ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ, ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ, ΧΕΙΜΩΝΑΣ,ΑΝΟΙΞΗ, ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ...
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΑΡΓΥΡΩ ΠΙΠΙΝΗ
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΟΣ: ΙΡΙΣ ΣΑΜΑΡΤΖΗ
Μια φορά κι έναν καιρό, ήταν ένα σπίτι.
Εκεί κρύβονται τα καλοκαίρια κι όλες οι εποχές, εκεί περιμένουν παιχνίδια, φιλιά, φιλίες, ζωή, εκεί το κλάμα, το γέλιο, οι ευχές, οι αποχαιρετισμοί. Το μόνο που χρειάζεται είναι ν’ ανοίξεις την πόρτα, ν’ ακούσουν ξανά οι τοίχοι ανθρώπινα βήματα και φωνές, να κατοικηθούν ξανά τα δωμάτια. Και τότε όσα κρύβει μέσα του το σπίτι θα ζωντανέψουν, για να βρει στέγη και η δική σου ζωή…
Μια ιστορία για τη συνέχεια
της ζωής των πραγμάτων
και των ανθρώπων,
όπως αλλάζουν οι εποχές,
μια ιστορία για τη βοήθεια
της μιας γενιάς προς την επόμενη,
για τις δεύτερες ευκαιρίες.
H ΑΡΓΥΡΩ ΠΙΠΙΝΗ είναι συγγραφέας και ηθοποιός. Σπούδασε πολιτικές επιστήμες και θέατρο. Αγαπάει τα βιβλία, ζει για τα βιβλία αλλά και από τα βιβλία. Διδάσκει θέατρο, μεταφράζει λογοτεχνία, κείμενα για το θέατρο, παιδικά βιβλία.
Το 2012 βραβεύτηκε από την Ελληνική Εταιρεία Μεταφραστών Λογοτεχνίας και το 2013 αναγράφηκε στους τιμητικούς πίνακες της IBBY (The International Board on Books for Young People) για τις μεταφράσεις της. Οργανώνει σεμινάρια δημιουργικής γραφής και project για ενήλικες και παιδιά σε συνεργασία με διάφορους φορείς.Το 2015 το βιβλίο της Το δικό τους ταξίδι κέρδισε το βραβείο του περιοδικού Ο αναγνώστης στην κατηγορία Εικονογραφημένο Βιβλίο για Παιδιά και η Διεθνής Παιδική Βιβλιοθήκη του Μονάχου το συμπεριέλαβε στα White Raven, διάκριση που απονέμεται σε βιβλία που αξίζουν διεθνούς προσοχής λόγω των θεμάτων που πραγματεύονται. Το ίδιο βιβλίο συμπεριλήφθηκε στις βραχείες λίστες του Ελληνικού Τμήματος της ΙΒΒΥ, ενώ στις βραχείες λίστες του Αναγνώστη βρέθηκε και το βιβλίο της Η Αλίκη στην πόλη, στην κατηγορία Λογοτεχνικό Βιβλίο για Παιδιά και Εφήβους. Το site της είναι: www.argyropipini.com
Η ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΕΥΦΟΡΒΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΛΟΥΙΤΖΙ ΜΠΑΛΛΕΡΙΝΙ
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΔΟΤΣΗ
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: ΣΑΡΑ ΜΠΕΝΕΤΣΙΝΟ
Η Δεσποινίς Ευφορβία είναι ιδιοκτήτρια ενός µικρού ζαχαροπλαστείου σε έναν
αποµονωµένο κι έρηµο δρόµο. Το ζαχαροπλαστείο της όµως δεν έχει ούτε έτοιµα
γλυκά, ούτε τούρτες, ούτε βιτρίνες στολισµένες µε λογιών λογιών λιχουδιές. Ο λόγος;
Η εκκεντρική Ευφορβία φτιάχνει γλυκά… κοµµένα και ραµµένα στα µέτρα των
πελατών της, γλυκά δηλαδή που ανταποκρίνονται στις ανάγκες όσων αντιµετωπίζουν
κάποιο πρόβληµα και αναζητούν µια πηγή έµπνευσης για να καταφέρουν να βρουν τη
λύση. Και βέβαια, στο ζαχαροπλαστείο της Ευφορβίας δεν µπορεί κανείς να ζητήσει
τρουφάκια ή µιλφέιγ, αλλά γλυκά µε ονόµατα όπως πού-θα- πάει-θα-µου-’ρθει- καµιά
-καλή- ιδέα ή δεν-τα- παρατάµε-ποτέ- εµείς-αν- τη-λύση- δε-βρούµε-όλοι-µαζί.
Πλάι στην Ευφορβία και ανάµεσα σε πάγκους πασπαλισµένους µε αλεύρια και ζάχαρη,
η δωδεκάχρονη Μάρθα και ο δεκατριάχρονος Ματτέο θα ανακαλύψουν τα µυστικά της
µαγικής τέχνης της Ευφορβίας και θα µάθουν πως καθετί στη ζωή είναι εφικτό, αρκεί να
είµαστε όλοι ενωµένοι και να ακολουθούµε µε πάθος και αγάπη τα όνειρά µας,
παραµερίζοντας τους φόβους µας.
ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΕΝΑΣ ΟΔΗΓΟΣ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ: Δ. ΚΑΡΔΟΓΕΡΟΥ, Δ. ΝΤΙΡΟΓΙΑΝΝΗ, Μ. ΤΣΑΧΑΛΗ
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: Β. ΧΑΤΖΗΡΒΑΣΑΝΗΣ
Η πρόταση της ActionAid Ελλάς για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων!
Η εκπαιδευτική πρόταση της ActionAid Ελλάς, που το 2015 συμπλήρωσε 15 χρόνια σταθερής συνεργασίας με την εκπαιδευτική κοινότητα, βασίζεται στις αξίες της ισότητας, της αλληλεγγύης και της συνεργασίας και υιοθετεί μια «μαθητοκεντρική» μεθοδολογία που ενθαρρύνει τον διάλογο, τη συμμετοχή, τη διάδραση και τη δημιουργικότητα και στηρίζεται στη διαθεματικότητα.
Στη σημερινή κοινωνία της γνώσης και της απόγνωσης, οι μαθητές χρειάζονται ένα μοντέλο
εκπαίδευσης που θα τους βοηθά να χτίσουν μια πολύπλευρη προσωπικότητα βασισμένη σε αξίες, αρχές, στάσεις και συμπεριφορές που χαρακτηρίζουν πολίτες με κριτική σκέψη οι οποίοι δρουν για έναν κόσμο δικαιότερο και βιώσιμο.
Το βιβλίο αποτελείται από τρεις ενότητες.
• λόγια-απόψεις διάφορων προσωπικοτήτων
• το «Ημερολόγιο με τις παγκόσμιες ημέρες»
• «Συνέβη κάποιον περασμένο Σεπτέμβριο» («Οκτώβριο», «Νοέμβριο» κτλ.)
• την «Ιστορία του μήνα»
Όλες οι παραπάνω υποενότητες λειτουργούν ως εισαγωγή στο θέμα που πραγματεύεται ο κάθε μήνας και δίνουν τροφή για σκέψη. Ωστόσο, ο εκπαιδευτικός μπορεί να τις χρησιμοποιήσει με όποιον τρόπο εμπνευστεί μέσα στην τάξη. Η υποενότητα «Θα συμβεί κάποιον επόμενο Σεπτέμβριο» («Οκτώβριο», «Νοέμβριο» κτλ.) είναι ένας χώρος όπου μπορεί ο δάσκαλος να θέσει έναν καινούριο στόχο που θα ήθελε να πραγματοποιήσει το επόμενο διάστημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου