Τρίτη 7 Νοεμβρίου 2017

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ "ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΠΑΡΕΑΣ" ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΣΧΑΛΙΑ ΤΡΑΥΛΟΥ



 Πασχαλία Τραυλού


Η Πασχαλία Τραυλού γεννήθηκε στην Τρίπολη Αρκαδίας και από νωρίς εκδήλωσε την αγάπη της για τη ζωγραφική, τη μουσική και τον γραπτό λόγο. Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών ελληνική κλασική φιλολογία και παρακολούθησε μεταπτυχιακό πρόγραμμα για τη λατινική ποίηση Ορατίου και Βιργιλίου ενώ την ίδια περίοδο δημοσίευσε τα πρώτα της διη­γήματα σε τοπική εφημερίδα της Βέροιας. Ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε ζητήματα φύλου, ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου με τίτλο «Φύλο και νέα εργασιακά και εκπαιδευτικά περιβάλλοντα στην κοινωνία της πληροφορίας» καθώς και στη Σχολή Εθνικής Ασφάλειας με τίτλο «Στρατηγική και πολιτική εθνικής ασφάλειας». Είναι μέλος της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών. Ασχολείται με παρουσίαση και κριτική βιβλίων στο diavasame.gr. Έργα της είναι: Με Μπαλαντέρ τη Μοναξιά, Ήθελα μόνο ένα Αντίο, Η Ματζίκα της Αγάπης, Κλειδωμένο Συρτάρι, Φτερά από Μετάξι, Έστω μία Φορά, Η Γυναίκα του Φάρου, Οι Εραστές της Γραφής, Γυάλινος Χρόνος, εκδ. Ψυχογιός, Η Μήδεια δεν Χόρεψε Ποτέ, εκδ. Μεταίχμιο. Έχει βραβευτεί για τη λογοτεχνική της παρουσία από τον σύλλογο γυναικών «Εξάλειπτρον» το 2016, ενώ το βιβλίο της Φτερά από Μετάξι ήταν υποψήφιο για βραβείο αναγνωστών το 2008. Από τις εκδόσεις Διόπτρα κυκλοφορούν το Φιλί στα Μάτια και Το Άγαλμα στη Σοφίτα, μια πλήρως αναθεωρημένη έκδοση του βιβλίου Τα Ρόδα της Σιωπής.



1.Απο πόσο χρονών ξεκίνησες να γράφεις  και τι σε εμπνέει να γράφεις;
Άρχισα να γράφω απ’ το γυμνάσιο όταν άρχισα να διαβάζω συστηματικά λογοτεχνία. Υποκινήθηκα από τη ζήλια που αισθάνθηκα για τους μεγάλους συγγραφείς και αυτό που μπορούσαν να μου προσφέρουν ως αναγνώστρια. Με εμπνέει η ζωή ως παρόν, παρελθόν και μέλλον ως σκέψεις και συναισθήματα και ταυτόχρονα οι άνθρωποι. Η μοναδικότητα και η ποικιλία τους.

2. Η μοναξιά του συγγραφέα, είναι μύθος ή πραγματικότητα;
  Εννοώ, είναι παράγοντας για  την συγγραφή ενός  βιβλίου;
Η μοναξιά της συγγραφικής διαδικασίας είναι θέσφατο. Από την άλλη πλευρά, αν ο συγγραφέας δεν ζυμωθεί με τους ανθρώπους που τον περιβάλλουν, δεν τους παρατηρήσει και δεν εμπλακεί στα κοινωνικά δρώμενα, από πού θα εμπνευστεί;



3.Πες μας λίγα λόγια για το βιβλίο σου.
Τώρα μπερδεύτηκα λίγο, δεδομένου ότι πέρα από το «Φιλί στα μάτια» το οποίο εκδόθηκε τον περασμένο Μάιο (σχετικά πρόσφατα), πριν λίγες μέρες κυκλοφόρησε η αναθεωρημένη έκδοση του βιβλίου μου «Τα Ρόδα της Σιωπής» με τον τίτλο «ΤΟ ΆΓΑΛΜΑ ΣΤΗ ΣΟΦΙΤΑ» από τις εκδόσεις ΔΙΟΠΤΡΑ. Το «Φιλί στα μάτια» είναι ένα βιβλίο που απέχει από μια απλή ερωτική ιστορία. Το ερωτικό στοιχείο δρα προσχηματικά ώστε να διαμορφωθούν οι συγγραφικές συνθήκες για να θιγούν κοινωνικά και ψυχολογικά φαινόμενα όπως η άσκηση βία στις γυναίκες και οι πολλαπλές εκφάνσεις αυτής. Ενώ οι δύο κεντρικοί ήρωες, η Μάχη και ο Άλκης βιώνουν την παραφορά της ερωτικής έλξης, μια ένοχη σιωπή αποτελεί την αιτία για την οποία η αγάπη τους παραμένει ανεκπλήρωτη και η εγκληματική δράση κάποιων ανθρώπων (Ζωζώ, Ζαννής, Ζιζί) παραμένει ατιμώρητη για μεγάλο χρονικό διάστημα. Τρία μυστικά παγιδεύουν για χρόνια μια πλειάδα ανθρώπων σε διλήμματα και ενοχές τα οποία, όταν αποκαλύπτονται, οδηγούν κάποιους στην κάθαρση, κάποιους στην απόγνωση και την αναζήτηση διεξόδου μέσω της τέχνης και κάποιους στην απόφαση να πάρουν το νόμο στα χέρια τους. To «Άγαλμα στη σοφίτα» είναι ένα αντιπολεμικό έργο με οικουμενικό χαρακτήρα. Στόχος μου ήταν να αναδείξω ότι τα δεινά ενός πολέμου και οι ηθικές, κοινωνικές και ψυχολογικές συνέπειες βαρύνουν τους λαούς και των νικητών και των νικημένων. Κατά την επανέκδοση του βιβλίου που έγινε με απόσταση περίπου δέκα ετών από την αρχική του έκδοση μου δόθηκε η ευκαιρία να επαναλάβω τη συγγραφική του διαδικασία με την τωρινή αισθητική/λογοτεχνική μου οπτική.

4.Ποιο μήνυμα θα ήθελες να περάσεις μέσα από το βιβλία σου;
 Στο «Φιλί στα μάτια» ήθελα να επισημάνω τα διαχρονικά δεινά που υπομένει η γυναίκα σε διάφορες χρονικές συγκυρίες μεταξύ των οποίων και το trafficking που δεν αποτελεί μάστιγα μόνο της εποχής μας. Στο «Αγαλμα στη σοφίτα», τις ολέθριες συνέπειες της πολεμικής παράνοιας.



5. Ας μιλήσουμε για το επίπεδο δημιουργίας ενός χαρακτήρα, πως αποτυπώνεις έναν χαρακτήρα στο χαρτί; Προσπαθείς να μπείς στο πετσί του ρόλου;
Εννοείται πως «υποδύομαι» τους ήρωες μου. Αν δεν τους φορέσω, δεν τους αισθανθώ, δεν τους ακούσω να μου μιλούν δεν μπορώ να τους ζωντανέψω στο χαρτί μου και να τους δώσω την τρισδιάστατη παρουσία τους στο μυθιστόρημα.

6.Υπάρχει κάποιο άτομο που θα ήθελες να διαβάσει πρώτο το βιβλίο σου;
Κάθε φορά, ανάλογα με το βιβλίο, τη θεματολογία, το ύφος, τους δικούς μου κραδασμούς, ο πρώτος αναγνώστης μου διαφέρει. Είναι συνήθως κάποιος που κρίνω ότι μπορεί να αφουγκραστεί το μήνυμά μου.

7. Ποιο θα έλεγες πως είναι το «στίγμα» σου; Αυτό που σε χαρακτηρίζει...
Η ποικιλία θεματολογίας και η έντονη ανάγκη μου να αναλύω ψυχογραφικά τα πρόσωπά μου.

8. Πότε έχεις περισσότερο ανάγκη να γράψεις; Σε ποια ψυχολογική ή συναισθηματική κατάσταση νιώθεις την ηρωίνη της γραφής να σου τρυπά την ευαισθησία της ψυχής σου ώστε να αποζητήσεις την αγαλλίαση στην γραφή;
Πάντα έχω την ανάγκη να γράψω αλλά μπορώ όταν είμαι ήρεμη. Για μένα η γραφή ποτέ δεν ήταν αγαλλίαση. Είναι τρικυμία, υπερένταση, πυρετός. Μια διαδικασία πολύ κοπιώδης. Γι’ αυτό πρέπει να είμαι ξεκούραστη και σε άψογη ψυχολογική κατάσταση για να την υποστώ. 


9. Έχεις κάποιον άνθρωπο σαν πρότυπο σου; Και αν ναι ποιος είναι αυτός και γιατί τον θεωρείς πρότυπο;
Αν θεωρείς πρότυπο συγγραφέα, υπάρχουν πολλοί. Αν πάλι θεωρείς απλώς έναν άνθρωπο, τη μητέρα μου. Είναι μια γυναίκα που ξέρει να καθοδηγεί δίχως να πνίγει. Αυτό είναι σπουδαίο χάρισμα.

10. Eχεις ήδη ξεκινήσει να προετοιμάζεις κάτι καινούριο?
Υπάρχει ένα βιβλίο το οποίο το δουλεύω από το 2011 και νομίζω πως την επόμενη χρονιά είναι η στιγμή του να βγει.

11. Πες μας ένα σου όνειρο που αξιώθηκες να το δεις να πραγματοποιείται;
Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό και έχω πραγματοποιήσει αρκετά όνειρά μου, όπως οι σπουδές που έχω κάνει, ο άνθρωπος που έχω δίπλα μου, ο υπέροχος γιος μου, τα βιβλία μου και η πορεία τους. Δεν έχω παράπονο.

12. Πια έκφραση χρησιμοποιείς συχνά και σε εκφράζει;
Καλώς εχόντων των πραγμάτων…

13. Πες μας ποιο βιβλίο διαβάζεις αυτό το διάστημα;
Η σκιά του Ανέμου του Κάρλος Ρουίθ Θαφόν


14. Τι σε ελκύει και τι σε απωθεί σε κάποιον άνθρωπο; Ποιο είναι το μεγαλύτερο ελάττωμα και ποιο το προτέρημα σου;
Η αυθεντικότητα είναι κάτι που με ελκύει. Η δήθεν συμπεριφορά με απωθεί. Είμαι υπερβολικά μαχητική με τα πιστεύω μου. Αυτό είναι και προτέρημα και ελάττωμα.

15. Πες μας ένα μότο που ακολουθείς...
Η σιωπή δεν είναι χρυσός…



ΕΥΑ ΝΑΤΣΗ -ΕΥΑ ΜΑΡΑΚΗ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου