Κυριακή 5 Ιουνίου 2016

ΣΥΝΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΣ ΝΙΚΟΛ-ΑΝΝΑ ΜΑΝΙΑΤΗ ΣΤΟΝ Sakis Gold!

ΕΡΩΤΗΣΗ :
ΕΡΩΕΡΩΤΩΣ
Η ΝΙΚΟΛ-ΑΝΝΑ ΜΑΝΙΑΤΗ γεννήθηκε στην Κύπρο, όπου και έζησε τα παιδικά της χρόνια. Σε πολύ νεαρή ηλικία μετακόμισε με την οικογένειά της στο Λονδίνο. Σπούδασε Αγγλική Φιλολογία και είναι κάτοχος B.A., P.G.C.E. και M.A. Ολοκλήρωσε επίσης σπουδές νοσηλευτικής τριετούς φοίτησης στο King Edward Memorial Hospital. Το 1978 εγκαταστάθηκε στην Αθήνα, όπου αρχικά εργάστηκε ως καθηγήτρια αγγλικών, ενώ αργότερα άνοιξε δικό της κέντρο ξένων γλωσσών, το οποίο διεύθυνε επί δεκαοκτώ χρόνια. Στο διάστημα αυτό εξέδωσε με επιτυχία τέσσερα εκπαιδευτικά βιβλία, τρία από τα οποία εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας. Το τέταρτο κυκλοφόρησε από τον εκδοτικό οίκο Longman. Υπήρξε επίσης εισηγήτρια εκπαιδευτικών σεμιναρίων και μέλος εξεταστικών επιτροπών για την ξενόγλωσση παιδεία. Στο ενεργητικό της περιλαμβάνονται και πολλές δημοσιεύσεις εκπαιδευτικών άρθρων. Είναι μέλος της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών. Από τις Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ κυκλοφορούν επίσης τα μυθιστορήματά της ΚΟΜΜΕΝΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ, ΑΟΡΑΤΟΣ ΔΕΣΜΟΣ, Ο ΥΠΝΟΣ ΤΩΝ ΧΙΛΙΩΝ ΗΜΕΡΩΝ, ΠΙΣΩ ΑΠ’ ΤΟΝ ΚΑΘΡΕΦΤΗ, ΚΑΙ Η ΕΛΠΙΔΑ ΓΥΡΙΣΕ ΞΑΝΑ, ΕΚΠΤΩΤΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ και Η ΕΛΠΙΔΑ ΓΥΡΙΣΕ ΞΑΝΑ. 

Την ΑΝΝΑ ΝΙΚΟΛ ΜΑΝΙΑΤΗ θα την βρειτε επισης Νικόλ-Άννα Μανιάτη - Τα βιβλία μου

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπάρχει  κάποιο βιβλίο που θα θέλατε  να έχετε γράψει;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Θαυμάζω πολλά, άλλα τόσα μ' αρέσουν αλλά ποτέ δεν θα έλεγα "θα ήθελα να έχω γράψει αυτό". Εκφράζομαι με το δικό μου προσωπικό τρόπο.


ΕΡΩΤΗΣΗ :
 ΕΡΩΤΗΣΗ: Όταν  γράφετε ένα βιβλίο καταθέτετε δικές σας εμπειρίες;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η συγγραφή είναι κατάθεση ψυχής. Και οι εμπειρίες μας είναι η ζωή μας. Σε όλα υπάρχουν προσωπικές μου εμπειρίες σε μικρό ή πιο μεγάλο βαθμό, αληθινά γεγονότα που είτε έζησα, είτε συνάντησα, άλλα σημαντικά, άλλα ασήμαντα, που όλα όμως πλουτίζουν τη ζωή.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ξεχωρίζετε κάποιο από τα βιβλία σας;


ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όλα για μένα είναι ξεχωριστά και σημαντικά γιατί περιέχουν αλήθειες ζωής. Πιθανόν να μην είναι εμπορικού τύπου γιατί ενίοτε είναι σκληρά σε περιεχόμενο, μα είναι αληθινά γεγονότα τα πιο πολλά. Και όσο και να τα θεωρούμε απίθανα συμβαίνουν γύρω μας και είναι πραγματικότητα. Η φαντασία φυσικά και η μυθοπλασία στην ιστορία τα κάνει πιο αποδεκτά στην ανάγνωση.  
 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Όταν ήσασταν παιδί ποιο βιβλίο είχατε αγαπήσει πιο πολύ και πιο συγγραφέα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Πολύ μικρή με είχαν αγγίξει δύο βιβλία από τις εκατοντάδες που διάβαζα, το "Ουδέν νεώτερο από το Δυτικό μέτωπο" του Έριχ-Μαρία Ρεμάρκ και το "Για ποιον χτυπά η Καμπάνα" του Έρνεστ Χέμινγουέι.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πως είναι η καθημερινότητα ενός συγγραφέα; 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Θα απαντήσω για μένα αφού δεν μπορώ να ξέρω για τους άλλους. Είμαι ένας καθημερινός άνθρωπος της διπλανής πόρτας χωρίς τίποτα το ξεχωριστό. Οι γείτονες μου στην ίδια πολυκατοικία δεν ξέρουν καν ότι γράφω. Με τραβάει η ζωή και οι υποχρεώσεις όπως όλους και ο καθημερινός αγώνας. Μόνο όταν βρίσκομαι στο Λονδίνο (αφού μοιράζομαι το χρόνο μου τελευταία για να απολαμβάνω την εγγονούλα μου στην Ελλάδα) βρίσκω χρόνο για μένα οπότε περπατάω χιλιόμετρα κοντά στον Τάμεση, πηγαίνω σε πολλές ελληνικές εκδηλώσεις της ομογένειας και έχω τις παιδικές μου παρέες που ξανασμίξαμε. Και τα βράδια γράφω. Μια απλή, κοινή καθημερινότητα όπως οι περισσότεροι.
 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποια η σχέση σας με το διαδίκτυο και τα μέσα της τεχνολογίας;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Τώρα αγγίζεις ευαίσθητο θέμα. Το ανακάλυψες και ο ίδιος με τις προσπάθειες μου να απαντήσω. Το μόνο που ξέρω είναι να γράφω και να σώζω τα βιβλία μου, να κάνω τα πιο απλά στο προφίλ μου, και.....μέχρι εκεί. Δεν έχω ούτε το χρόνο, ούτε την υπομονή για να χάνομαι με τις ώρες στο διαδίκτυο. Είμαι όμως σχολαστική στα μηνύματα.
 
ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπήρξε κάποιο κίνητρο για να γράψετε το νέο σας μυθιστόρημα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όπως πάντα η ανάγκη έκφρασης.

ΕΡΩΤΗΣΗ: «Οι σιωπές της ενοχής» - ο τίτλος του νέου σας βιβλίου, ποια ήταν πηγή της έμπνευσης;


ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η ίδια η ζωή, όπως σε όλα μου τα βιβλία. Η "Άννα" είναι πραγματική και ζει στην Κύπρο. Όλη η παιδική και νεανική ζωή της είναι η αυθεντική πραγματικότητα. Συνυφασμένη με τις δικές μου αναμνήσεις και εμπειρίες στη γενέτειρα μου. Περιοχές που περιγράφω, περιστατικά, τα σχολεία, τα εισήγαγα στη ζωή της σαν δικά της για να μην συσχετιστούν με τη δική της ταυτότητα που δεν θα το ήθελε. Η ενήλικη ζωή της "Άννας" είναι καθαρά μυθοπλασία, δεν έχει σχέση μαζί της και εκτυλίσσεται στην Αθήνα. Όμως έχει αληθινά διλήμματα που όπως πάντα βρίσκονται στην ίδια τη ζωή. 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Θα θέλατε να στείλετε ένα μήνυμα στους αναγνώστες σας και στα μέλη της ομάδας ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΠΑΡΕΑΣ που θα διαβάσουν τη συνέντευξή σας;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Κάποια βιβλία τα διαβάζεις για να περάσεις ευχάριστες ώρες, άλλα σε σοκάρουν, σε προβληματίζουν και σε κάνουν να σκεφτείς. Για μένα ένα βιβλίο που μένει στο μυαλό καιρό μετά την ανάγνωση του, που σε έχει ταρακουνήσει και πιθανόν προκάλεσε την αντίδραση με τις αλήθειες του ακόμα και αν δεν είναι εύπεπτο, τότε για μένα έχει αξία. Εύχομαι και ελπίζω εσείς που είστε οι πιο αυθεντικοί κριτές, εσείς οι αναγνώστες, να διαβάζετε πάντα όλα τα βιβλία με ανοικτό μυαλό και όχι με προκατάληψη. Κάποιοι έχουν γράψει διαμάντια και μείνανε στην αφάνεια.


 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΤΗΝ ΝΙΚΟΛ-ΑΝΝΑ ΜΑΝΙΑΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΟΥ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟΝ Sakis Gold .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου