Κυριακή, 19 Φεβρουαρίου 2017

ΑΠΟΨΗ για "Σκέψου εμένα όταν πονας" της ΕΛΕΝΗ ΚΕΚΡΟΠΟΥΛΟΥ, εκδόσεις ΩΚΕΑΝΟΣ, με την ματιά της ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ



 
 Ένα χρόνο στόλιζε την βιβλιοθήκη μου το συγκεκριμένο βιβλίο! Διαβάζοντας το “σημάδι του Κάιν”ενθουσιάστηκα τόσο πολύ με την “ξεχωριστή” γραφή της συγγραφέας, που αποφάσισα να το ξεκινήσω! Τα συναισθήματα ανάμεικτα και πολύ-πολύ δυνατά, σε τέτοιο βαθμό που αισθάνομαι κατακερματισμένη ψυχικά! Ένα σύγχρονο, σπαρακτικό, ψυχογραφικό μυθιστόρημα με αληθινούς, ολοκληρωμένους χαρακτήρες, που αποτυπώνει τον τρόπο ζωής ατόμων, εγωπαθών,ματαιόδοξων, ψυχικά “νοσηρών”! Και όταν η ψυχή ποτίζεται από το δηλητήριο της ζήλιας, του φθόνου και του ανταγωνισμού, επόμενο είναι να νοσήσει και αυτό που την περιβάλει, το σώμα! “Νοσεί η ψυχή νοσεί και το σώμα” το γνωστό ρητό του Ιπποκράτη, έρχεται να το επιβεβαιώσει, αλλά και να ολοκληρώσει αυτό το ταξίδι στα τρίσβαθα της ψυχης μας!
Τέσσερις γυναίκες, η τρυφερή και στωική Αμαλία, η πανέμορφη εγωπαθής Εύα, η αισθαντική αλλά ενοχική Αλίκη και τέλος η Λία, πιστό αντίγραφο της Αλίκης, αλλά και “ θύμα” της αλλοπρόσαλης συμπεριφορά της, όλες τους, θύματα της αρρενωπότητας, έρμαια στα χέρια της ανδρικής υπεροχής, ψυχικά εξαρτημένες απο το αρσενικό, αποζητούν την επιβεβαίωση και την αναγνώριση της αξίας τους, μέσω του δυναμισμού του! Ονειρεύονται την ολοκλήρωσή τους μέσω αυτού ή μήπως ασυνείδητα, την αυτοκαταστροφή τους(;). Μία ενδελεχή μελέτη του καθηλωτικού αυτού βιβλίου, θα μας πείσει! Ποικίλες σκέψεις και προβληματισμοί καλείται να εκλογικεύσει ο αναγνώστης, διαβάζοντας το συγκεκριμένο βιβλίο!
Εν πρώτοις, η γυναίκα σε πρώτο πλάνο, απογυμνωμένη από την υλική της υπόσταση, φέρνει στην επιφάνεια, συναισθήματα αρρωστημένα, προερχόμενα από προσωπικά βιώματα που σημάδεψαν την ψυχή της και καθόρισαν ένα συγκεκριμένο πρότυπο συμπεριφοράς. Κατά πόσο άραγε, η απόρριψη της μητρότητας, ο χαρακτηρισμός του θαύματος της ζωής, ως “μοιραίο λάθος”, μπορεί να εμφυσήσει στην γυναίκα συναισθήματα αποστροφής απέναντι στο δημιούργημα της φύσης, ώστε υποσυνείδητα, να βρεθεί εξαρτημένη από μία ολέθρια σχέση, για να καλύψει αυτό το ίδιο το δυσαναπλήρωτο κενό που προκαλεί η άρνηση και η αποστροφή; Η ανάγκη της Αλίκης να βιώσει την στοργή και αφοσίωση, από τον άνθρωπο που την έφερε στον κόσμο, έμεινε ανολοκλήρωτη, σαν μία πληγή που θεωρείς ασήμαντη, όσο και αν αυτή σου θυμίζει ότι έχει σημαδέψει το σώμα σου και αποζητά την προσοχή σου! Θύμα και η ίδια της εγωπαθούς και ατομικίστριας Εύας, θα βρεθεί “υπόλογη” μιας συμπεριφοράς, που θ΄αποτελέσει το “κουσούρι”, το στίγμα της οικογένειας, ένα καλά κρυμμένο μυστικό, που παραμονεύει να πάρει σειρά και στην επόμενη και μεθεπόμενη γενιά! Τον κύκλο αυτό, της οικογενειακής “ειμαρμένης” έρχεται να κλείσει η Λία, που στερημένη και αυτή της μητρικής αφοσίωσης αισθάνεται ν΄ασφυκτιά από την άπλετη αγάπη των γιαγιάδων της, ενώ αδυνατεί να εξηγήσει από που πηγάζει η απελπισία που νιώθει, όπως αδυνατεί να ερμηνεύσει και το βουβό κενό στην ψυχή της! Η αλληλένδετη σχέση μητέρας-κόρης, μπαίνει στο μικροσκόπιο της συγγραφέας και μελετάται με κάθε λεπτομέρεια! Σαν “απο μηχανής” θεός εμφανίζεται ο Άρης (τυχαίο τ΄όνομα του;). Είναι ο άνθρωπος στον οποίο θα γατζωθούν με όλο τους το είναι, ο άνθρωπός τους, ο άτρωτος, ο πυγμαλίωνάς τους! Στο πρόσωπό του, θ΄αναζητήσουν να καλύψουν το κενό της απώλειας, την συναισθηματική ανεπάρκεια, θα διεκδικήσουν την αποκλειστικότητα!
Η κ.Κεκροπούλου δημιουργεί μία πολυποίκιλη ψηφίδα ανθρώπινων συμπεριφορών, εθισμένων σε πάθη, λάθη και αδυναμίες, που μετεφέρονται από γενιά σε γενιά, με ανεπανόρθωτες συνέπειες ! Δεκάδες ερωτηματικά εγείρονται από αυτό το ψυχολογικό δράμα των ηρώων μας... Ένα γαιτανάκι κομματιασμένων ανθρώπινων ψυχών, σαν σε αρχαία τραγωδία, ταλανίζονται από προγενέστερα λάθη, παρερμηνεύουν σημάδια, στηρίζονται σε φρούδες ελπίδες , για να φθάσουν στην λύτρωση! Ένα βιβλίο με νοήματα και παιδευτική αξία! Μέσα από τις σελίδες του, ο καθένας μας μπορεί να βρεί κομμάτια του εαυτού του, αφού πρόκειται για πραγματικούς ανθρώπινους χαρακτήρες που ζουν ανάμεσά μας!
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Δ.


Σαν αισθαντικό τραγούδι της Λουθ Κασάλ, σαν ερωτικός θρήνος, διαγράφεται η ζωή των τεσσάρων γυναικών της οικογένειας Αλεξιάδη. Η Αλίκη, η Εύα, η Λία, η Αμαλία… θύματα όλες της ανδρικής υπεροχής, του αρσενικού που ονειρεύονται ότι θα φέρει την ολοκλήρωσή τους… ή την καταστροφή τους. Και το αβυσσαλέο μίσος κόρης και μάνας που ανατρέπει τραγικά τις ζωές όλων.
 
 
Μια ιστορία ανθρώπινων παθών,
με ήρωες αληθινά πρόσωπα,
που υποφέρουν από τα λάθη που
επιλέγουν οι ίδιοι να κάνουν…
 
Κεκροπούλου Ελένη
Η Ελένη Κεκροπούλου γεννήθηκε στον Ζυγό της Καβάλας, αλλά μεγάλωσε στα Τρίκαλα της Θεσσαλίας. Σπούδασε στο Καποδιστριακό πολιτικές επιστήμες και νομικά, καθώς και ξένες γλώσσες. Εργάζεται στον εκδοτικό χώρο εδώ και τριάντα έξι χρόνια ως μεταφράστρια, επιμελήτρια, εκδότρια και συγγραφέας.
Το συγγραφικό της έργο:
Παιδικά:
• Πες μου, μπαμπά, μια ιστορία, σε παρακαλώ (ιστορίες του Αισώπου για μικρά παιδιά μεταφρασμένες από το πρωτότυπο, με εικονογράφηση της Κατερίνας Βερούτσου).
Ιστορικά Μυθιστορήματα:
• Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα, η Καπετάνισσα
• Αγγέλικα η Μαντενούτα
• Σαν τα Κυνηγημένα Αγρίμια
Δηλώνει μαθήτρια διά βίου, διαβάζει ακατάπαυστα τα πάντα, αλλά κυρίως τους μεγάλους Έλληνες κλασικούς και εστιάζει στη μελέτη της Iστορίας, ελληνικής και ευρωπαϊκής. Αγαπά την κλασική μουσική, την όπερα, το θέατρο, την τζαζ, το Τρίτο Πρόγραμμα, την ατμόσφαιρα των μουσείων, τους αρχαιολογικούς χώρους και τους μεγάλους περιπάτους. Είναι παντρεμένη εδώ και τριάντα τέσσερα χρόνια με τον Γιάννη Χαραλαμπάκο, σύντροφο και συναγωνιστή στη ζωή, με τον οποίο απέκτησε τρία παιδιά.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου