Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2016

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΚΑΚΙΑ ΞΥΔΗ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ¨ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΠΑΡΕΑΣ¨

 Η Κάκια Ξύδη γεννήθηκε στη Σελλασία Λακωνίας, όπου έζησε τα πρώτα χρόνια της ζωής της. Τελείωσε το Λύκειο στη Σπάρτη και το St. George College στην Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται. Το 2016 ίδρυσε τον εκδοτικό οίκο Πνοή.
Είναι μέλος της Ένωσης Πνευματικών Δημιουργών Λακωνίας και της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών.

Επίσης, είναι ραδιοφωνικός παραγωγός και διατηρεί το δικό της ιστολόγιο στη διεύθυνση: www.xidikakia.blogspot.com








Elena Macriyianni Vryonidou  Να ευχηθώ στην Κάκια Ξύδη κάθε επιτυχία. Να την ρωτήσω ποιο θα ήταν ένα μήνυμα που θα ήθελε οπωσδήποτε να μεταφέρει στους αναγνώστες της μέσα από τις σελίδες του νέου της βιβλίου.
Κάκια Ξύδη Με έκπληξη ανακάλυψα κι εγώ ρίχνοντας μια ματιά στα βιβλία μου ότι όλα μου τα βιβλία έχουν κοινή συνισταμένη τον άνεμο, την ελευθερία και τα όνειρα. Τα όνειρα που πρέπει να πιστέψουμε σε αυτά για να γίνουν πραγματικότητα. Και αυτό είναι και το κυριότερο μήνυμα που θέλω να περάσω στους αναγνώστες !



Ελένη Κωστοπούλου Να ρωτήσω την Κάκια αν ξεχωρίζει τα βιβλία της... Αν γράφοντας το καινούριο ,το παλιό ξεχνιέται...
Κάκια Ξύδη Οχι ποτέ δεν ξεχνιέται το παλιό. Αγαπώ πολύ όλα τα βιβλία μου και είμαι πολύ δεμένη με αυτά. Το κάθε ένα για διαφορετικό λόγο. Αγαπώ το Ταξίδι την ομίχλη γιατί ήταν το πρώτο μου και με έβαλε στον κόσμο της συγγραφής. Αγαπώ το Σε ελεύθερη πτώση γιατί περιγράφω την ιστορία της μητέρας μου και της το έχω αφιερώσει, αγαπώ τους Ανεμομπελάδες γιατί είναι ένα παλιό παραμύθι που αναβίωσα. Λατρεύω τον Κρυστάλλη γιατί είναι αντράκι ζόρικο και ό,τι βάλει στο μυαλό του το πετυχαίνει. Δεν θα μπορούσα να μην αγαπώ το Φυσάει που είναι ένα βιβλίο που το έχω ξεκινήσει εδώ και 27 χρόνια, που ίσως είναι το βιβλίο της ζωής μου!




Xristina Binou Θα μπορούσες να μας περιγράψεις τον τρόπο με τον οποίο εξελίχθηκε στο μυαλό σου η ιδέα να γίνεις συγγραφέας; Ποιό ήταν το βασικό έρεισμα;
Κάκια Ξύδη Την συγγραφή δεν την διαλέγεις, σε επιλέγει εκείνη. Αν και έγραφα πολλά χρόνια πριν εκδώσω το πρώτο μου βιβλίο δεν πίστευα ποτέ ότι θα γινόμουν κάποτε συγγραφέας. Για να σας πω την αλήθεια, ακόμη δεν ξέρω αν είμαι. 
Το πρώτο μου ποίημα το έγραψα 16 ετών και το πρώτο μου βιβλίο το εξέδωσα γύρω στα 50. Ήταν μια μακρά και επίπονη διεργασία που πέρασε από πολλά στάδια. Αμφισβήτησης, εγκατάλειψης, ελπίδας και τελικά παραδοχής.



Eva Natsi Γράφεις για παιδιά και για ενήλικες; Ποιό πιστεύεις πως είναι το πιο δύσκολο να γράφεις για παιδιά για εφήβους ή για ενήλικες;
Κάκια Ξύδη Για παιδιά και για ενήλικες έχω γράψει, οπότε το θεωρώ σχετικά εύκολο, όσο εύκολη μπορεί να είναι η συγγραφή ενός βιβλίου. Για εφήβους δεν έχω γράψει, νομίζω ότι είναι μια ηλικία που δεν μπορείς να προσεγγίσεις εύκολα.



Niki Paximada Θα ήθελα να ρωτήσω ποια είναι η πηγή έμπνευσης σας;
Κάκια Ξύδη H έμπνευση κάθε φορά προέρχεται και από διαφορετικό ερέθισμα. π.χ. το Σε ελεύθερη πτώση το έγραψα από ένα πίνακα ζωγραφικής που είχα δει στη Βιέννη στο Μπερβεντέρε...





Αφροδίτη Κρεμμύδα Θέλω να την ρωτήσω: Συγγραφέας, Manager, ραδιοφωνική παραγωγός και οικογένεια, πως τα προλαβαίνει με τόση επιτυχία? Ειλικρινά την θαυμαζω!
 Κάκια Ξύδη χαχχαα δεν τα προλαβαίνω, απλά τρέχω όλη μέρα, δεν υπάρχουν πολλές στιγμές χαράλωσης. Αλλά όλο αυτό μου δίνει δύναμη. Μου αρέσει και το κάνω με μεγάλη μου χαρά.



Μαρία Κόντου Ποιός είναι ο αγαπημένος σας συγγραφέας Έλληνας ή ξένος;
 Κάκια Ξύδη Πολλοί συγγραφείς μου αρέσουν, θα ξεχώριζα όμως τον Καζαντζάκη, τον Λουντέμη, τον Καραγάτση και από τους νεώτερους την Αλκυόνη Παπαδάκη, τον Νίκο Διακογιάννη και άλλους.



ΑΘηνα Ξενικου Οταν γραφεται ενα βιβλιο απομονωσαστε εχετε καποιο ειδικο χωρο θελετε την απολυτη ησυχια για να μπορειτε να γραφεται χωρις διακοπες η δεν σας ενοχλει ο κοσμος και αν θα επειχηρουσατε ποτε να γραψετε βιβλιο παρεα με αλλους συγγραφεις 
 Κάκια Ξύδη Οταν βρίσκομαι σε αρχικό στάδιο γράφω παντού, το τρένο, στη δουλειά οπουδήποτε. Όταν όμως πρέπει να μαζέψω τα σκόρπια κομμάτια και να αρχίσω να συνθέτω την ιστορία τότε ναι απομονώνομαι, θέλω ησυχία.
Δεν το αποκλείω να γράψω κάτι με κάποιον άλλον, αλλά το θεωρώ πολύ δύσκολο.







Xristina Binou Στο τελευταίο σου βιβλίο Φυσάει, μια σπονδυλωτή ιστορία που περιγράφει τον έρωτα και όλες τις εκφάνσεις του. Εμείς οι αναγνώστες που το διαβάσαμε εισπράξαμε μια γερή δόση αγάπης συναισθήματος, απώλειας, ελπίδας. Εσύ όταν έγραφες αυτή την ιστορία τί ήθελες να προσφέρεις στον αναγνώστη;
 Κάκια Ξύδη Αρχικά πίστευα ότι είναι προσωπικές ιστορίες που δεν αφορούν κανέναν άλλον εκτός από εμένα. Στα χρόνια που πέρασαν όμως από το πρώτο κείμενο που έγραψα μέχρι την ημέρα της έκδοσής του, κατάλαβα ότι αυτό το βιβλίο περιείχε πολλά μηνύματα. Είδα κι εγώ ζωντανή μέσα του την ελπίδα να βγαίνει νικηφόρα περνώντας μέσα από ιδιαίτερα δύσκολες καταστάσεις. Γιατί η ζωή βρίσκει πάντα τρόπο να μας δείχνει το δρόμο. Και φυσικά η προτροπή είναι μια, Ζήστε, μη είστε θεατές της ζωής. Ζήστε και απολαύστε όλη τη μαγεία του έρωτα, από την άνθησή του, έως την απώλειά του.




Eva Natsi Ο τρόπος που ξετυλίγεται η ιστορία του Βιβλίου σου Φυσάει ακολουθεί ένα καινοτόμο και ξεχωριστό πρότυπο απο τα βιβλία που έχουμε συνηθίσει. Ο πεζός λόγος εναλλάσσεται με την ποίηση. Τα κομμάτια της ιστορίας μας παρουσιάζονται σταδιακά στήνοντας ένα σκηνικό που αφήνει τον αναγνώστη να φανταστεί και να βιώσει όλον τον ψυχισμό των πρωταγωνιστών. Περιέγραψε μας λίγο μερικά απο τα συναισθήματα που βίωσες εσύ όταν έγραφες αυτό το βιβλίο; Γιατί επέλεξες να μοιράσεις το κείμενο ανάμεσα στην ποίηση και τον πεζό λόγο;
 Κάκια Ξύδη Αυτή του η ιδιαιτερότητα ήταν ο ανασταλτικός παράγοντας για μένα για να μην μπορώ να αποφασίσω να τα παραδώσω στον κόσμο. Φοβόμουν να εκτεθώ, φοβόμουν την κακή κριτική, φοβόμουν μην πέσουν σε βέβηλα χέρια και βέβηλα μάτια ιστορίες βγαλμένες από την ψυχή μου. Η συγκίνηση είναι ένα κυρίαρχο συναίσθημα που την ένιωθα κάθε φορά που έγραφα, διόρθωνα και διαβάζω ακόμα και τώρα. Έχουν πολλή μεγάλη δύναμη μέσα τους αυτά τα διηγήματα, που εγώ προσωπικά τα θεωρώ εμπνευσμένα. Τα ποιήματα τα πρόσθεσα γιατί και αυτά είναι μέρος της ίδιας ιστορίας όπως είναι και όλα σχεδόν τα διηγήματα. Συμπλήρωναν την ιστορία δίνοντάς της τις διαστάσεις που της αρμόζουν. Ένας άλλος λόγος ήταν ότι δεν είχα σκοπό να τα βγάλω ποτέ σε μια ποιητική συλλογή, οπότε το είδα σαν ευκαιρία να δουν το φως της δημοσιότητας.




Lena Papathanasiou Πως προλαβαίνετε με το καθημερινό φορτωμένο πρόγραμμα σας τη συγγραφή?
Κάκια Ξύδη Δυστυχώς τον τελευταίο καιρό που οι υποχρεώσεις μου, λόγω του εκδοτικού οίκου, είναι αυξημένες, δεν γράφω κάτι. Όταν νιώθω την ανάγκη να το κάνω, γράφω μικρά κείμενα ή ποιήματα που δεν απαιτούν πολύ χρόνο.





Ερασμία Φερεντούρου Καλησπερα και απο μενα!!!Γιατι "φυσαει" και ποσο σημαντικες ειναι οι αλλαγες απο "φυσιματα" στην ζωη σας?
Κάκια Ξύδη Η αλήθεια είναι ότι δεν είμαι άνθρωπος που επιζητά την αλλαγή. Όμως όταν τα πράγματα φτάνουν σε ένα σημείο που δεν πηγαίνει πάρα πέρα, το παίρνω απόφαση και ορμάω με πείσμα, θέληση και πολύ δουλειά για να πετύχω αυτό που έχω βάλει ως στόχο. Το καλό ή το κακό (δεν ξέρω ακόμη) είναι πάντα υψηλοί οι στόχοι μου, οπότε φυσάει δυνατός αέρας πάντα στη ζωή μου και με συνεπαίρνει.



Ioanna Xristodoulou θελω να μου πειτε ενα συνχρονο ελληνικο βιβλιο που αγαπατε!και που κατα τη γνωμη σας ξεχωρισε σε σχεση με αλλα και γιατι.
 Κάκια Ξύδη Δεν θα μπορούσα να μην αναφέρω Του αηδονιού το δάκρυ του Γιώργου Τζιτζικάκη που θεωρώ ότι δικαίως ξεχώρισε, γιατί είναι καλοδουλεμένο και καλογραμμένο, με ψυχή, που έχει να δώσει πολλά στον αναγνώστη. Από ένα συγγραφέα αγωνιστή.



Argiro Theodossiou  Όντας η ίδια συγγραφέας και έχοντας ιδρύσει πρόσφατα τον εκδοτικό οίκο Πνοή, πως αντιμετωπίζει συγγραφείς των οποίων τα κείμενα δε της είναι αρεστά;
 Κάκια Ξύδη Αυτό είναι ένα πολύ δύσκολο κομμάτι της δουλειάς που κάνω αυτή τη στιγμή. Αν και δεν είμαι εγώ η μόνη υπεύθυνη για την επιλογή των έργων, σίγουρα και βέβαια είναι εξαιρετικά δύσκολο να πεις σε κάποιον ότι δεν κάνει το βιβλίο του, ειδικά όταν είναι κάποιος συγγραφέας με έργο πίσω του.



ΒΙΛΗ ΚΟΥΝΙΝΙΩΤΗ Εγω θα ηθελα να ρωτησω με ποιο κομματι θα εντυνε μουσικα το βιβλιο της !!!! 
Κάκια Ξύδη Κάθε βιβλίο έχει και τη δική του μουσική, για το Φυσάει ίσως διάλεγα ένα πολύ κοινό κομμάτι... "Πριν χαθεί το όνειρό μας και ξαναβραδιάσουμε, άσε με να σ' αγαπάω και όπου φτάσουμε" και ο Αύγουστος "Θα πάω κι ας μου βγει και σε κακό"






Λενα Ντιβερη Ποια είναι τα συστατικά για ένα επιτυχημένο λογοτεχνικά και εμπορικά βιβλίο;
 Κάκια Ξύδη Δεν ξέρω αν υπάρχει συνταγή, κάποιοι βέβαια μάλλον την έχουν ανακαλύψει, εγώ πάλι όχι γιατί δεν μου αρέσει να επαναλαμβάνομαι. Κάθε βιβλίο μου θέλω να είναι τελείως διαφορετικό από το άλλο. Μου αρέσει να δοκιμάζω καινούργια πράγματα, καινούργιους τρόπους γραφής.



Αφροδίτη Μανουσάκη Το θέμα "γυναίκα και λογοτεχνία" από δύο οπτικές γωνίες.
1. Διαβάζοντας σύγχρονα μυθιστορήματα ελληνικής λογοτεχνίας παρατηρώ ότι ο ρόλος της γυναίκας μέσα στην ιστορία είναι συνήθως παθητικός και πολύ συχνά η γυναίκα προσδιορίζετε μέσα από την σχέση της με το άλλο φύλο κι όχι από την προσωπικότητά της, από τις επιλογές της κι από τις αξίες της. Πιστεύεις ότι αυτό το στερεότυπο γυναίκας που αναπαράγεται στην σύγχρονη λογοτεχνία μας αδικεί και διαιωνίζει μια λανθασμένη αντίληψη για την πραγματική αξία και θέση της γυναίκας;
2. Πιστεύεις ότι στην σύγχρονη εποχή, το αναγνωστικό κοινό αλλά και οι διάφοροι κριτικοί είναι πιο απαιτητικοί από μια γυναίκα συγγραφέα και για αυτό ίσως κρίνουν πολύ πιο αυστηρά το έργο της;
 Κάκια Ξύδη Διαφωνώ κάθετα με τον παθητικό ρόλο της γυναίκας μέσα στη σχέση, την οικογένεια ή και την εργασία. Εγώ τη γυναίκα τη θέλω δυναμική να τολμά και να παίρνει αυτό που της ανήκει, να μην διστάζει να κονταροχτυπηθεί με όλα τα "μη" και τα "πρέπει" της ζωής της.
Ίσως οι κριτικοί (αν είναι αμερόληπτοι) να πρέπει να είναι απαιτητικοί, αυτό μας βοηθάει να γινόμαστε καλύτερες και να πάψουμε να αναπαράγουμε ερωτικές ιστορίες σωρηδόν...



Hliana Kontaksi  Η λεξη "φυσαει" άλλους τους παραπέμπει στην δροσια στην ανανεωση και στην αναζωογόνηση... άλλους πάλι στην ανταρα και στην καταστροφη.... σε ποια κατηγορια ανηκεις εσυ ???
Κάκια Ξύδη Φυσάει Πνοή δημιουργίας. Φυσάει αέρας ανανέωσης. Για μένα ο αέρας είναι ο λόγος που θα με κάνει να βγω από το σπίτι, να κυνηγήσω τα όνειρά μου, να πάψω να δέχομαι παθητικά τα δεδομένα της ζωής μου και να προσπαθώ να τα αλλάξω...



Βίκυ Τερζίδου Τώρα που έχει περάσει κάποιο χρονικό διάστημα από το ξεκίνημα του εκδοτικού και μπορείς να σκεφτείς τα πράγματα όχι εν θερμώ, πιστεύεις πως αξίζει το ρίσκο, με τις σημερινές συνθήκες που επικρατούν στην Ελλάδα και κατ' επέκταση στην αγορά βιβλίων;
 Κάκια Ξύδη Η αλήθεια είναι ότι είμαι πολύ αισιόδοξη με αυτό που έχουμε ξεκινήσει, χωρίς να ξέρω κι εγώ πού βρίσκω τόση αισιοδοξία, αλλά έχω μια σιγουριά και μια πεποίθηση ανεξήγητη ότι θα πάμε πολύ καλά. Βέβαια και εγώ και ο γιος μου δουλεύουμε πολύ σκληρά για να πετύχουμε τους στόχους μας... Η ιστορία θα δείξει.







Xristina Binou Ποιό είναι το αγαπημένο σου κεφάλαιο απο το Φυσάει;
 Κάκια Ξύδη Όλα τα αγαπώ πολύ, θεωρώ ότι το «Αστέρι» είναι μια αλληγορική γνωριμία, με κάνουν και χαμογελώ πάντα «Τα παπάκια», δεν μπορώ να αντισταθώ στη γοητεία του «Αμυγδάλου ΙΟΝ». Δεν μπορώ να μην ξεχωρίσω και το «Ένα βράδυ κλεμμένο» που είναι το τελευταίο διήγημα που γράφτηκε δύο μήνες πριν την έκδοση, αλλά ούτε και το «Φυσάει» που είναι το πρώτο που γράφτηκε πριν 27 χρόνια και για μένα το καλύτερο και έδωσε και τον τίτλο του βιβλίου, αλλά μάλλον το «Σ’ αγαπώ» κατέχει την πιο σημαντική θέση στην καρδιά μου.



Χριστινα-Γιαννης Τζανετος  Θα ήθελα να σας ρωτήσω σαν πιο ειδική μέσα στα τόσα πολλά βιβλία και στις συνεχόμενες εκδόσεις μήπως υπάρχει κορεσμος ιδεών και γυριζουν όλα σε παλιές ανακυκλωμενες υποθέσεις;
Κάκια Ξύδη Καλησπέρα Χριστίνα. Αυτό το λέμε όταν δεν μας λέει τίποτα το βιβλίο που έχουμε διαβάσει, όταν όμως βρούμε πραγματικά αυτό που θα μας συγκλονίσει το ξεχνάμε.



Βίκυ Τερζίδου Τι διαφορετικό πρεσβεύουν οι "Εκδόσεις Πνοή"; Πιστεύεις πως υπάρχει κάποιο "κενό" στον εκδοτικό χώρο, κάτι που λείπει και το φέρνετε εσείς;
 Κάκια Ξύδη Ναι, πιστεύουμε ότι υπάρχει "κενό" στον εκδοτικό χώρο και αυτό είναι η επιμέλεια. Δυστυχώς πολλοί εκδοτικοί οίκοι δεν κάνουν ούτε καν διόρθωση στα βιβλία όχι επιμέλεια. Τα δικά μας τα βιβλία είναι λεπτομερώς διορθωμένα και επιμελημένα, πραγματικά "κοσμήματα" όπως μου αρέσει να λέω. Εκεί κάνουμε την διαφορά. Να παίρνει ο αναγνώστης το βιβλίο στα χέρια του και να το χαίρεται. Να νιώθει ότι τον σέβονται, αυτόν και τα χρήματα που ξόδεψε για να το αγοράσει.



Eva Natsi Υπάρχει κάποιο βιβλίο που διαβάζοντας το σε έκανε να νιώσεις πως κάτι αλλάζει μέσα σου; Σε έκανε να δεις δηλαδή τον κόσμο κάτω απο μια διαφορετική οπτική; Αν ναι ποιό είναι το βιβλίο αυτό;
Κάκια Ξύδη Το βιβλίο του Λεο Μπουσκάλια, "Να ζεις να αγαπάς και να μαθαίνεις" και της Λουιζ Χαίη "Μεταμόρφωσε τη ζωή σου" είναι δύο βιβλία που άλλαξαν τη δική μου ζωή.



Martha Vlachogianni 'Εχετε στα σκαριά κάποιο άλλο βιβλίο?
Κάκια Ξύδη Οχι δεν γράφω κάτι αυτή τη στιγμή, έχω όμως ένα παραμύθι έτοιμο και κάποια στιγμή θα το βγάλω και αυτό, μετά βλέπουμε.



Lali Okruashvili-magdalaniΠως περνάτε το χρόνο σας όταν δεν ασχολείστε με την συγγραφή βιβλίων?
Κάκια Ξύδη  Αυτό τον καιρό κορίτσι μου δεν ασχολούμαι με την συγγραφή. Εχουμε ιδρύσει με τον γιο μου επιμελητή Δημήτρη Καραναστάση τον εκδοτικό οίκο Πνοή και δεν υπάρχει πλέον καθόλου ελεύθερος χρόνος.



Lali Okruashvili-magdalani Ποιος είναι ο ήρωας από τα βιβλία σας που αγαπάτε περισσότερο και γιατί
 Κάκια Ξύδη Λατρεύω τον Κρυστάλλη μου από το παραμύθι "Ο Κρυστάλλης και το όνειρο της βροχής". Ο Κρυστάλλης μου είναι ένας απλός κόκκος άμμου που ονειρεύεται να φτάσει στα σύνεφα και να φέρει τη βροχή στους ανθρώπους που υποφέρουν από την λειψυδρία. Μου θύμισε τι σημαίνει αυτοθυσία, δεν διστάζει να δώσει και τη ζωή του γι αυτούς που αγαπά και πολλά άλλα.




ΑΘηνα Ξενικου Οταν τελειωσεται ενα βιβλιο που γραφεται και πριν το εκδοσεται υπαρχει καποιο ατομο που το διαβαζει και σας λεει την γνωμη του ;
Κάκια Ξύδη Το διαβάζω πρώτα στον άντρα μου, μετά η αδελφή μου και τέλος το διορθώνει ο γιος μου.



Μαρία Πρινάρη-Καρκαβατσάκη Γραφεις ενα βιβλιο και λιγο πριν το εκδοσεις, καποιος δικος σου που το διαβαζει, σου λεει για ενα συγκεκριμενο αποσπασμα πως πρεπει να το αλλαξεις ή να το παραλειψεις για καποιο λογο.... Εσυ ομως αυτο το κομματι το αγαπας, σημαινει πραγματα για σενα! Θα αγνοουσες την γνωμη του φιλου σου και θα επεμενες σ' αυτο που εχεις γραψει με κινδυνο να κανεις λαθος?
Κάκια Ξύδη Το έχω κάνει ήδη αυτό Μαρία στο πρώτο μου βιβλίο το "Ταξίδι στην ομίχλη". Στο δεύτερο μέρος έχω μια εκτεταμένη περιγραφή του ταξιδιού που έκανε η ηρωίδα μου στην Πορτογαλλία. Μου είπαν να το κόψω... Δεν το άντεξα. Το έβαλα. Κάποιοι με κατηγόρησαν γι αυτό. Πληρώνω το τίμημα. Εγώ όμως δεν μετάνιωσα που το έβαλα. Θεωρώ ότι με αυτή την περιγραφή, που για κάποιους μπορεί να είναι περιττή, γίνεται το βιβλίο όπως εγώ το ήθελα, πιό άρτιο.



Ευα Κουτσουμπα Κυρια Ξυδη πως αντιδράτε σε μια άσχημη κριτική;
Κάκια Ξύδη Δεν χαίρομαι κιόλας... χαχαχα. Όμως να σου πω την αλήθεια ξέρω πολύ καλά τα τρωτά μου σημεία και όταν είναι δίκαιη η κριτική την δέχομαι, όταν είναι παράλογη δεν της δίνω σημασία, ο καθένας μπορεί να έχει τη γνώμη του.



Χριστινα-Γιαννης Τζανετος Και μόνο το εξώφυλλο του βιβλίου σας ταξιδεύει την ψυχή νομίζεις ότι πετας!!! Παίζει ρόλο το εξώφυλλο για πρώτη επαφή με τον αναγνώστη;
Κάκια Ξύδη Σίγουρα παίζει ρόλο το εξώφυλλο, εμείς δίνουμε πολύ μεγάλη σημασία σε αυτό, το ψάχνουμε πάρα πολύ!



Eva Natsi Με γνώμονα το πρόσφατο εγχείρημα σου τις Εκδόσεις Πνοή. Νεοσύστατος εκδοτικός οίκος με άριστες προοπτικές. Τι σας διαφοροποιεί από τους υπόλοιπους εκδοτικούς;
Κάκια Ξύδη Ευα μου, έχω απαντήσει σε αυτή την ερώτηση πιο πάνω στην Βίκυ Τερζίδου. Η επιμέλεια κάνει την διαφορά στο δικό μας εκδοτικό.



Μαρία Κόντου Ποιός είναι ο πιο αγαπημένος σας ήρωας από τα βιβλία σας, που νοιώθετε πραγματικά κοντά του ή που έχει στοιχεία του χαρακτήρα σας;
Κάκια Ξύδη Μαρία, απάντησα πιο πάνω στη Lali σε αυτή την ερώτηση. Ο Κρυστάλλης μου είναι ο έρωτάς μου!




Xristina Binou Σε μια χώρα, κι έναν χώρο που τα βιβλιοπωλεία μονοπωλούνται από δυο τρεις μεγάλους γνωστούς εκδοτικούς οίκους, πόσο δύσκολο γίνεται το έργο της προώθησης των νέων συγγραφέων και η συνεργασία με τα βιβλιοπωλεία;
Κάκια Ξύδη Ολα θέλουν πολύ δουλειά και μεγάλη προσπάθεια. Πρέπει σιγά σιγά να τους κάνουμε να μας μάθουν, να εκτιμήσουν την ποιότητά μας και να αναγκαστούν να μας βάλουν στα βιβλιοπωλεία τους τη στιγμή που θα μας ζητάνε οι πελάτες τους. Μέχρι στιγμής πάντως δεν μπορώ να πω ότι έχουμε συναντήσει μεγάλο πρόβλημα με τα βιβλιοπωλεία. Στην πλειοψηφία τους έχουν δεχτεί τα βιβλία μας και μάλιστα τα έχουν βάλει και σε καλές θέσεις!



Hliana Kontaksi Αν διαβασεις ενα βιβλιο απο φιλο συγγραφεα και σε απογοητευσει πως αντιδρας????
Κάκια Ξύδη Τώρα Ηλιάννα χτύπησες φλέβα... Δύσκολο πολύ δύσκολο, τι να πεις και τι να κάνεις... Η αντίδραση είναι διαφορετική κάθε φορά, σίγουρα και βέβαια όμως δεν μπορείς να πεις την αλήθεια, δυστυχώς... απλά δεν θα το διαφημίσεις κιόλας...
Αυτοί πάντως που με ξέρουν καταλαβαίνουν αμέσως αν μου άρεσε κάποιο βιβλίο ή όχι από τις αντιδράσεις μου...






Eva Natsi Τινος ηταν η ιδέα για την ίδρυση του εκδοτικού οίκου?
Κάκια Ξύδη Η ιδέα ήταν δική μου, η απόφαση όμως ήταν κοινή με το γιο μου και τον άντρα μου.



Shia Perrou Είμαι εδώ και μια ώρα μαζί σας αλλά διαβάζω τις ερωτήσεις - απαντήσεις, υπέροχη μέχρι τώρα η συνέντευξη.
Μια ερώτηση και από μένα: όταν ετοιμάζετε ένα βιβλίο κάνετε σχεδιαγράμματα για την πλοκή, τους ήρωες και μετά ξεκινάτε να γράφετε ή απλώς έχετε στο μυαλό σας την ιστορία και αφήνετε στον ευατό σας να παρασυρθεί την ώρα που γράφετε;
Κάκια Ξύδη Καλησπέρα Σία, όχι δεν κάνω σχεδιάγραμμα, γράφω παρορμητικά και κατόπιν έμπνευσης και μετά αποφασίζω τι θα κρατήσω, τι θα χρησιμοποιήσω και τι όχι



Ευα Κουτσουμπα Πιστεύεται στην σχέση συγγραφέα_αναγνωστη;
Κάκια Ξύδη Ε βέβαια. Είναι μια αμφίδρομη μαγική σχέση. Νιώθεις ότι έχεις έρθει κοντά με τον άλλον μόνο και μόνο γιατί εκείνος έχει διαβάσει τις σκέψεις σου και έχει καταλάβει εσένα κι εσύ έχεις μιλήσει στην καρδιά του...



Eleni Georgoulopoulou Ποσο ευκολο ειναι να εχεις εκδοτικο οικο στις μερες μας?
Κάκια Ξύδη Είναι δύσκολο, αλλά δεν νομίζω να υπήρχαν ποτέ ιδανικές εποχές για τέτοια εγχειρήματα.



ΑΘηνα Ξενικου Οταν διαβαζεται ενα βιβλιο δικο σας η αλλου συγγραφεα θελετε ησυχια ή μπορειτε να διαβαζεται μετα μουσικης υπαρχει ειδικος χωρος που διαβαζεται ή μπορειτε στο τρενο ,λεωφορειο αυτοκινητο
Κάκια Ξύδη Διαβάζω παντού και συνεχώς. Όχι δεν θέλω ησυχία, απομονώνομαι όπου και να είμαι, δεν έχω πρόβλημα.







Βίκυ Τερζίδου Τι είναι οι παρουσιάσεις βιβλίων για σένα! Υπάρχει κάτι ξεχωριστό που να έγινε σε κάποια από αυτές και θα ήθελες να μοιραστείς μαζί μας; Κάτι που σε συγκίνησε ίσως;
Κάκια Ξύδη Βίκυ μου, συγκινούμαι τόσο πολύ σε όλες μου τις παρουσιάσεις που έχω καταντήσει γραφική. Δεν θα μπορούσα όμως να μην ξεχωρίσω μια. Εκείνη που έκανα στο βιβλίο μου "Σε ελεύθερη πτώση", στο χωριό μου, ακριβώς απέναντι από το λόφο με τα πεύκα. Εκεί ήταν η μανούλα μου και με καμάρωνε. Κι εγώ ανάμεσα σε πολλούς φίλους της διάβαζα το ποίημα που έγραψα για κείνη μια μέρα μετά το θάνατό της... Τελείωσα και δεν υπήρχε κανένας που να μην είχε δακρίσει. (Το ποίημα βρίσκεται στο βιβλίο)



Eva Natsi Ποιό είναι το μεγαλύτερο όνειρο σου που ακόμα δεν έχει πραγματοποιηθεί; Θα πρέπει να θυσιάζουμε κάτι απο την ζωή μας προκειμένου να πραγματοποιήσουμε ένα όνειρο μας;
Κάκια Ξύδη Το μεγαλύτερό μου όνειρο είναι πλέον να δω την Πνοή να γίνεται ένας μεγάλος εκδοτικός οίκος, να αρχίσει ο κόσμος να αναγνωρίζει την ποιότητα των βιβλίων μας και να τα αγοράζει γι αυτό. Θέλω η Πνοή να γίνει συνώννυμο της ποιότητας.
Πάντα κάτι πρέπει να δώσεις για να πάρεις, αυτή είναι η νομοτέλεια. Δεν γίνεται διαφορετικά. Εσύ ζυγίζεις τα υπέρ και τα κατά και αποφασίζεις τι θα θυσιάσεις και τι θα κερδίσεις.



Eva Natsi Όταν γράφεις σκέφτεσαι τις αντιδράσεις του αναγνώστη στο κείμενο σου; Ή γράφεις για να εξωτευρικεύσεις τις σκέψεις σου, τα θέλω σου και ότι έχεις ανάγκη εσύ να πείς χωρίς απαραίτητα να γίνεις αρεστή στον αναγνώστη;
Κάκια Ξύδη Πρώτα γράφω ό,τι έχω ανάγκη να εκφράσω και μετά το χτενίζω σκεφτόμενη πιθανές αντιδράσεις. Μπορεί να το αλλάξω, μπορεί και όχι.


Eva Natsi Πότε ένα βιβλίο έχει λογοτεχνική αξία; Υπάρχει άραγε κάποιο κριτήριο που να καθορίζει την λογοτεχνική αξία ενός βιβλίου;
Κάκια Ξύδη Υπάρχει και το καταλαβαίνεις από την πρώτη παράγραφο που θα διαβάσεις σε ένα βιβλίο. Αυτό το κριτήριο όσο διαβάζεις γίνεται όλο και πιο υψηλό. Δεν διδάσκεται, κερδίζεται.










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου