Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΓΕΡΑΚΙΝΑ ΜΠΟΥΡΙΚΑ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ¨ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΠΑΡΕΑΣ¨

Η Γερακίνα Μπουρίκα γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Ν. Αρτάκη Ευβοίας. Η ζωή την οδήγησε επί τέσσερα χρόνια να εγκατασταθεί στη Βόρεια Ελλάδα και τα τελευταία δεκατέσσερα να ζει μόνιμα στην Αθήνα. Τα λογιστικά και οι πωλήσεις ήταν το βασικό της επάγγελμα, μέχρι τη γέννηση των παιδιών της, Βασιλικής και

Δημήτρη. Η τύχη που της χάρισε τη δυνατότητα να ασχοληθεί αποκλειστικά με το "επάγγελμα μητέρα" της έδωσε την ευκαιρία να ανακαλύψει τα υπέροχα μονοπάτια της συγγραφής.






Eva Natsi Πότε ήταν η πρώτη σου επαφή με την συγγραφή? Ποιο ήταν το ερέθισμα που σε παρακίνησε να γράφεις?
Γερακίνα Μπουρίκα Από τότε που ξεκίνησα να γνωρίζω συνειδητά πλέον τον εαυτό μου, κάθε τι που με απασχολούσε και με επηρέαζε, το αποτύπωνα πάνω σε μια κόλλα χαρτί. Το ερέθισμα μπορείς να πεις πως ήταν μια εσωτερική ανάγκη. Το να γράφω ήταν η θεραπεία της ψυχής μου. Η πρώτη μου συγγραφική απόπειρα είναι αυτό εδώ το βιβλίο. Και πλέον ο έρωτας για το γράψιμο, μέσω της συγγραφής, εξελίχθηκε σε βαθιά αγάπη.



Ελένη Κωστοπούλου Τι ρολο παιζει η μοιρα στη ζωη σας  ;
Γερακίνα Μπουρίκα Οι Μοίρες σαν αρχαίες Ελληνικές θεότητες πάντα με γοήτευαν γιατί ήταν οι μοναδικές που είχαν μεγαλύτερη δύναμη ακόμη κι από τους Θεούς. Στη ζωή μας λοιπόν πολλές φορές παίρνουμε αποφάσεις για τις οποίες νομίζουμε ότι έχουμε την πλήρη ευθύνη. Αν όμως αναλογιστούμε ποια τυχαία γεγονότα και ποιες συμπτώσεις μας οδήγησαν εκεί, θα καταλάβουμε ότι ίσως υπάρχει και κάποια άλλη δύναμη έξω από εμάς...

Κατιάννα Κουή Πώς εμπνεύστηκες την ιστορία του βιβλίου;
Γερακίνα Μπουρίκα Την ιστορία του βιβλίου μου την εξιστόρησε ένας φίλος γιατί ήταν μια πραγματική ιστορία που είχε διαδραματιστεί στο χωριό καταγωγής του... Η αντίδραση η δική μου όταν τελείωσε ήταν πως αυτά συμβαίνουν μόνο στις ταινίες και στα βιβλία...



Anna Aspradaki Γερακινα πως πηρες την αποφαση να δωσεις αυτον τον τιτλο στο βιβλιο σου;
Γερακίνα Μπουρίκα Οι ήρωες του βιβλίου προσπαθούν να χαράξουν ένα δικό τους δρόμο για την πορεία της ζωής τους όμως μια ανεξήγητη δύναμη τους οδήγησε αλλού..




Κατιάννα Κουή Την ονομασία του τίτλου την είχες σκεφτεί από την αρχή ή μόλις τελείωσες την γραφή του βιβλίου;
Γερακίνα Μπουρίκα Όταν πλησίαζα στο τέλος του..



Σταυρούλα Κόντου Γερακίνα θα ήθελα να σε ρωτησω εάν εσύ πιστεύεις στη μοίρα;

Γερακίνα Μπουρίκα η Μοίρα είναι περισσότερο συμβολισμός... πιστεύω στην τύχη, στην ατυχία, ότι δεν υπάρχουν συμπτώσεις... μπορείς στην μοίρα να δώσεις διαφορετικές ονομασίες όμως να μιλάς ουσιαστικά για το ίδιο πράγμα..



Σταυρούλα Κόντου Θα εγραφες ποτέ κάποιο καθαρά αστυνομικό μυθιστόρημα;
Γερακίνα Μπουρίκα Γιατί όχι. Απλά είναι ωραίο να υπάρχει κάπου γύρω μας και ο έρωτας.. Είτε σε μεγάλη δόση είτε σε μικρή..



Eva Natsi Πες μας λίγα λόγια για το βιβλίο σου
Γερακίνα Μπουρίκα Η πορεία αυτού του βιβλίου είναι μεγάλη μέσα στο χρόνο. Ξεκινάει το 1947 και φτάνει μέχρι σήμερα. Ένας παράνομος έρωτας, μια μακρινή χώρα και ένας θησαυρός, που αν και κρυμμένος μέσα στην κρύα γη, έχει τη δύναμη να σκορπάει το θάνατο. 
Η Λένα, είναι μια κοπέλα που το μόνο που ονειρευόταν ήταν να ζήσει με τον αγαπημένο της. Δεν ήξερε πως αν κλέψει το όνειρο κάποιου άλλου θα τιμωρηθεί. Ο Φάνης και ο Στέργιος δεν γνώριζαν ότι αν μαγευτείς από τη λάμψη του χρυσού, είναι πολύ εύκολο να βυθιστείς στο σκοτάδι. Όλοι τους, θύματα των ανθρώπινων παθών, της απληστίας και του ένοχου έρωτα. 
Πίστευαν πως με τις αποφάσεις τους θα καθορίσουν τη ζωή τους. Οι Μοίρες όμως είχαν άλλα σχέδια γι εκείνους..



Κατιάννα Κουή Όταν έφτασε η στιγμή για να εκδόσεις το βιβλίο σου, ήταν εύκολη η διαδικασία;
Γερακίνα Μπουρίκα Δεν ήταν όσο δύσκολη φανταζόμουν πως ήταν.


Κατιάννα Κουή Αν έβλεπες κάποιον/α στον εξωτερικό χώρο, να διαβάζει το βιβλίο σου, θα χαιρόσουν; Θα του έπιανες την συζήτηση;
Γερακίνα Μπουρίκα Ναι έχω δει και δεν πρόλαβα να πιάσω συζήτηση.. με πρόλαβε εκείνη γιατί μάλλον μόλις το ξεκινούσε και κοιτούσε τυχαία όπως μου είπε την φωτογραφία μου..



Eva Natsi Υπήρξε κάποιο κίνητρο για να γράψεις το νέο σου μυθιστόρημα?
Γερακίνα Μπουρίκα Όπως είπα και πριν το κίνητρο για να ξεκινήσω να γράφω ήταν μια αφήγηση που άκουσα. Μια ιστορία που διαδραματίστηκε στο χωριό ενός φίλου. Η πρώτη μου κουβέντα που ήταν, έλα τώρα αυτά που μου λες μόνο στις ταινίες και στα βιβλία γίνονται, ήταν η αφορμή ένα πρωί να τολμήσω να προσπαθήσω αυτή την συγκεκριμένη ιστορία, να την κάνω εγώ βιβλίο. Όταν ξεκίνησα με συνεπήρε τόσο πολύ που έγινα ένα κομμάτι με αυτή. Και πλέον ήξερα ότι δεν μπορώ να σταματήσω.


Xristina Binou Από πού αντλείς έμπνευση για τo βιβλίo σου? Έχεις επηρεαστεί από την εποχή της πνευματικής και οικονομικής κρίσης?
Γερακίνα Μπουρίκα Η έμπνευση συνήθως δεν είναι συνειδητή επιλογή οπότε τις περισσότερες φορές δεν μπορείς να κάνεις συγκεκριμένο αυτό που σε ενέπνευσε. Μπορεί να είναι μια ανάμνηση, μια στιγμή που ζεις ή το άκουσμα ενός τραγουδιού. Η έμπνευση είναι όλα αυτά μαζί. Δεν έχει συγκεκριμένο χρόνο. Όταν ξεκινάς να γράφεις όλο αυτό το συνονθύλευμα των ερεθισμάτων που έχεις πάρει ή έχεις νιώσει, ενώνονται και σε καθοδηγούν. Συνήθως η έμπνευση έρχεται όταν ξεκινώ να γράφω και όχι το αντίθετο. 
Από την σημερινή εποχή έχω φυσικά επηρεαστεί αρνητικά. Όμως υπάρχει και η πλευρά της θετικής επιρροής. Όταν όλα γύρω νιώθεις ότι καταρρέουν και δεν είναι πολλά πράγματα δεδομένα όπως τα ήξερες, αναγκάζεσαι να πειραματιστείς. Και ίσως να ανακαλύψεις και δρόμους που άλλοτε δεν θα ρίσκαρες να προχωρήσεις γιατί το βόλεμα και η συνήθεια είναι οι μεγαλύτεροι εχθροί του πνεύματος και της εξέλιξης.







Κατιάννα Κουή Υπάρχει μήπως κάποιος ήρωας/ιδα στο βιβλίο σου, που να είναι ο/η αγαπημένος/η σου και γιατί;
Γερακίνα Μπουρίκα Ναι!!!! η Μάνα... την λάτρεψα..



Βίκυ Τερζίδου Καλησπέρα κι από εμένα στην παρέα! Θα ήθελα να ρωτήσω ξεκίνησες να γράφεις με σκοπό να προσπαθήσεις να εκδόσεις το βιβλίο σου ή στην πορεία τ' αποφάσισες; Και πόσο εύκολο ήταν να βρεις εκδοτικό για να προχωρήσεις παραπέρα;
Γερακίνα Μπουρίκα Ξεκίνησα να γράφω γιατί πάντα έγραφα όμως δεν είχα δοκιμάσει να γράψω ένα ολόκληρο βιβλίο. Όταν τελείωσα ένιωσα λίγο περίεργα. "Τώρα μήπως πρέπει να βρω και εκδοτικό;" Δεν ήταν δύσκολο. Μέσα σε ένα χρόνο κατάφερα να μπω στην οικογένεια του ΩΚΕΑΝΟΥ!!



ιωάννα κωστοπούλου καλοταξιδο ! θα γραφατε ποτε μια ιστορια βασισμενη στη ζωη σας ?
Γερακίνα Μπουρίκα Ίσως ναι. Εξαρτάται αν η συνέχεια από εδώ και πέρα θα είναι το ίδιο ενδιαφέρουσα..


Eva Natsi Πόσο πιστεύεις ότι επηρεάζει η οικονομική κρίση της χώρας μας το χώρο του βιβλίου?
Γερακίνα Μπουρίκα Ο χώρος του βιβλίου δυστυχώς επηρεάζεται γιατί έχει άμεση σχέση με το εμπόριο. Σίγουρα οι πωλήσεις των βιβλίων έχουν μειωθεί δραματικά όμως δεν βλέπω γύρω μου κανέναν που αγαπά το διάβασμα να έχει πάψει να διαβάζει. Θα δανειστεί βιβλία από φίλους, από βιβλιοθήκες, θα κάνει ανταλλαγές.. Μπορεί να μην έχει την ίδια άνεση με παλιά να αγοράσει καινούργια βιβλία, όμως αυτό το ένα που θα πάρει θα το αγαπά και θα το κρατήσει κοντά του για πάντα. Και ίσως και να το εκτιμήσει περισσότερο. Όταν δεν μπορείς να αγοράσεις πολλά βιβλία, θα αγοράσεις τα καλύτερα και μόνο.








Ginaki Virginia Εγώ θέλω να ρωτήσω, η μοναξιά του συγγραφέα, είναι μύθος ή πραγματικότητα; Εννοώ, είναι παράγοντας για την συγγραφή ενός βιβλίου;
Γερακίνα Μπουρίκα Αυτοί οι μύθοι είναι που μας τρελαίνουν και νομίζουμε ότι κάτι είναι έξω από εμάς και δεν μπορούμε να το κάνουμε. Δεν υπάρχει μοναξιά του συγγραφέα. Κάθε άνθρωπος βιώνει διαφορετικά το κάθε τι..


Κατιάννα Κουή Αν διαβάζες ή αν ακούγες αρνητική κριτική, πώς θα το αντιμετωπίζες;
Γερακίνα Μπουρίκα Κατιάννα μου όπως είχα πει και σε μια άλλη φίλη, τα βιβλία είναι σαν τον έρωτα. Το σκουπίδι του ενός, είναι ο θησαυρός του άλλου. Δεν υπάρχει αντικειμενικότητα οπότε η κάθε άποψη είναι σεβαστή..


Maria Papoutsa καλησπερα στην παρεα .Θα γραφατε ενα βιβλιο με ερωτικου περιεχομενου για να γινει γρηγορα μπεστ σέλερ η οχι !!
Γερακίνα Μπουρίκα Και να σκέφτομαι πως θα το διαβάσουν κάποια στιγμή τα παιδιά μου; με φοβίζει


Xristina Binou Θα ήθελες να μεταφερθεί το βιβλίο σου στην τηλεόραση?
Γερακίνα Μπουρίκα Θα το ήθελα πολύ. Αν και πολλές φορές έχω απογοητευτεί από την μεταφορά των βιβλίων στην τηλεόραση, πάντα υπάρχουν και πολύ καλές δουλειές που μπορούν μια ιστορία να την απογειώσουν.





Κατιάννα Κουή Ποιος/α είναι ο/η αγαπημένος/η σου συγγραφέας;
Γερακίνα Μπουρίκα Είναι πολλοί οι αγαπημένοι..



Anna Aspradaki Πόσο καιρό σου πήρε να ολοκληρώσεις το βιβλίο; Και μετά από πόσο διάστημα το ξανά διάβασες για να το διορθώσεις;
Γερακίνα Μπουρίκα έξι μήνες περίπου και το διάβασα αμέσως για τις διορθώσεις. ήμουν ενθουσιασμένη...




Maria Papoutsa τη αλλο κανετε εκτος απο την συγγραφή με τη ασχολείστε τη χομπι εχετε κ.λ.π
Γερακίνα Μπουρίκα Είμαι μαμά πλήρους απασχόλησης Μαρία... προλαβαίνω βέβαια να ασχοληθώ λίγο και με τους φίλους μου, με το διάβασμα φυσικά και λατρεύω την θάλασσα..





Βίκυ Τερζίδου Τι είδους βιβλία διαβάζετε; Μπορείτε να μας προτείνετε κάτι που διαβάσατε και σας άρεσε πολύ;
Γερακίνα Μπουρίκα Το είδος των βιβλίων αλλάζει κάθε φορά από τις ανάγκες μου.. Αγαπημένο βιβλίο είναι το "Ψάχνοντας για κοχύλια" της Ρόζαμουντ Πίλτσερ. Βέβαια εγώ το αγαπώ σε συνδυασμό με την εποχή που το είχα διαβάσει..




Βίκυ Τερζίδου Η οικογένεια σας και ο περίγυρος σας πως αντιμετώπισε το γεγονός πως τώρα είστε και συγγραφέας.
Γερακίνα Μπουρίκα Δεν έχει αλλάξει κάτι.. Αν εξαιρέσεις πως εγώ τους είχα τρελάνει με την αγωνία μου και τώρα συνεχίζω γράφοντας το δεύτερο βιβλίο μου..



Βίκυ Τερζίδου Υπάρχει κάποιος που βοήθησε στο να γίνει το όνειρο πραγματικότητα; Κάποιος που πιστεύετε πως χρωστάτε ένα ευχαριστώ;
Γερακίνα Μπουρίκα Όχι. Απλά υπήρχαν πολλοί που δεν ήξεραν ότι γράφω.. Όλοι καταβάθος ξέρουμε την αξία μας. Τα λόγια του καθενός δεν μπορούν να μας την μειώσουν. Είναι απλά λόγια..




Φαίη Δεληγιώργη Γερακινα μπορεις να μας πεις λιγα λογια για την υποθεση του καινουργιου βιβλιου σου
Γερακίνα Μπουρίκα Αγαπημένη Φαίη... Το βιβλίο αυτό δεν το έχω τελειώσει ακόμη και επειδή έχει αρκετές ανατροπές, πρέπει να είμαι προσεκτική.. Η αρχή του, είναι οι ερωτικές ιστορίες τριών γυναικών, οι οποίες γνωρίζονται μεταξύ τους εξαιτίας της συντριβής ενός αεροπλάνου...



Βίκυ Τερζίδου Τι σας ελκύει και τι σας απωθεί σε κάποιον άνθρωπο; Ποιο είναι το μεγαλύτερο ελάττωμα και ποιο το προτέρημα σας;
Γερακίνα Μπουρίκα Με εκνευρίζουν οι άνθρωποι που μιλούν πολύ. Πάντα έχουν κάτι να κρύψουν.. Το μεγαλύτερο ελάττωμά μου μάλλον είναι η επιπολαιότητά μου. Μπορώ να γίνω πολύ παρορμητική.. Το πιο σπουδαίο προτέρημά μου είναι ότι είμαι πιστή στους ανθρώπους που αγαπώ. Είτε είναι σύντροφοι, οικογένεια ή φίλοι..




Eva Natsi Κωνσταντίνος Γαλάνης: Γερακινα, το βιβλίο σου "ετσι το έγραψαν οι μοίρες"με ενθουσίασε με την πλοκή του, την εκφραστική του δύναμη και κυρίως για τη φυσικότητα των πρωταγωνιστων. Τα γεγονότα είναι η εικόνα μιας κοινωνίας που ζούμε. Η σφαιρική θεωρηση δινει τη δυνατητα στον αναγνώστη να συνειδητοποιησει αθεατες και θεατές πτυχές της κοινωνίας μας.
Γερακίνα Μπουρίκα Εύα ο κύριος Γαλάνης ήταν δάσκαλός μου στην τετάρτη Δημοτικού και τον ξαναείδα στην παρουσίαση του βιβλίου. Δεν μπορείς να φανταστείς πως ένιωσα!!





Xristina Binou οι πληροφορίες μου μου λενε πως την παρασκευη 1-07-2016 θα σε απολαυσουμε στην εκπομπη "ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΟΙ ΧΩΡΑΝΕ". Πες μας κατι σχετικά με αυτο
Γερακίνα Μπουρίκα Αχ.. Ήταν από τις ομορφότερες εμπειρίες της ζωής μου.. Δεν ήμουν σε μια τηλεοπτική εκπομπή. Ήμουν με μια ωραία παρέα..










Maria Papoutsa με ποιο τραγουδι θα ντυνατε το βιβλιο σας!!
Γερακίνα Μπουρίκα Με το κομμάτι που έντυσα το βίντεο από την παρουσίασή μου στην Χαλκίδα. Το “My immortal” με το βιολί της Lindsey Stirling. Το λατρεύω.






Xristina Binou  Σε ποια από τα πρόσωπα του βιβλίων σου βλέπουμε στοιχεία του εαυτού σου και τις προσωπικότητας σου?
Γερακίνα Μπουρίκα Δεν νομίζω να υπάρχουν στοιχεία δικά μου σε κάποιο πρόσωπο. Ίσως τα δικά μου στοιχεία είναι μικρά κομμάτια σκορπισμένα σε όλα τα πρόσωπα και σε όλες τις καταστάσεις.




Eva Natsi Όταν ήσουν παιδί ποιο βιβλίο είχες αγαπήσει πιο πολύ και ποιον συγγραφέα?
Γερακίνα Μπουρίκα Δεν ήμουν ακριβώς παιδί, όμως όταν διάβασα το «Άρωμα του Ονείρου» του Τομ Ρόμπινς, και μέχρι σήμερα, θεωρώ πως είναι το ωραιότερο βιβλίο που έχω διαβάσει στην ζωή μου. Έχουν περάσει πάρα πολλά υπέροχα βιβλία από την ζωή μου όμως με το συγκεκριμένο έχει μείνει χαραγμένη στο μυαλό μου η αίσθηση ικανοποίησης που ένιωσα όταν το τελείωσα. Σαν να είχα χορτάσει.




Eva Natsi Υπάρχουν κάποια μυστικά που θα ήθελες να πεις σε έναν γονιό ο όποιος θέλει να κάνει το παιδί του να αγαπήσει τα βιβλία?
Γερακίνα Μπουρίκα Δεν ξέρω αν υπάρχουν μυστικά. Αυτό που λέω όμως εγώ στα δικά μου τα παιδιά για να αγαπήσουν το διάβασμα, είναι πως ανοίγοντας ένα βιβλίο, είναι σαν να ανοίγουν την πόρτα σε ένα διαφορετικό μυστήριο κόσμο που μόνο διαβάζοντας θα καταφέρουν να τον εξερευνήσουν. Και επειδή οι μαμάδες βλέπουν και την πρακτική πλευρά φυσικά, όταν ο γιος μου γκρίνιαζε για την ορθογραφία και την γραμματική, του έλεγα πως υπάρχει ένας πολύ όμορφος τρόπος να τα μάθει χωρίς να κουραστεί καθόλου και μάλιστα να διασκεδάζει ταυτόχρονα. Όσα περισσότερα βιβλία διαβάζει τόσο καλύτερος θα γίνεται σε αυτά τα μαθήματα χωρίς να χρειάζεται να αποστηθίζει κανόνες και να αντιγράφει δεκάδες φορές προτάσεις. Γιατί οι λέξεις και η σωστή σύνταξη, θα αποτυπωθούν μέσα από την επανάληψη στο μυαλό του.

Μαρία Κόντου Γερακίνα καλοτάξιδο το όμορφο βιβλίο σου! Ποιός συγγραφέας ή ποιό βιβλίο σε έκανε να αγαπήσεις την λογοτεχνία και να ξεκινήσεις να γράφεις;
Γερακίνα Μπουρίκα Καλησπέρα και από εμένα. Δεν υπήρχε ποτέ κάτι συγκεκριμένο που με οδήγησε στην συγγραφή. Ήταν όλοι οι συγγραφείς και όλα τα βιβλία μαζί που είχαν περάσει από τα χέρια μου.. Τα αποσπάσματα του αναγνωστικού, θυμάμαι που έψαχνα να τα βρω μετά σε βιβλία γιατί ήθελα να ξέρω τι έγινε με την ιστορία... Είναι όλα αυτά μαζί. Δεν μπορω΄να το περιγράψω αλλιώς..


Eva Natsi Πως είναι η καθημερινότητα ενός συγγραφέα? Ποιες άλλες είναι οι δραστηριότητες σου?
Γερακίνα Μπουρίκα Αν εξαιρέσεις τις μία ή δύο ώρες την ημέρα περίπου που θα καθίσω να γράψω συνήθως πίνοντας τον πρωινό καφέ μου, όλες οι υπόλοιπες ώρες είναι γεμάτες από τις καθημερινές δραστηριότητες που έχουν τουλάχιστον οι περισσότεροι που είναι γονείς. Πρωινά ξυπνήματα με παρακάλια να μην αργήσουμε στο σχολείο, απογευματινά δρομολόγια για εξωσχολικές δραστηριότητες και φροντιστήρια, διάβασμα μέχρι αργά το βράδυ και εκεί που έρχεται η νύχτα και με βρίσκει εξαντλημένη, θυμάμαι τις ταινίες που περιγράφουν τη ζωή των συγγραφέων χαμένους σε εξωτικά νησιά και ερημικές παραλίες και νιώθω πως κάποιος με εξαπάτησε.






Xristina Binou   Έχεις αλλάξει το μέλλον του ήρωα του βιβλίου σου προχωρώντας στη συγγραφή του ή σε δυσκόλεψε κάτι?
Γερακίνα Μπουρίκα Θα πω κάτι που μπορεί να φανεί παράξενο, όμως δεν αλλάζεις εσύ το μέλλον του ήρωα. Ο ήρωας θα σε παρασύρει αν θέλει να τον αλλάξεις. Όλα τα πρόσωπα αποκτούν δική τους υπόσταση και αυτονομούνται κατά κάποιο τρόπο.

Βίκυ Τερζίδου Ποια καινούρια βιβλία ξεχωρίσατε από Έλληνες ή ξένους συγγραφείς και θα είναι οι επόμενες επιλογές σας για ανάγνωση;
Γερακίνα Μπουρίκα Δυστυχώς δεν έχω βρει τον χρόνο ακόμη για να ψάξω. Δεν είναι απαραίτητο όμως να είναι καινούργια βιβλία.. Συνήθως πηγαίνω και περιμένω το "Κλικ", από το βιβλίο που θα μου τραβήξει την προσοχή. Όλοι εμείς που αγαπάμε τα βιβλία, νομίζω πως τις περισσότερες φορές λειτουργούμε και με το ένστικτο..


Κική Κόντου Η υπόθεση του βιβλίου σου Γερακίνα είχε επιρροές. ...από προσωπικά βιώματα ή εξιστορίσεις προσώπων του περιβάλλοντός σου?
Γερακίνα Μπουρίκα Όπως είπα και πιο πάνω, η ιστορία βασίστηκε στην εξιστόρηση ενός φίλου..


ΒΙΛΗ ΚΟΥΝΙΝΙΩΤΗ θα ηθελα να ρωτησω ποιο ειδος βιβλιου δεν θα εγραφες ποτε κ γιατι ;;;;;
Γερακίνα Μπουρίκα Δεν μπορώ να σου απαντήσω γιατί θεωρώ το "ποτέ" πολύ απόλυτο σαν λέξη..


Eva Natsi Ποια η σχέση σου με το διαδίκτυο και τα μέσα τεχνολογίας?
Γερακίνα Μπουρίκα Τόσο καλή όσο πρέπει για να εκμεταλλεύομαι τα θετικά τους, αλλά και τόσο κακή ώστε να μην χάνεται η ομορφιά της ζωής μου μέσα από αυτά. Για παράδειγμα, μου αρέσει να έχω μια ψηφιακή φωτογραφική μηχανή τελευταίας τεχνολογίας, όμως τις φωτογραφίες μου τις θέλω τυπωμένες σε χαρτί μέσα σε ένα άλμπουμ και όχι απλά αποθηκευμένες σε ένα αρχείο. Το διαδύκτιο βέβαια αγαπημένο..




ΒΙΛΗ ΚΟΥΝΙΝΙΩΤΗ με τι αλλο εκτος απο το να γραφεις βιβλια θα ηθελες να ασχοληθεις αλλα δεν το εχεις τολμησει ακομα ;;
Γερακίνα Μπουρίκα Ένα όνειρο θα ήταν να κάνω ραδιόφωνο... Δεν ξέρω αν θα το πετύχαινα, όμως θα ήθελα πολύ να το δοκιμάσω!!



Βίκυ Τερζίδου Τι σας κάνει να γελάτε και τι να κλαίτε;
Γερακίνα Μπουρίκα Γελάω πολύ.. Μέχρι δακρύων.. Όταν έχω καλή διάθεση δεν χρειάζεται να είναι κάτι πολύ αστείο. Εγώ θα βρω κάτι για να γελάσω. Να κλάψω θα με κάνει η δυστυχία των μικρών παιδιών.. Κάποιες εικόνες δεν αντέχω ούτε να τις φανταστώ..



  

Xristina Binou   Πιστεύεις ότι θα ήθελες να αλλάξεις κάτι τωρα που το βιβλίο εχε ήδη εκδοθεί ?
Γερακίνα Μπουρίκα Δεν το είχα σκεφτεί. Όχι. Μου αρέσει όπως είναι.. Το έχω αγαπήσει ακόμη κι αν μου έδειχνε κάποιος ελαττώματα..



Eva Natsi Ποιος χαρακτήρας σε δυσκόλεψε κατά την συγγραφή του βιβλίου και γιατί?
Γερακίνα Μπουρίκα Η αδερφή της Λένας. Η προδομένη γυναίκα που πάλεψε ανάμεσα στην προδοσία της αγαπημένης της και στην αγάπη που ένιωθε ακόμη για εκείνη..



ΒΙΛΗ ΚΟΥΝΙΝΙΩΤΗ πως ενιωσες οταν πρωτοειδες το βιβλιο σου σε βιτρινα βιβλιοπωλειου και τι ηθελες να κανεις εκεινη την στιγμη ;;;;
Γερακίνα Μπουρίκα Να μην φύγω... Να κάθομαι εκεί και να το κοιτάζω. Ξέρεις όταν κάτι άυλο παίρνει σάρκα και οστά είναι σαν μια καινούργια γέννηση... Και απλά ερωτεύεσαι το δημιούργημά σου..



Βίκυ Τερζίδου Τι είναι για εσάς οι παρουσιάσεις βιβλίων; Υπάρχει κάποιο περιστατικό που να έκανε κάποια από αυτές ξεχωριστή;
Γερακίνα Μπουρίκα Η παρουσίαση που έγινε στην Χαλκίδα, που ουσιαστικά είναι ο τόπος καταγωγής μου. Έγινε στο θέατρο "Περί Τεχνών" που μου το παραχώρησε μια αγαπημένη φίλη, και η ατμόσφαιρα ήταν ηλεκτρισμένη από την συγκίνηση των παιδικών μου φίλων.




Eva Natsi Πως ένοιωσες όταν τελείωσες την γραφή και έγραψες την λέξη ΤΕΛΟΣ στο βιβλίο σου?
Γερακίνα Μπουρίκα Μάλλον είχα πάθει ένα μικρό σοκ. Ειλικρινά, απλά έκλεισα τον υπολογιστή, πήρα ένα μπουκάλι κρασί και πήγα σε μια φίλη που δεν γνώριζε ότι έγραφα και της ανακοίνωσα ότι μόλις τελείωσα το πρώτο μου βιβλίο. Όταν είδα τον τρόπο που με κοίταξε και ενθουσιάστηκε κάνοντάς μου ερωτήσεις, μόνο τότε συνειδητοποίησα ότι εγώ μόλις κατάφερα κάτι που δεν το είχα προσπαθήσει ποτέ ξανά στην ζωή μου. Το μπουκάλι βέβαια άδειασε και ανοίξαμε και δεύτερο από το ψυγείο της.






  
Shia Perrou Ποιος διαβασε ή διαβάζει τα βιβλία σου πρώτος;
Και όταν πρωτο-ανακοινωσες στους δικους σου ανθρώπους ότι θα εκδόσεις βιβλίο ποια ήταν η αντίδραση τους;
Γερακίνα Μπουρίκα Η φίλη μου η Αγγελική που δυστυχώς μένει λίγο μακριά μου, αγαπημένη μου, είναι το κορίτσι που με ανέχεται και με ακούει από το τηλέφωνο να της διαβάζω σελίδα, σελίδα, αυτά που γράφω. Με τα ανάλογα σχόλια βέβαια.. "Τόσο λίγο; Πάλι θα περιμένω;" Οι δικοί μου άνθρωποι χάρηκαν με την χαρά μου. Δεν ήταν τόσο η έκδοση του βιβλίου. Ήταν η χαρά η δική μου που τους συνεπήρε..
Shia Perrou Η φίλη σου είναι απλά τέλεια!!! Αν σου πει ότι κάνει δεν της αρέσει ή αν σκφτεί κάποια προσθήκη θα την ακούσεις;
Γερακίνα Μπουρίκα Η φίλη μου είναι όντως τέλεια!!! Απλά θυμώνει μαζί μου αν κάνω κάτι σε κάποιον ήρωα που έχει συμπαθήσει..




'Παναγιώτης Αγγελόπουλος'  Τελικά όντως καθοριζόμαστε από τη μοίρα ?
Γερακίνα Μπουρίκα Τελικά Παναγιώτη, που θα σε πιάσω αδιάβαστο γιατί έχω απαντήσει ήδη σε αυτή την ερώτηση σε μια άλλη φίλη, θα σου πω. Η μοίρα μπαίνει στην ζωή μας με πολλούς τρόπους. Εμείς αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να επαγρυπνούμε και να την εκμεταλλευόμαστε όταν έχει κέφια..




Eva Natsi Πιστεύεις πως ένας συγγραφέας πρέπει να έρχεται καταρχάς σε κόντρα με τον ίδιο του τον εαυτό?
Γερακίνα Μπουρίκα Η κόντρα με τον ίδιο μας τον εαυτό, είναι η καλύτερη εκπαίδευση για βελτίωση και εξέλιξη. Οπότε ναι. Ξεκινάμε από εκεί για να καταφέρουμε να προχωρήσουμε στην κόντρα απέναντι σε αυτή την ομοιόμορφη πραγματικότητα που ζούμε.



Xristina Binou  πες μου για το μαγευτικο εξωφυλλο τινος επιλογη και ιδεα ηταν;
Γερακίνα Μπουρίκα Το εξώφυλλο ήταν ιδέα του εκδοτικού οίκου όμως όταν το είδα ήταν σαν κάποιος να είχε μπει μέσα σε ένα δικό μου όνειρο..



 Shia Perrou Όταν ξεκινάς ένα νέο βιβλίο κανεις κάποιο σχεδιάγραμμα;
Και όταν γράφεις καταφέρνεις να τηρήσεις το σχεδιάγραμμα ή παρασύρεσαι από την εξέλιξη της ιστορίας;
Γερακίνα Μπουρίκα Υπάρχει μόνο η βασική ιδέα. Η ιστορία σε παρασύρει και εσύ την ακολουθείς..


Eva Natsi Ποια συμβουλή θα έδινες σε ένα νέο που κάνει τα πρώτα βήματα του στο χώρο της συγγραφής?
Γερακίνα Μπουρίκα Την ίδια συμβουλή που έδωσα και δίνω και σε μένα. Αν κάτι το αγαπάς πολύ να το προσπαθήσεις και να το υπερασπίζεσαι μέχρι τέλους. Δεν υπάρχουν δύσκολοι καιροί. Άνθρωποι που δεν τολμούν υπάρχουν και κάνουν τους καιρούς δύσκολους.


'Παναγιώτης Αγγελόπουλος' ήταν δύσκολη η αναζήτηση εκδότη?
Γερακίνα Μπουρίκα Δεν ήταν δύσκολη. Νομίζω πως στάθηκα πολύ τυχερή. Ισως οι Μοίρες έβαλαν το χέρι τους...


Βίκυ Τερζίδου Τι πιστεύετε πως χρειάζεται κάποιος σήμερα για να είναι ευτυχισμένος;
Γερακίνα Μπουρίκα Να έχει την υγεία του και κάτι σημαντικό για να πιστεύει. Η δυστυχία έρχεται από την απραξία και την έλλειψη στόχων.



Lena Papathanasiou Ποιος συγγραφέας είναι το πρότυπο σας?
Γερακίνα Μπουρίκα Δεν έχω πρότυπο. Έχω διαβάσει πολλούς συγγραφείς, διαφορετικού είδους. Επειδή εγώ πιστεύω ότι το διάβασμα διαμορφώνει χαρακτήρες, θεωρώ ότι τα καλά και τα κακά στοιχεία όλων τους, με έχουν επηρεάσσει..


Maria Papoutsa εχει καποιο παιδι σας το συγραφικο σας ταλεντο και αν ναι θα το παροτρυνατε να ακουλουθησει το ταλέντο του!!!
Γερακίνα Μπουρίκα Ίσως ο γιος μου.. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα παροτρύνω και τα δύο να δοκιμάσουν να βρουν το όποιο ταλέντο τους.



Βίκυ Τερζίδου Είστε από τους ανθρώπους που υπογραμμίζουν, σημειώνουν, τσακίζουν σελίδες στα βιβλία; Αν όχι σας ενοχλεί όταν βλέπετε κάποιον άλλο να το κάνει;
Γερακίνα Μπουρίκα Τώρα βρήκες το ευαίσθητο σημείο μου. Έχω μεγάλο πρόβλημα με τα βιβλία. θέλω να είναι σαν καινούργια. Αν δω κάποιον να τα πειράζει νιώθω πως δεν το αντέχω. Κάνω παρατηρήσεις και φυσικά δεν τους δανείζω τα δικά μου. Ποτέ..



Βίκυ Τερζίδου Υπάρχει κάποιο βιβλίο που διαβάσατε πάνω από μία φορά;
Γερακίνα Μπουρίκα Το "Ο Χιτών". Για πολλά χρόνια το διάβαζα κάθε μεγάλη εβδομάδα. Είναι υπέροχο βιβλίο!!



Αφροδίτη Κρεμμύδα Εγώ θα ρωτήσω κάτι εκτός συγγραφής, αυτό το όμορφο όνομα σας πώς σας δόθηκε?
Γερακίνα Μπουρίκα Γερακίνα ήταν η γιαγιά μου.. Και ήταν πραγματικά γερακίνα. Καμαρώνω που έχω το όνομά της..



Martha Vlachogianni Παίρνετε έμπνευση κι ιδέες από παλιότερους Έλληνες και ξένους συγγραφείς;;;
Γερακίνα Μπουρίκα Έμπνευση δεν θα το έλεγα. Όμως σίγουρα επιροές υπάρχουν γιατί τα βιβλία που έχω διαβάσει έχουν γίνει κομμάτια μου. Δεν μπορώ να το καταλάβω όμως γιατί αν γίνεται, δεν γίνεται συνειδητά..


Nadia Anagn Κα Μπουρικα,θα ηθελα να σας ρωτησω κι εγω με τη σειρα μου,ποια ειναι η γνωμη σας για τα e-books και αν πιστευετε πως αποτελουν απειλη για τα κανονικα,χειροπιαστα βιβλια;
Γερακίνα Μπουρίκα Τα e-books για μένα, είναι τα γραπτά μηνύματα που στέλνουμε σε έναν φίλο, όμως δεν είναι εκεί για να τον αγκαλιάσουμε. Νομίζω πως αυτοί που αγαπούν τα βιβλία δεν θα άντεχαν να μην δουν το πρωί ακουμπισμένο στο κομοδίνο τους αυτό το οποίο διάβαζαν το προηγούμενο βράδυ. Είναι απειλή για τα τυπωμένα βιβλία αλλά τους λείπει αυτή η υπέροχη μυρωδιά.. Αυτό δεν μπορούν να το αντικαταστήσουν..







Niki Paximada Υπάρχουν βιβλία σας που να μην έχουν εκδοθεί ακόμα;
Γερακίνα Μπουρίκα Το βιβλίο "Έτσι το έγραψαν οι Μοίρες", είναι η πρώτη μου συγγραφική δουλειά. Το δεύτερο απλά δεν έχει τελειώσει ακόμη..



Xristina Binou  Οι επιρροές σου και τα πρότυπα σου αν υπάρχουν?
Γερακίνα Μπουρίκα Επηρεάζομαι πολύ από τους φίλους μου, όμως τα πρότυπά μου είναι τα παιδιά μου. Από τον ξεκάθαρο τρόπο που λειτουργούν λόγω αθωότητας βλέπω την πραγματική πλευρά των γεγονότων και πλέον έχω αρχίσει να αποτινάσσω από επάνω μου πολλές κακές συνήθειες. Έχω γίνει πιο αυθόρμητη. Και αυτό που θαυμάζω περισσότερο είναι στο ότι δεν το βάζουν κάτω όσα όχι κι αν ακούσουν όταν κάτι το επιθυμούν πολύ. Αυτό τον ακούραστο ζήλο νομίζω έχουμε χάσει μεγαλώνοντας.


Chrysa Miskou Καλησπέρα!! Υπήρχαν δυσκολίες μέχρι να βρεθεί ο κατάλληλος εκδοτικός οίκος; Πρακτικά πόσο εύκολο είναι να εκδοθεί ένα βιβλίο απο τη στιγμή που γράφεται;
Γερακίνα Μπουρίκα Σκέψου πως ψάχνεις για οποιαδήποτε δουλειά και χτυπάς πόρτες με το βιογραφικό σου. Απλά στην προκειμένη περίπτωση το βιογραφικό σου είναι το χειρόγραφό σου. Άλλες φορές μπορεί να βρεις δουλειά στην πρώτη συνέντευξη που θα δώσεις και άλλες ίσως καθυστερήσεις λίγο.



Eva Natsi Ένα μότο που ακολουθείς?
Γερακίνα Μπουρίκα Όταν δεν έχεις τίποτε να χάσεις, το ρίσκο είναι η πιο ασφαλής επιλογή…


Shia Perrou Αν σου έδινα ένα καμβά και σωληνάρια με όλα τα χρώματα για να ζωγραφίσεις κάτι σχετικό με το βιβλίο σου τι θα ήταν αυτό;
Όμορφα, λευκά, καθαρά.
Σαν τα μάτια καθαρά.
Σαν το νερό που πίναμε εκεί, στο ρυάκι με τα κυκλάμινα.
Και τις άγριες φράουλες.
Που γέμιζες άρωμα.
Σαν το δικό σου.
Όταν άπλωνες τα χέρια και άγγιζες.
Και πονούσες.
Τόσο σου άρεσε.
Τόσο σου άρεσε;
Σε μένα τόσο…

Βίκυ Τερζίδου Υπάρχουν βιβλία που δεν μπορέσατε να τελειώσετε (ως αναγνώστρια εννοώ). Αν δεν σας αρέσει κάποιο βιβλίο θα το διαβάσετε μέχρι το τέλος; Έχουν όλα τα βιβλία κάτι να πουν;
Γερακίνα Μπουρίκα Τα βιβλία έχουν κάτι να πουν, όμως όχι σε όλους το ίδιο. Το καθένα έχει τον άνθρωπο που θα το αγαπήσει. Ναι έχω αφήσει μισοτελειωμένο βιβλίο. Όχι γιατί δεν ήταν καλό, ήταν αγαπημένος ο συγγραφέας. Απλά δεν ήταν σωστή η στιγμή του..


Eva Natsi Τι ονειρεύεσαι και τι ελπίζεις?
Γερακίνα Μπουρίκα Ονειρεύομαι απίστευτα πολλά πράγματα, όμως δεν ελπίζω να γίνουν. Τα κάνω στόχους.


Xristina Binou  αν δεν εχεις κουραστει πολυ, θα ηθελες να μου πεις λιγα λογια για την σχεση σου με τον Ωκεανο και ολο το ΤΕΑΜ εκει??
Γερακίνα Μπουρίκα Ωραία ομάδα. Οικογένεια, χωρίς την καταπίεση των κλασικών οικογενειών. Απλά μεγάλη αγκαλιά.


Eva Natsi Πριν κλείσουμε η τελευταία λέξη δικιά σου.
Γερακίνα Μπουρίκα Ο κάθε συγγραφέας γράφοντας, δίνει το έρεισμα κι έπειτα ο καθένας με την φαντασία του προσθέτει την δική του μορφή και ερμηνεία δίνοντας πνοή στο κάθε βιβλίο.. Αυτό που με γοητεύει περισσότερο με την συγγραφή, είναι αυτή η κρυφή συνεργασία που θα υπάρχει ανάμεσά μας. Ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου για την τιμή.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου