Παρασκευή 16 Ιουνίου 2017

ΣΥΝΕΝΤΕΞΗ της ΓΙΩΤΑ ΓΟΥΒΕΛΗ στην ομάδα ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΠΑΡΕΑΣ (Ιουνιος 2017)



Η Γιώτα Γουβέλη γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Μεσολόγγι. Είναι απόφοιτος του Μαθηματικού Αθηνών, με μεταπτυχιακές σπουδές στην πληροφορική και τη διοίκηση επιχειρήσεων. Αρχικά εργάστηκε στον χώρο της εκπαίδευσης και στη συνέχεια σε πολυεθνικές εταιρείες επικοινωνίας, ως υπεύθυνη Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Έχει τρία παιδιά και ζει με την οικογένειά της στην Αθήνα. Από τις εκδόσεις Διόπτρα κυκλοφορούν τα μυθιστορήματά της Η Μουσική του Κόσμου (2010), Το Σκίτσο (2011), Το Κεντρί της Πεταλούδας (2013), Το Μαγεμένο Ποτάμι (2014), Η Πρώτη Κυρία (2015), Η Νύφη της Μασσαλίας (2016) και Ματωμένα Εντελβάις (2017).


Κα. Γιώτα Γουβέλη καταρχάς να σας πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ για το πολύτιμο χρόνο που διαθέσατε στην ομάδα μας ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΠΑΡΕΑΣ και στις ερωτήσεις των μελών της.

Σύστησε μας με λίγα λόγια το τελευταίο βιβλίο σου «MATΩΜΕΝΑ ΕΝΤΕΛΒΑΙΣ» .

Γράφοντας αυτό το μυθιστόρημα έκανα ένα συναρπαστικό ταξίδι στη χώρα των εντελβάις, στα σκοτεινά δάση των Άλπεων και στην κοσμοπολίτικη ατμόσφαιρα της μεταπολεμικής Γενεύης. Ακολουθώντας τους ήρωές μου έζησα τα όνειρά τους, τις αγωνίες τους, τα δράματα και τις ανατροπές στη ζωή τους. Εύχομαι να κάνει και ο αναγνώστης αυτό το συναρπαστικό ταξίδι μαζί τους και να το απολαύσει.


Ποιο είναι το μήνυμα που ήθελες να περάσεις μέσα από το βιβλίο σου αυτό;

Η αγαπημένη μου ηρωίδα, η αφοσιωμένη νοσηλεύτρια Μαρί Σακκά, έχει ένα ακριβό όνειρο: Να κάνει ένα παιδί. Μέσα στη λαχτάρα της, παρασύρεται σε μια σκοτεινή περιπέτεια, μολονότι τα σήματα κινδύνου ήταν ολοφάνερα από την αρχή, αλλά τα αγνόησε. Πόσες φορές δεν έχουμε κάνει κι εμείς το ίδιο; Η ζωή είναι μια μαγευτική όσο και επικίνδυνη περιπέτεια, αυτή η ιδέα μου διατρέχει ολόκληρο το μυθιστόρημα

Litsa Labrakopoulou Το πατριωτάκι μας.... Θα ήθελα να ρωτήσω την συγγραφέα μας... Αν για κάποιο λόγο θα έπρεπε πλέον να σταματήσει να γράφει, πόσο στενάχωρο θα της ήταν και πως θα προσπαθούσε να το ξεπεράσει όλο αυτό...?

Λίτσα, δεν θα σταματήσω επουδενί, αλλά αν χρειαστεί (στα βαθιά μου γεράματα ελπίζω) θα παραμείνω αναγνώστης της λογοτεχνίας κι αυτό θα με παρηγορεί.

Βασω Π. Θα ήθελα να ρωτήσω από που εμπνέεται τα θέματα των βιβλίων της. Είναι φανταστικές η πραγματικές ιστορίες?

Η μυθοπλασία, Βάσω μου, έχει το ένα της πόδι στη φαντασία και το άλλο στην πραγματικότητα. Η έμπνευση έρχεται με τα αισθήματα που μου προκαλεί κάτι, είτε συγκίνηση είναι αυτό, είτε θυμός, είτε, είτε, είτεΣτη συνέχεια, επινοώ την ιστορία που θα εκφράσει αυτά τα συναισθήματα.

Τάσος Σαντοριναίος Πως ένιωσε όταν εκδόθηκε το πρώτο της βιβλίο; Είχε αγωνία για την ανταπόκριση του κόσμου, αλλά και τις πωλήσεις; Ευχαριστώ.

Τάσο, μην πιστέψεις ποτέ όποιον συγγραφέα σου πει πως δεν τον νοιάζουν οι πωλήσεις. Γράφουμε για να μοιραζόμαστε τις συγκινήσεις μας με τους συνανθρώπους μας και χωρίς πωλήσεις δεν υπάρχει επαφή. Όταν εκδόθηκε το πρώτο μου βιβλίο «Η μουσική του κόσμου» κρατούσα την ανάσα μου. Ευτυχώς αυτό ήταν η αρχή για ένα πολύτιμο μοίρασμα.

Vasiliki Gleni Ποιο πόνημα της ξεχωρίζει πιο πολύ και γιατί?

Βασιλική μου, μη με ρωτάς ποιο παιδί μου προτιμώ, όλα είναι σαν ένα. Οι αναγνώστες βέβαια έχουν τις προτιμήσεις τους και χαίρομαι που όλα μου τα βιβλία έχουν το μερίδιό τους στις καρδιές τους.

Litsa Niarchakou Πόσο δύσκολο είναι το ξεκίνημα και πως νοιώθει γράφοντας τη λέξη ΤΈΛΟΣ σε κάθε έργο της ???

Κάθε αρχή και δύσκολη, Λίτσα μου, προϋποθέτει πολλή δουλειά και έρευνα από πολύ πιο πριν. Ωστόσο όταν ξεκινάω την ιστορία μου βυθίζομαι στον κόσμο της απολαυστικά κι όταν φτάνω στο τέλος της νιώθω την κάθαρση που θέλω να μεταγγίσω και στον αναγνώστη. 

'Παναγιώτης Αγγελόπουλος' Τι ειναι για αυτή τα ματωμένα εντελβάις???

Ένα περιπετειώδες ταξίδι στα αλπικά δάση και στη σκοτεινιά της ανθρώπινης ψυχής, Παναγώτη, με δυο λόγια.

Arianna Pappa Αν επιλέγει η ίδια τους τίτλους των βιβλίων της??!!!

Αριάννα, χτύπησες φλέβα…. Γίνονται μαραθώνιες συσκέψεις με τη Διόπτρα για τους τίτλους των βιβλίων μου και τις μισές φορές καταλήγουν στον αρχικό μου τίτλο, ενώ τις υπόλοιπες τον αλλάζουμε. Είναι πάντως μια ενδιαφέρουσα διαδικασία.

Αναστασία Ελευθεριάδου Υπάρχει κάποιος χαρακτήρας από τα βιβλία της που έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά της και γιατί;

Αγαπώ τους ήρωές μου, Αναστασία, καλούς και κακούς. Όλοι τους έχουν στοιχεία από τον καθένα μας, όσο και να μην παραδεχόμαστε τη σκοτεινή πλευρά της φύσης μας. Συνήθως πάντως, αφοσιώνομαι με πάθος στους ήρωες του επόμενου βιβλίου μου.


Argiro Theodossiou Πως νιώθει για το διαχωρισμό των βιβλίων σε εμπορικά και ποιοτικά; Και τι νομίζει ότι χρειάζεται για να έχει ένα βιβλίο επιτυχία;

Το ένα δεν αποκλείει το άλλο, Αργυρώ μου. Μια δυνατή ιστορία λειτουργεί σε όλες τις αναγνωστικές προτιμήσεις. Και μακάρι να ήξερα πώς να εξασφαλίσει κανείς την επιτυχία. Εγώ λέω την αλήθεια μου και, μέχρι στιγμής,  αυτή αγγίζει τους αναγνώστες μου.

Olia Ioannou Ποιοί είναι οι αγαπημένοι της συγγραφείς;

Όλια, είναι τόσοι πολλοί, όλοι τους σχεδόν. Κάθε βιβλίο είναι μοναδικό, ένας καινούργιος φίλος κι ένας καινούργιος κόσμος. Κάφκα, Μελβίλ, Ντοστογέφσκι, Τζέιν Όστιν, με συντρόφευαν από παιδί και τους έχω ιδιαίτερη αδυναμία.

Foteini Santou Ας υποθέσουμε ότι γυρνάμε το χρόνο πίσω και η κ. Γουβέλη ήταν 18χρονων. Θα επέλεγε πάλι να σπουδάσει μαθηματικός, ή θα επέλεγε κάτι άλλο;

Αχ, αχ, αχ, ΦωτεινήΣτα μέρη μου λέμεαν βγαίνανε τα μυαλά στην αγορά, πάλι τα δικά του θα ψώνιζε ο καθένας”. Για αρχιτέκτονας πήγαινα, αλλά πέρασα στο Μαθηματικό. Τώρα λέω πως κάθε εμπόδιο για καλό.

Anastasia Perrou Της έχει τύχει ποτέ να έχει έμπνευση για δυο διαφορετικά βιβλία ;
Αν ναι τι έκανε; Έγραφε παράλληλα ή σημείωνε για το δεύτερο τις ιδέες που της ερχόντουσαν ;

Όχι, ποτέ, Αναστασία. Δεν μπορώ να γράψω δυο βιβλία μαζί, όπως δε μπορώ και να διαβάζω πολλά βιβλία ταυτόχρονα. Θέλω να τη ζω την ιστορία, με αρπάζει στα γρανάζια της και δεν με αφήνει να πάω αλλού. 

Λία Μελαχροινού Εχουμε την κατάσταση στην οποία βρίσκονται η Λίτσα, ο Μένιος και η Βάσιααπ'το ''Σκίτσο'', δηλ. ένας παντρεμένος αφήνει έγκυο την ερωμένη του και δεν μπορεί να γίνει άμβλωση, λόγω του προχωρημένου της εγκυμοσύνης. Τι θα συμβουλεύατε την ερωμένη; Να διεκδικήσει, πάση θυσία, τον σύντροφό της και να χαλάσει την οικογένειά του; Tην σύζυγο; Nα συγχωρήσει τον άντρα της; Μπορεί να τον εμπιστευτεί ξανά; Ή να προχωρήσει σε διαζύγιο; Ευχαριστώ πολύ!

Μακάρι να ήμουνα σε θέση να δώσω συμβουλές, Λία μου. Εκείνο που μπορώ να πω είναι τι γίνεται στην πραγματικότητα μέσα από τις επιλογές  των ηρώων μου. Η απιστία είναι τεράστιο θέμα κι αυτό για το οποίο είμαι σίγουρη είναι πωςδεν αντέχεται.

Sidiropoulou Haidy Καλημέρα σας! Ποιος είναι ο πρώτος άνθρωπος που διαβάζει τα βιβλία σας πριν εκδοθούν;

Η κόρη μου και η Γλυκερία από τη Διόπτρα, Χάιντυ. Ευτυχώς είναι φαν μου και οι δυο και οι παρατηρήσεις τους είναι λιγοστές αλλά καίριες.

Kasiani Kosmidou Τι πιστεύετε, συγγραφέας γεννιέσαι η γίνεσαι? Καλοτάξιδο το βιβλίο σας!

Σευχαριστώ για τις ευχές, Κασσιανή μου. Η αλήθεια είναι πως πρέπει να έχεις το μικρόβιο, την περιέργεια δηλαδή για τον κόσμο και τα ανθρώπινα πράγματα. Αλλά από κει και πέρα θέλει, δουλειά, δουλειά, δουλειά, όπως κάθε τι σημαντικό στη ζωή μας.

Πες μας ένα μότο που ακολουθείς
Η ζωή είναι αγρίως υπέροχη!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου