Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2016

'Αποψη για το βιβλίο «Το μυστήριο του κίτρινου δωματίου» του Gaston Leroux

«Το μυστήριο του κίτρινου δωματίου» 




Συγγραφέας: Gaston Leroux
Εκδόσεις: Διόπτρα




Λίγα λόγια για το βιβλίο :



Μετά από μία κοπιαστική ημέρα σημαντικών επιστημονικών πειραμάτων, η δεσποινίς Στάνγκερσον είχε μόλις αποσυρθεί στο υπνοδωμάτιό της. Ξαφνικά, άρχισαν να ακούγονται από μέσα ήχοι πάλης, αγωνιώδεις κραυγές, εκκλήσεις για βοήθεια και πυροβολισμοί. Όταν η κλειδωμένη της πόρτα υποχωρεί στα χτυπήματα του πατέρα της και ενός υπηρέτη, η Ματίλντ βρίσκεται πεσμένη στο πάτωμα, σοβαρά τραυματισμένη και γεμάτη αίματα. Κανείς άλλος δεν βρίσκεται στο δωμάτιο. Δεν υπάρχει απολύτως καμία άλλη έξοδος, και το μοναδικό παράθυρο του Κίτρινου Δωματίου είναι ασφαλισμένο από μέσα. Πώς είναι δυνατόν να απέδρασε από εκεί ο δράστης;

Μία γεμάτη ερωτηματικά και γρίφους υπόθεση και ένας ευρηματικός ντετέκτιβ συνθέτουν μία υπέροχη, νοσταλγική και ατμοσφαιρική ιστορία φόνου, απάτης, προδοσίας και πάθους, που, σχεδόν έναν αιώνα μετά από την πρώτη δημοσίευσή της, παραμένει ορόσημο της κλασικής αστυνομικής λογοτεχνίας και δεν σταματά να διαβάζεται, να αγαπιέται και να αποκτά νέους φανατικούς θαυμαστές μέσα στον 21ο αιώνα. Το Μυστήριο του Κίτρινου Δωματίου είναι μία από τις πιο εμβληματικές ιστορίες της λογοτεχνίας μυστηρίου, γραμμένη από το συγγραφέα που μας χάρισε το αθάνατο Φάντασμα της Όπερας.

«Το καλύτερο βιβλίο της κατηγορίας κλειδωμένου δωματίου που έχει γραφτεί ποτέ». 
Τζον Ντίκσον Καρ, συγγραφέας του Ασώματου ανθρώπου.






Η άποψη της Σταυρούλας Κόντου
«Το μυστήριο του κίτρινου δωματίου» είναι ένα βιβλίο που γράφτηκε το 1907. Εκτός του ότι είναι η πρώτη ιστορία του δημοσιογραφου-ντεντέκτιβ Ρουλεταμπίλ, είναι και το πρώτο μυθιστόρημα που έγραψε ο διάσημος Gaston Leroux. Αργότερα έγραψε το «Φάντασμα της όπερας» με το οποίο έγινε διαχρονικός και γνωστός παγκοσμίως. Έχοντας περάσει η ώρα κάνοντας επιστημονικά πειράματα μαζί με τον καταξιωμένο επιστήμονα και πατέρα της, η δεσποινίς Στάνγκερσον, αποφασίζει να αποσυρθεί στο δωμάτιό της για να ξεκουραστεί. Το δωμάτιό της χαρακτηρίζεται «κίτρινο δωμάτιο» μιας και τα χρώματα τοίχου, μοκέτας, κλινοσκεπασμάτων είναι στις αποχρώσεις του κίτρινου. Χωρίς να περάσει πολύ ώρα, ξαφνικά μέσα από το δωμάτιο ακούγεται η φωνή της δεσποινίδος να καλεί σε βοήθεια. Ταυτόχρονα ο πατέρας της προσπαθεί απεγνωσμένα να ανοίξει την πόρτα η οποία είναι κλειδωμένη από μέσα. Μετά από προσπάθεια καταφέρνει να την ανοίξει βρίσκοντας την κόρη του τραυματισμένη και αναίσθητη, μόνη της, χωρίς να βρίσκεται κάποιος άλλος στην κλίνη της. Τι έχει συμβεί; Ποιος; Πως; Πότε μπήκε ο θύτης στο «κίτρινο δωμάτιο»; Πως κατάφερε να αποδράσει καθώς η πόρτα και το παράθυρο βρέθηκαν κλειδαμπαρωμένα από μέσα; Αυτό το μυστήριο καλείται να εξιχνιάσει ο νεαρός δημοσιογράφος-ερευνητής Ρουλεταμπίλ. Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα γεμάτο μυστήριο και αγωνία που μας μεταφέρει στις αρχές του 20ου αιώνα και θυμίζει πολύ τις ιστορίες του Ηρακλή Πουαρό και του Σέρλοκ Χολμς. Παρόλο που γράφτηκε αρχές του περασμένου αιώνα και η ιστορία και η γραφή μας πάνε σε άλλες εποχές, σκέφτομαι πόσο πρωτότυπη και πρωτοπόρα μπορεί να φάνταζε η ιστορία «κλειστού δωματίου» εκείνη την εποχή στους αναγνώστες του. Το τέλος δεν το περιμένεις και θα ξαφνιαστείς με τη λύση του μυστηρίου εάν δεν μπεις στον πειρασμό να διαβάσεις την περίληψη του επόμενου βιβλίου που κυκλοφόρησε «Το άρωμα της γυναίκας με τα μαύρα» καθώς μαρτυρούν τον ένοχο…συσχετίζονται μεταξύ τους οι δυο ιστορίες… Ελπίζω αυτό το βιβλίο που θεωρείται ορόσημο της κλασικής αστυνομικής λογοτεχνίας, να ευχαριστήσει τους αναγνώστες του όπως έγινε και με μένα. Προσμένω και τα υπόλοιπα της σειράς. Το τραγούδι που θα έντυνα το βιβλίο θα ήταν το “Padam Padam” της αξέχαστης Εντίθ Πιάφ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου