Τετάρτη 23 Μαΐου 2018

ΑΦΙΕΡΩΜΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΜΑΝΓΓΕΛ ( Litsa Labrakopoulou )



ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΜΑΝΓΓΕΛ


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ:
 Η Φραντζέσκα Μάνγγελ γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Από το 1997 έως το 2000 σπούδασε Εφαρμοσμένες Τέχνες στην Αγγλία. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της ήρθε σε επαφή με τον κέλτικο πολιτισμό, ο οποίος και την ενέπνευσε για τη συγγραφή της Νύχτας του Σάουιν. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα εργάστηκε ως δημοσιογράφος και αρχισυντάκτρια και παράλληλα δίδασκε σε Εργαστήρι Ελευθέρων Σπουδών. Έχει συνεργαστεί με πολλές διαφημιστικές εταιρείες στο κομμάτι της επιμέλειας και παραγωγής. Από το 2011 εργάζεται ως κειμενογράφος-μεταφράστρια και διατηρεί το δικό της blog. Η Νύχτα του Σάουιν είναι το πρώτο της μυθιστόρημα…


Περίληψη:

 «Νόμιζα ότι την ήξερα...
Δεν ήξερα τίποτα.
Ούτε εκείνη, ούτε τη φυλακή της».
Από την Αθήνα μέχρι τη Βόρεια Αγγλία και τη Σκωτία, ο Κίμων, ένας ανερχόμενος σκηνοθέτης, αναζητά την καλύτερή του φίλη, μια τυχοδιώκτρια ζωγράφο που εξαφανίστηκε έπειτα από την πρώτη της ατομική έκθεση με τίτλο «Η Νύχτα του Σάουιν».
Μέσα από ένα περιπετειώδες ταξίδι σε διαφορετικούς χρονοτόπους, ο Κίμων καλείται να λύσει τα σκοτεινά μυστήρια της ταυτότητας και του παρελθόντος της: Ποια ήταν στην πραγματικότητα η Στέφη; Γιατί έφυγε; Τι σχέση είχε η έκθεση με την εξαφάνισή της και τι σημαίνει η Νύχτα του Σάουιν;

Πρωτίστως η διαδρομή εκείνης κι έπειτα του Κίμωνα, καθώς βρίσκεται στα χνάρια της, είναι μια περιπλάνηση σ' έναν χαοτικό λαβύρινθο, όπου ο έρωτας παίρνει τη μορφή κατάρας και η λογική της τρέλας. Με φόντο μια αρχαία κέλτικη γιορτή, τη Νύχτα των Νεκρών, ένα μυστηριώδη άγνωστο άντρα κι ένα κλεμμένο οικόσημο, ο Κίμων και η Στέφη παρασύρονται στην «άλλη πλευρά» και έρχονται αντιμέτωποι με την πιο άγρια αποκάλυψη…


Η Νύχτα του Σάουιν είναι ένα μυθιστόρημα μυστηρίου, μια σαγηνευτική ιστορία για την αγάπη, τη φιλία, τη μοίρα και το άγνωστο που κρύβει ο καθένας μας μέσα του…



1)Τι σε ενέπνευσε να γράψεις το συγκεκριμένο βιβλίο το οποίο από ότι γνωρίζω είναι το πρώτο σας?

Το βιβλίο αφηγείται μία σύγχρονη ερωτική ιστορία με φόντο μια πανάρχαια κέλτικη γιορτή. Την ιδέα για το «φόντο» τη βρήκα τυχαία ένα βράδυ των φοιτητικών μου χρόνων σε ένα πάρτι για το Halloween. Εκείνη την εποχή σπούδαζα σε μια μικρή πόλη της Βόρειας Αγγλίας. Το γοτθικό περιβάλλον σε συνδυασμό με τη μυστηριώδη ατμόσφαιρα της γιορτής, με εντυπωσίασαν τόσο που τις επόμενες μέρες τις πέρασα στην τοπική βιβλιοθήκη ψάχνοντας για περισσότερα. Εκεί ανακάλυψα το Σάουιν, τη νύχτα των αγαπημένων νεκρών, η οποία και με ενέπνευσε να γράψω μια μικρή ιστοριούλα 2.000 λέξεων.  Φυσικά, τότε το έκανα μόνο και μόνο για να περάσω την ώρα μου. Δεν είχα ιδέα ότι κάποια στιγμή θα γινόταν βιβλίο.

2)Το εξώφυλλο του βιβλίου και η ιδεα του βίντεο κλίπ ήταν δική σας ιδέα?

 Ναι. Ήθελα να δημιουργήσω εικόνες που να ακολουθούν πιστά αυτές που είχα μες στο μυαλό μου για τη «Νύχτα». Και πιστεύω πως το πέτυχα, το πετύχαμε. Το book trailer το γύρισε και το επιμελήθηκε εξ’ ολοκλήρου ο άντρας μου, Γιάννης Κακλέας. Γράψαμε το σενάριο μαζί και κάναμε γυρίσματα όπου μπορείς να φανταστείς -από φωτογραφικά στούντιο μέχρι την τραπεζαρία του σπιτιού μας! Όσο για το εξώφυλλο, ήταν αποτέλεσμα δουλειάς πολλών ανθρώπων ταυτόχρονα. Τον καμβά πίσω από τη γυναικεία φιγούρα τον φιλοτέχνησε η ζωγράφος Αναστασία Ζαμανίδου, τη Στέφη υποδύθηκε μία αγαπημένη μου φίλη και τη συνολική εικόνα φωτογράφισαν ο Αλέξανδρος και η Κίκα Ζαχαριάδη από το studio Zita.

  Το book trailer του βιβλίου: 


 3) Πότε καταλάβατε για πρώτη φορά ότι έχετε το χάρισμα να γράφετε?
 
Δεν θα το έλεγα χάρισμα. Θα το έλεγα αγάπη. Βαθιά αγάπη για τα βιβλία και τις ιστορίες, από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Από κει και πέρα, δούλεψα, διάβασα, έγραψα και γράφω πολύ, παλεύοντας να ανακαλύψω την προσωπική φωνή μου –αυτή που καθορίζει την ταυτότητα κάθε συγγραφέα.

4) Για ποιο λόγο πρέπει να διαβάσουμε το βιβλίο σας και τι μηνύματα περνάτε μέσα από αυτό?

Δεν πρέπει. Αν το διαβάσετε θα το κάνετε μόνο για το λόγο που κι εγώ το έγραψα. Για το ταξίδι. Την απόδραση από την καθημερινότητα. Ουσιαστικά έγραψα ένα βιβλίο που θα ‘θελα να διαβάσω. Ένα βιβλίο για τα όνειρα, τη φιλία, την άνευ όρων αγάπη. Μια σκοτεινή ιστορία όπου οι ήρωες μου ακολουθούν τα θέλω τους, ξεπερνώντας τα «πρέπει», τα «μη» και τα «δεν», των άλλων. Η δύσβατη πορεία τους προς την εκπλήρωση των ονείρων τους σε συνδυασμό με το γνώθι σ’ αυτόν, είναι και τα βαθύτερα μηνύματα του βιβλίου. Όπως λέει και η πρώτη φράση του book trailer: «Πόσο καλά γνωρίζεις τον πιο δικό σου άνθρωπο;» Καμιά φορά ο πιο δικός σου άνθρωπος είναι και ο εαυτός σου…

5) Πείτε μας τα συναισθήματα σας όταν γράφατε αυτό το βιβλίο σας?

Ζούσα κι ένιωθα ότι βίωναν οι ήρωες μου. Κάπου είχα διαβάσει ότι για να γράψεις καλά, πρέπει να γράψεις αληθινά. Όσο έγραφα την ιστορία, βρισκόμουν μέσα στη «Νύχτα». Ένιωθα την ίδια αγωνία, το φόβο, τη λαχτάρα, τον πόθο που στοίχειωναν τον Κίμωνα και τη Στέφη.

6) Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι ιστοσελίδα,παιδί,βιβλίο ποιος είναι ο αδικημένος?

Πάντοτε έλεγα πως μεγαλύτερο μου όνειρο, μεγαλύτερο επίτευγμα, θα ήταν να εκδώσω το βιβλίο μου. Τα έφερε έτσι η ζωή και η έκδοση συνέπεσε με τον ερχομό της κορούλας μου. Και τότε κατάλαβα πόσο ρευστά είναι όλα. Ακόμα και τα όνειρα! Πλέον προτεραιότητά μου είναι εκείνη. Σε εκείνη αφιερώνω όλες της ώρες της ημέρας μου και γράφω μονάχα όταν κοιμάται. Συνήθως αργά το βράδυ ή πολύ νωρίς το πρωί.
Έχει τύχει να σηκωθώ και στις 5 το πρωί επειδή είχα έμπνευση! Χώρια τις φορές που θέλω να γράψω αλλά η κούραση με προσγειώνει στον καναπέ… Η απάντηση λοιπόν είναι πως είναι εξαιρετικά δύσκολο. Όμως όσο υπάρχει θέληση, γίνονται βήματα. Το δεύτερο βιβλίο μου μπορεί να προχωρά αργά, αλλά είμαι πολύ ικανοποιημένη από το μέχρι τώρα αποτέλεσμα. Και η μητρότητα, πέρα από τις αναμενόμενες δυσκολίες, είναι από μόνη της η μεγαλύτερη δημιουργία, η οποία μπορεί και να εμπνεύσει με χίλιους δυο τρόπους μια γυναίκα.
Όσο για την ιστοσελίδα, αυτή θα έλεγα πως είναι ο μεγάλος αδικημένος μιας και το λιγοστό ελεύθερο χρόνο μου, τον αφιερώνω αυτήν την περίοδο στη συνέχεια της «Νύχτας».  

7) Πώς νιώθετε που έχετε μια πολύ καλή διάκριση στα βραβεία Puplic? Περιεγραψέ μας το συναίσθημα μόλις έμαθες ότι προκρίθηκε μέσα στην πρώτη δεκάδα στην κατηγορία του?

Χαρά, δικαίωση, ενθουσιασμό και πολύ μεγάλη ευγνωμοσύνη για τον κόσμο που πίστεψε, αγάπησε και ψήφισε το βιβλίο μου. Μέχρι πριν έναν χρόνο, τη Νύχτα του Σάουιν δεν τη γνώριζε κανείς και ξαφνικά ετοιμάζομαι να παραστώ στην Απονομή των Βραβείων Public ως υποψήφια. Η αγωνία έχει χτυπήσει κόκκινα!

8) Πώς αντιμετωπίζεις γενικά τις κριτικές,είτε θετικές,είτε αρνητικές?

Προσπαθώ όσο γίνεται να εισπράξω το καλύτερο και από τα δύο. Οι θετικές με τονώνουν, μου δίνουν θάρρος και δύναμη για να συνεχίσω. Οι αρνητικές με προσγειώνουν, μου δίνουν τροφή για σκέψη και βελτίωση. Βέβαια είμαστε και άνθρωποι… Και ως άνθρωποι αποζητάμε την αποδοχή. Μία άσχημη κριτική σίγουρα πληγώνει. Ευτυχώς δεν έχω διαβάσει ακόμη κάτι σκληρό. Αναγνώστες και κριτικοί έχουν αγκαλιάσει το βιβλίο μου.

9) Πείτε μας κάτι που θα θέλατε να ξέρει για εσάς το αναγνωστικό κοινό και οι θαυμαστές σας?

Ουσιαστικά η ζωή της ηρωίδας μου και η δική μου, αν και δεν έχουν κοινά, είναι παράλληλες. Η πίστη και η αγάπη της Στέφης για τη ζωγραφική, την οδήγησαν στο πιο μακρύ ταξίδι μέσα απ’ τη «Νύχτα». Η πίστη και η αγάπη μου για τη συγγραφή, με έφεραν εδώ. Σε ένα διαφορετικό, μα εξίσου συναρπαστικό ταξίδι, που έγινε η αφορμή να γνωρίσω φίλους και αναγνώστες από όλη την Ελλάδα. Αισθάνομαι πολύ τυχερή!

Στο ακόλουθο link θα βρείτε περισσότερες πληροφορίες για το βιβλίο καθώς και στιγμιότυπα από την παρουσίαση και την έκθεση φωτογραφίας στο Taf Metamatic.



Το blog της συγγραφέας είναι:





Φραντζέσικα σε ευχαριστώ πολύ..σου εύχομαι τα καλύτερα και με το καλό να έρθει η συνέχεια της Νύχτας του Σαουίν..
Για το βιβλίο της παρέας
                                                                                                         Λίτσα Λαμπρακοπούλου




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου