τον εαυτό σου στην θέση της πως θα ήθελες να έχει αντιδράσει;

Η Νάντια στην αρχή στενοχωριέται πολύ και δεν μπορεί ν’ αποδεχτεί ότι δεν βίωνε τελικά την αληθινή αγάπη, γιατί αυτό είναι που της στοιχίζει περισσότερο.  Ύστερα βρίσκει ένα στήριγμα για ν’ ακουμπήσει και να προχωρήσει παρακάτω τη ζωή της, τον αστυνομικό Χρήστο Χανιωτάκη.  Τώρα αν έβαζα τον εαυτό μου στη θέση της… θα τη συμβούλευα να προσπαθήσει να διαχειριστεί τις άσχημες καταστάσεις με εντελώς αντίθετο τρόπο από αυτόν που επέλεξε.

5. Όταν η Νάντια θα αποφυλακιστεί θα προσπαθήσει να φτιάξει την ζωή της. Πόσο εύκολο νομίζεις ότι είναι να διαγράψει κανείς το παρελθόν του και τα όσα τον πλήγωσαν για να συνεχίσει την ζωή του λυτρωμένος;

Θεωρητικά είναι εύκολο να διαγράψουμε απ’ το μυαλό μας καταστάσεις και ανθρώπους που μας πλήγωσαν με τον χειρότερο τρόπο.  Στην πράξη όμως σίγουρα είναι πιο δύσκολο.  Εξαρτάται από τη δύναμη που έχει ο καθένας μέσα του, τα βιώματά του αλλά και από την πόση αυτοεκτίμηση έχει. 

6. Το βιβλίο αυτό θα το χαρακτήριζα ψυχολογικό θρίλερ. Πώς βίωσες την ιστορία σου καθώς έκτιζες την ψυχοσύνθεση των ηρώων σου;

Πολύ σωστά το χαρακτήρισες….  Επειδή μου αρέσει πολύ η ψυχολογία, έβρισκα ενδιαφέρον το κτίσιμο της ψυχοσύνθεσης των ηρώων μου και κυρίως της Νάντιας, που ήταν ο πιο περίπλοκος χαρακτήρας. 

7. Ο καθρέφτης παίζει έναν ιδιαίτερο και σημαντικό ρόλο στο βιβλίο σου με πολυσήμαντους συμβολισμούς. Ένας από αυτούς είναι η αυτοκριτική και η ανάγκη μας να συνομιλήσουμε με τον ίδιο μας τον εαυτό. Ποιος ο ρόλος της αυτοκριτικής στην ζωή σου και ποιόν ρόλο θα έπρεπε να παίζει στην ζωή όλων μας;

Πιστεύω στην αυτοκριτική γιατί μόνο κάνοντάς την βελτιώνουμε πραγματικά τον εαυτό μας αλλά και τη συμπεριφορά μας απέναντι στους άλλους ανθρώπους.  Δεν έχουμε το δικαίωμα ν’ ασκούμε κριτική στους άλλους κι εμείς να είμαστε χειρότεροι από αυτούς. Συνέχεια κάνω τη δική μου αυτοκριτική και αρκετές φορές μάλιστα είμαι πολύ αυστηρή με τον εαυτό μου.

8. Πιστεύεις πώς οι πράξεις των ανθρώπων καθορίζουν την πορεία μας ή τα απρόβλεπτα γεγονότα είναι αυτά που χτίζουν την μοίρα μας;

Πιστεύω και στα δύο.  Με τις επιλογές που κάνουμε και τον δικό μας τρόπο αντιμετώπισης απέναντί τους, υπάρχει μία συγκεκριμένη πορεία ζωής.  Συμβαίνουν όμως και απρόβλεπτα γεγονότα, ευχάριστα ή δυσάρεστα.  Το θέμα είναι πώς θα τα δεχτούμε μέσα στη ζωή μας.

9. Ποιός είναι ο αγαπημένος σου ήρωας από το βιβλίο σου και ποιό το στοιχείο που τον χαρακτηρίζει;

Ξεχωρίζω τον χαρακτήρα του αστυνομικού Χρήστου Χανιωτάκη επειδή είναι ηθικός, δοτικός στα συναισθήματα και δεν εγκαταλείπει τις προσπάθειές του, προκειμένου να έχει αυτό που θέλει.

10. Ποιόν ορισμό θα έδινες για την ανθρώπινη Ψυχή;

Είναι η ίδια μας η ύπαρξη, η οποία καθορίζεται από την εγκεφαλική και τη συναισθηματική μας νοημοσύνη.

11. Ποιά είναι εκείνη η αξία, εκείνο το ιδανικό για το οποίο θα θυσίαζες τα πάντα στην ζωή σου;

Για μένα η μεγαλύτερη αξία είναι η αγάπη…  Οπότε αν χρειαζόταν να θυσιάσω τα πάντα, θα το έκανα για τους ανθρώπους που αγαπώ.

12. Πες μας ποιό είναι το βιβλίο που διάβασες και άλλαξε κατά κάποιο τρόπο τον τρόπο σκέψης σου;

Έχω διαβάσει αρκετά και υπέροχα βιβλία, Ελλήνων και ξένων συγγραφέων, των οποίων οι σελίδες τους με ταξίδεψαν και το καθένα με το δικό του τρόπο ίσως να έβαζε το δικό του λιθαράκι στον τρόπο σκέψης μου.

13. Με ποιό θέμα θα ήθελες να ασχοληθείς σε ένα από τα επόμενα βιβλία σου. Γράφεις κάτι αυτόν τον καιρό;

Μόλις τελείωσα τη συγγραφή του δεύτερου βιβλίου μου, το οποίο είναι αστυνομική περιπέτεια κι έχει κι αυτό κάποια ψυχολογικά στοιχεία.  Ο κεντρικός μου ήρωας είναι άντρας αυτή τη φορά. Δεν μπορώ να πω κάτι περισσότερο…. Θα κάνουμε λίγη υπομονή μέχρι να εκδοθεί πρώτα….

14. Υπάρχουν επιρροές και πρότυπα στο βιβλίο σου; Έχεις χρησιμοποιήσει κάποια βιωματικά στοιχεία;

Δεν επηρεάστηκα από κάπου για να το γράψω, η φαντασία μου με «πήγε» από μόνη της και ούτε έχω χρησιμοποιήσει βιωματικά στοιχεία. Σίγουρα όμως χρειάστηκαν σκληρή δουλειά και έρευνα.

15. Υπήρξε κάποιος ήρωας που να σε παίδεψε περισσότερο ή κάποια στιγμή του βιβλίου που να σε έκανε να ξοδέψεις περισσότερη ώρα στο στήσιμό της;

Η κεντρική ηρωίδα, η Νάντια,  ήταν αυτή που με παίδεψε περισσότερο, λόγω της ιδιαίτερης προσωπικότητάς της. 

16. Ασχολείσαι με άλλες μορφές τέχνης και αν ναι με ποιές;

Αυτή την περίοδο της ζωής μου θέλω να βρίσκω χρόνο για να κάνω πράγματα που μ’ ευχαριστούν και με ξεκουράζουν.  Βγάζω φωτογραφίες ερασιτεχνικά, αν κι έχω κάνει κάποια μαθήματα, σκιτσάρω και γράφω στίχους τραγουδιών.

17. Πες μας ποιο όνειρό σου θα ήταν αυτό που θα ήθελες να εκπληρωθεί πρώτα από όλα και κάνε μια ευχή, για σένα, για μας ,για όποιον εσύ θες.

Το μεγαλύτερο όνειρό μου, που θα ήθελα να εκπληρωθεί πρώτο, είναι το βιβλίο μου να  γίνει ταινία!  Εύχομαι για όλους τους ανθρώπους να έχουν υγεία, μια καλή ποιότητα ζωής, να αγαπούν, να αγαπιούνται και να φέρονται ανθρώπινα!

18. Ποιό θεωρείς ότι είναι το μεγαλύτερο λάθος που μπορεί να κάνει ένας άνθρωπος στην ζωή του;

Για μένα το μεγαλύτερο λάθος που μπορεί να κάνει ένας άνθρωπος είναι να μη σεβαστεί το μεγαλύτερο δώρο που του έχει χαριστεί και αυτό είναι η ίδια του η ζωή!

19. Ποιός θεωρείς ότι είναι ο κορυφαίος ήρωας βιβλίου από αυτά που έχεις διαβάσει;

 Ο  πιο αγαπημένος μου ήρωας είναι ο Γιάννης Αγιάννης, από το μυθιστόρημα “Οι άθλιοι” του Βίκτωρ Ουγκώ, για τα καλά στοιχεία που είχε η καρδιά του.

20. Πώς φαντάζεσαι τον εαυτό σου είκοσι χρόνια μετά;

Να έχω δίπλα μου τους ανθρώπους που αγαπώ…

21. Βάλε εσύ τον επίλογο στην όμορφη κουβέντα μας, βάζοντας την υπογραφή σου στην υπέροχη κουβέντα μας.

Σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς που ζούμε, ίσως τα όνειρά μας να φαντάζουν ανεκπλήρωτα. Αξίζει όμως τον κόπο να τα κυνηγήσουμε, να προσπεράσουμε τα εμπόδια με θετική σκέψη και να μην εγκαταλείψουμε ποτέ τις προσπάθειές  μας.  Ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία σας! Πέρασα υπέροχα απαντώντας στις όμορφες ερωτήσεις σας! 

Ευχαριστούμε την Κυρία Ηλιάνα Μάρου για τον χρόνο της και για τις όμορφες απαντήσεις της.  Τα ένοχα μυστικά του Καθρέφτη περιμένουν με ανυπομονησία να τα ανακαλύψετε.

Επιμέλεια συνέντευξης Ρετετάκου Γεωργία- Χριστίνα Μπίνου- Εύα Νάτση 







































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου