ΤΑ ΜΕΛΗ ΜΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ

Τρίτη 12 Απριλίου 2016

ΝΕΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΠΑΤΑΚΗ

Υπουργός Νύχτας

Συγγραφέας: Γιώργος Σκαμπαρδώνης







Λίγα λόγια για το βιβλίο:

Ένας μοναχικός τυχοδιώκτης-χαρτοπαίκτης αναρριχάται σε μια κοινωνία διαλυμένων θεσμών, προσωπείων, συμβατικότητας, κλισέ αντιλήψεων και ψεύδους. Γίνεται καταρχήν καθωσπρέπει επαγγελματίας, ιδιοκτήτης γραφείου τελετών, και με αυτή τη βιτρίνα μπλέκει στον βαθύ υπόκοσμο. 
Αναλαμβάνει αρχηγός συμμορίας που ελέγχει όλες σχεδόν τις νυχτερινές, σκοτεινές συναλλαγές – τράφικινγκ, ναρκωτικά, τοκογλυφία, πορνεία, αρχαιοκαπηλία– και παίρνει τον τίτλο «υπουργός νύχτας». 
Αποκεί διεισδύει στη μολυσμένη πολιτική τάξη και ανελίσσεται ραγδαία, γίνεται ένα από τα κορυφαία στελέχη της κυβέρνησης. Η τριπλή παράλληλη πορεία του, ως καθωσπρέπει επαγγελματία, μαφιόζου και πολιτικού, φωταγωγεί ειρωνικά, σαρκαστικά τον σαθρό περίγυρο, την ανατροπή των ιεραρχιών, την έλλειψη αντίστασης από την κοινωνία και τους θεσμούς, την κατάρρευση των ιδεολογιών, τη γενικευμένη παραφροσύνη, την αρπαγή και τον κυνισμό. Εμφανίζεται ως σωτήρας, αυτός που απεχθάνεται κάθε σωτηρία. Μόνο ένας δύσκολος, τυφλός έρωτας για μια αγγελική πόρνη έρχεται να εκτρέψει τη μοιραία διαδρομή του. Αλλά για πόσο, σε αυτή την πορεία όπου το τραγικό εναλλάσσεται με το κωμικό, ο θάνατος γίνεται γλέντι και η εξουσία έρμαιο; 
Κάθε σκυλί έχει τη μέρα του. Και κάθε παίχτης που ρισκάρει τολμηρά ξέρει πως τα πάντα είναι δυνατά σε μια κοινωνία αυθαίρετη, χωρίς ιεραρχίες, χωρίς δομές, χωρίς αντιστάσεις. Οπότε είναι λογικό να εναλλάσσεται το τραγικό με το κωμικό, να κυριαρχούν τα προσωπεία και το τυχαίο, να δοξάζεται ο υπόκοσμος, ο θάνατος να γίνεται γλέντι, ο έρωτας δίκοπη υπόσχεση και η εξουσία έρμαιο. 
Ο σκοτεινός τραγέλαφος ενός κόσμου που θα μπορούσε να είναι και ο δικός μας. 
Ο Γιώργος Σκαμπαρδώνης έχει γράψει εννιά συλλογές διηγημάτων και πέντε μυθιστορήματα. Το βιβλίο του Η Στενωπός των Υφασμάτων τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο ∆ιηγήματος το 1993 και το Επί ψύλλου κρεμάμενος με το βραβείο του
περιοδικού ∆ιαβάζω το 2004. Τα μυθιστορήματά του Γερνάω επιτυχώς και Ουζερί Τσιτσάνης (νέα έκδοση από τις Εκδόσεις Πατάκη, 2013) ανέβηκαν θεατροποιημένα στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος σε σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη, όπως και το «Με τα παιδιά της πιάτσας» (ένα παίγνιο με τον Νίκο Τσιφόρο), σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη. Έγραψε το σενάριο της ταινίας του Παντελή Βούλγαρη «Όλα είναι δρόμος», σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη, και τα κείμενα της μουσικοθεατρικής παράστασης «Σαν τραγούδι μαγεμένο», που ανέβηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών σε σκηνοθεσία
Σωτήρη Χατζάκη. ∆ιετέλεσε πρόεδρος του ∆.Σ. της ΕΡΤ-3, διηύθυνε την εφημερίδα Θεσσαλονίκη και τα περιοδικά Θ-97 (τιμήθηκε με το βραβείο «Ιπεκτσί»), Τάμαριξ, Χίλια ∆έντρα, Πανσέληνος (έλαβε το ευρωπαϊκό βραβείο «European Newspaper design Awards 2000») και της Κυριακάτικης Μακεδονίας. Συνεργάστηκε επί δύο χρόνια με την Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία. 
Το 2010 τιμήθηκε με το βραβείο του Ιδρύματος Μπότση. To 2012 έλαβε το βραβείο διηγήματος του Ιδρύματος Πέτρου Χάρη της Ακαδημίας Αθηνών για το βιβλίο του Περιπολών περί πολλών τυρβάζω (Εκδόσεις Πατάκη). Το Ουζερί Τσιτσάνης έγινε
ταινία το 2015 από τον Μανούσο Μανουσάκη.







Νεοελληνική μυθολογία


Συγγραφέας: Αύγουστος Κορτώ






Λίγα λόγια για το βιβλίο:

«Καλώς το παλικάρι μου» λέει ο Ουρανός στον Κρόνο που ζύγωνε απ’ την άκρη της παραλίας κρατώντας κάτι περίεργο στο χέρι, κρυμμένο απ’ την αντηλιά. 
«Γεια σου, φάδερ» απαντά εκείνος. «Ήρθα να παίξουμε ρακέτες». 
«Μπαλάκια δε βλέπω». 
«Κι ούτε θα ξαναδείς». 
Πόσα ξώγαμα είχε τέλος πάντων ο ∆ίας; Τι έπινε η Πυθία κι έβγαζε τέτοιους αλλοπρόσαλλους χρησμούς; Ήταν όντως δώδεκα οι άθλοι της Ηρακλάρας ή μήπως ο Ευρυσθέας του ’παιξε μπινιά στο ενενήντα; Κι η κοπελιά η Ειλείθυια ήταν στ’ αλήθεια τόσο στόκος όσο αφήνει να εννοηθεί τ’ όνομά της ή πρόκειται για παρεξήγηση και την κακολογούνε τζάμπα; 
Σ’ αυτά και άλλα φλέγοντα ερωτήματα έρχεται ν’ απαντήσει η Νεοελληνική Μυθολογία. Παρωδώντας τους μύθους του Ησίοδου με τρόπο παραληρηματικό και σ’ έναν διαρκή διάλογο με την αξεπέραστη Ελληνική Μυθολογία του Τσιφόρου, το βιβλίο που κρατάτε στα χέρια σας αναπλάθει όλες τις αγαπημένες ιστορίες των παιδικών μας χρόνων, φωτίζοντας την ιλαρή πλευρά της συναρπαστικής περιπέτειας που οι αρχαίοι Έλληνες σκαρφίστηκαν για να ερμηνεύσουν τον κόσμο. 
Γιατί χωρίς τους θεούς, τους ημίθεους και τα ατέλειωτα καμώματά τους, η αλήθεια που γύρευαν και γυρεύουν ακόμα οι φιλόσοφοι ίσως και να ’ναι λίγο βαρετή. 
Ο Αύγουστος Κορτώ γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1979.





Όλα τα ωραία άρχισαν μετά

Συγγραφέας: Σάιμον Βαν Μπόυ
Μετάφραση: Μαρία Φακίνου




Λίγα λόγια για το βιβλίο:


Η Ρεβέκκα είναι νέα, χαμένη και όμορφη. Μια χαρισματική ζωγράφος που αναζητά παρηγοριά και έμπνευση στον μεσογειακό καύσωνα της Αθήνας, προσπαθώντας να καταλάβει ποια είναι και πώς να αγαπήσει χωρίς φόβο. Ο Τζορτζ έχει έρθει στην Αθήνα για να μάθει αρχαίες γλώσσες έχοντας μεγαλώσει σε οικοτροφεία της Νέας Αγγλίας και στα καλύτερα αμερικάνικα πανεπιστήμια. Χωρίς να διατηρεί στενές σχέσεις με κανέναν, περνά τις μέρες του σκυμμένος πάνω από βιβλία ή περιπλανιέται στην πόλη μες στον λήθαργο της μέθης. Ο Χένρυ βρίσκεται στην Αθήνα για ανασκαφές. Ένας προικισμένος νεαρός αρχαιολόγος, ο οποίος αποκαλύπτει με αφοσίωση το παρελθόν της πόλης ως έναν
τρόπο για να ξεφύγει από το δικό του, που φέρει ένα μυστικό για το οποίο ούτε καν οι στοργικοί γονείς του δε μιλούν... Και τότε, με μια σειρά τυχαίων συναντήσεων, η Ρεβέκκα, ο Τζορτζ και ο Χένρυ βρίσκονται ξαφνικά στην ίδια τροχιά, οι ζωές τους γίνονται πιο χαρούμενες και φωτεινές, καθώς βουτούν ορμητικά σε ένα καλοκαίρι που θα τους καθορίσει για πάντα στα χρόνια που θα έρθουν... 
Ο Σάιμον Βαν Μπόυ μεγάλωσε στην ύπαιθρο της Ουαλίας. Είναι ο συγγραφέας των βιβλίων The Secret Lives of People in Love, Love Begins in Winter (το οποίο τιμήθηκε με το διεθνές βραβείο διηγήματος Φρανκ Ο’ Κόννορ), Everything Beautiful Began After (Όλα τα ωραία άρχισαν μετά, το πρώτο του μυθιστόρημα, που έχει μεταφραστεί ήδη σε περισσότερες απο 15 γλώσσες), The Illusion of Separateness (υπό έκδοση από τις Εκδόσεις Πατάκη), Tales of Accidental Genious (διηγήματα) και Father’sDay. 
Έχει επιμεληθεί τρία βιβλία φιλοσοφίας, Why We Fight, Why We Need Love και Why Our Decisions Don’t Matter. Κείμενά του Έχουν δημοσιευτεί στους New York Times, στην Daily Telegraph και στην Guardian, ενώ γράφει τη στήλη «New Yorker» για την κινέζικη έκδοση του περιοδικού ELLE Men. 
Ζει με τη γυναίκα του και την κόρη τους στo Μπρούκλυν της Νέας Υόρκης, όπου διδάσκει στη Σχολή Πλαστικών Τεχνών (School of Visual Arts) του Μανχάτταν. 
«Αν ο Φιτζέραλντ και η Μαργκερίτ Ντυράς είχαν γιο, αυτός θα ήταν ο Σάιμον Βαν Μπόυ· ένας πραγματικά ιδιαίτερος συγγραφέας ο οποίος, χρησιμοποιώντας αφηρημένη γλώσσα, δημιουργεί τόσο ζωντανές και πρωτότυπες ιστορίες, ώστε κυριολεκτικά σου κόβεται η ανάσα. Ωστόσο δεν παύει να είναι ένας προσγειωμένος ρεαλιστής που μπορεί να αφηγηθεί μια ιστορία η οποία μας παρασύρει με ιλιγγιώδη ταχύτητα σε μια μακρινή χώρα». New York Times «Επώδυνα ωραίο, το βιβλίο αυτό φωτίζει την ανάγκη όλων μας για αληθινές σχέσεις, σε μια ζωή η οποία συχνά προσφέρεται με θραύσματα και ευρήματα και σύντομες εκρήξεις χρωμάτων». 
 Ρόμπερτ Όλεν Μπάτλερ, βραβείο Πούλιτζερ
«Σπάνια μια θεωρητικά μοναχική ασχολία όπως η ανάγνωση σε κάνει να νιώθεις τόσο συνδεδεμένος με άλλους ανθρώπους». Time Οut NewYork

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου