Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2017

ONLINE ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ "ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΠΑΡΕΑΣ" ΜΕ ΤΗΝ ΙΟΥΛΙΑ ΙΩΑΝΝΟΥ 22/11/2017

Η Ιουλία Ιωάννου γεννήθηκε στο Ελαιόφυτο Αγρινίου και σπούδασε οπτικός στην Αθήνα. Εργάστηκε εννέα χρόνια σε κατάστημα οπτικών ειδών στην πόλη της, αλλά το ανήσυχο πνεύμα της την οδήγησε να αναζητήσει ενδιαφέροντα έξω από τον περιορισμένο χώρο ενός καταστήματος.

Μετά από διάφορες επαγγελματικές αναζητήσεις, κατέληξε να ασχοληθεί με τη διαφήμιση και τις δημόσιες σχέσεις για δεκατρία χρόνια. Τα τελευταία δύο χρόνια ασχολείται αποκλειστικά με την προσωπική της ιστοσελίδα agrinio-life, με συνεντεύξεις και παρουσιάσεις προσώπων και πολιτιστικών θεμάτων, βιβλίων και εκδηλώσεων.

Είναι παντρεμένη με τον αθλητικογράφο Χρήστο Στούμπο και έχουν δύο κόρες και ένα γιο, που της δίνουν τη δύναμη να συνεχίζει και να ονειρεύεται.



Eva Natsi Πρώτα από όλα ποιο το κίνητρο που σε έκανε να ασχοληθείς με τη συγγραφή. Θα σε ενδιέφερε κάποιο άλλο είδος πέρα του μυθιστορήματος όπως είναι πχ η ποίηση, σενάριο, ή οτιδήποτε άλλο;
Ioulia Ioannou Ήταν μια εσωτερική ανάγκη για έκφραση, για να ξεφύγω από όσα με επηρέαζαν γύρω μου και δεν ήξερα με ποιο τρόπο να δραπετεύσω… ξεκίνησα να γράφω μικρές αυτοτελείς ιστορίες, σαν διηγήματα, αλλά που με έκαναν να ξεφεύγω, να βρίσκω μια διέξοδο… μέσα από αυτές τις ιστορίες άφηνα ελεύθερα τα συναισθήματά μου και υπήρχαν πολλές στιγμές που θυμάμαι έγραφα και έκλαιγα! Έτσι φυσικά και αβίαστα αποφάσισα να προχωρήσω παραπέρα και έγραψα το πρώτο μου μυθιστόρημα, το «Έτσι ξαφνικά έγιναν όλα». Δεν αποκλείω ποτέ τίποτα στη ζωή μου, δεν είμαι απόλυτη για ένα είδος που αισθάνομαι ότι με εκφράζει, αν νιώσω την ανάγκη για κάτι άλλο πέρα από το μυθιστόρημα, ίσως να το τολμήσω…
Vasiliki Gleni  θα ήθελα να σας ρωτήσω Είχατε από μικρή ονειρευτεί να γίνετε συγγραφέας??
Ioulia Ioannou Βασιλική από μικρή θυμάμαι ότι έλεγα... δεν θα γράψω κι εγώ ένα βιβλίο; Ε... ήταν να μην αρχίσω! 

Eva Natsi Ένας συγγραφέας πιστεύεις ότι πρέπει να κρατάει σταθερά το είδος που έχει επιλέξει; Το να μπει στη διαδικασία να δοκιμάσει κι΄άλλα είδη γραφής είναι ρίσκο για τον ίδιο αλλά και για τον κόσμο του;
Ioulia Ioannou Πιστεύω ότι είναι ωραίο να δοκιμάζει κάποιος τον εαυτό σου σε ό,τι τον εκφράζει. Αν αυτό σημαίνει ότι θα ρισκάρει, τότε ας δοκιμάσει. Για μένα εξελίσσεσαι όταν δοκιμάζεσαι… και η έκφραση δεν έχει φραγμούς. Εγώ και στα τρία βιβλία μου νομίζω ότι δοκίμασα τον εαυτό μου σε διαφορετικά είδη, και ειδικά στα «Ασημένια μάτια» η πρωτοπρόσωπη αφήγηση και γενικά όλη η ιστορία δεν έχει καμία σχέση με τα προηγούμενα δύο. Τώρα, αν στους αναγνώστες αρέσει αυτό, ας μας το πουν… εμένα σαν αναγνώστη πάντως, με κουράζει να διαβάζω συνεχώς τα ίδια και τα ίδια από έναν συγγραφέα.

Ντινα Κυργιακου Πως εμπνεύστικε τον τιτλο του βιβλιο;
Ioulia Ioannou Ντίνα μου, ο τίτλος από κάθε βιβλίο μου βγαίνει πολύ αυθόρμητα, ίσως και πριν αρχίσει η υπόθεση... όπως έγινε με το επόμενο που γράφω... όσο για τα Ασημένια μάτια συντέλεσαν πολλοί παράγοντες, σκέψου ότι έχω σπουδάσει οπτικός και η προστάτιδα των οπτικών είναι η Αγρία Παρασκευή που κρατάει ένα δίσκο με δυο ασημένια μάτια... ένας από τους λόγους που επέλεξα αυτόν τον τίτλο!
Eva Natsi Η δημιουργία ενός μυθιστορήματος επιβάλλει μια διαδικασία στο μυαλό του κάθε συγγραφέα να δημιουργήσει χαρακτήρες, τοπία, εποχές και όλα όσα χρειάζονται ώστε στο αποτέλεσμα να προσφέρει στον αναγνώστη αυτή την αμεσότητα και να τον κάνει να "δεθεί" με αυτό που διαβάζει! Από που αντλείς αυτή την έμπνευση σε κάθε έργο σου και ποσό δύσκολο μπορεί να είναι όλο αυτό;
Ioulia Ioannou Μέχρι στιγμής δεν δυσκολεύτηκα καθόλου να αποδώσω ούτε τους χαρακτήρες, ούτε τα τοπία, ούτε τις εποχές. Φυσικά δεν έγραψα ιστορικό μυθιστόρημα να χρειαστεί να μεταφερθώ εγώ η ίδια πρώτα σε μια εντελώς διαφορετική εποχή από τη δική μας. Όσο για το από πού αντλώ έμπνευση… μα από τα πάντα γύρω μου! Από ένα συμβάν που μου έκανε εντύπωση, από μια παλιά ιστορία που άκουσα, από βιώματα δικά μου ή ανθρώπων που έχω γνωρίσει ή μου έχουν διηγηθεί. Τα πάντα έρχονται και δένουν τόσο αρμονικά όταν έρθει η στιγμή να τα χρειαστεί και να τα ανασύρει η μνήμη.

Μαρία Κόντου Θα ήθελα να ρωτήσω Ιουλία ποια ηρωίδα από τα βιβλία σου είναι η αγαπημένη σου; Έχεις βάλει στοιχεία του εαυτού σου σε κάποια από αυτές;
Ioulia Ioannou Όλες έχουν μία ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου, αλλά η τελευταία μου ηρωίδα, η Νίκη μου με μάγεψε! Ναι, σε όλα μου τα βιβλία υπάρχω εγώ κρυμμένη σε πολλά πρόσωπα και καταστάσεις και σκέψεις...
Eva Natsi Για κάθε βιβλίο σου, υπήρξε κάποιο κίνητρο-αφορμή ώστε να σου δώσει το πράσινο φως για να κάνεις την αρχή στη συγγραφή του;
Ioulia Ioannou Ναι, στο «Έτσι ξαφνικά έγιναν όλα» είχα μέσα μου από παιδί την ιστορία της Έλενας, γνωρίζοντας μια αντίστοιχη ιστορία δικού μου προσώπου την οποία παραποίησα όσο χρειαζόταν. Στις «Απώλειες» ένα τραγικό γεγονός επίσης με έκανε να θέλω να δείξω την τραγικότητα στη ζωή κάποιων ανθρώπων, τυχαίων ή μη περιστατικών που όμως, είναι τόσο συχνά γύρω μας. Στα «Ασημένια μάτια» ήταν πιο περίπλοκο όλο αυτό που συνέβαινε μέσα μου. Ήθελα να δείξω τη μοναξιά, την εγκατάλειψη, τον ανεκπλήρωτο έρωτα, το πώς η μοίρα ενώνει ορισμένους ανθρώπους και ορίζει την πορεία της ζωής τους. Και μετά ήρθε και έδεσε το κυνήγι ενός αμύθητου θησαυρού…
Μαρία Πρινάρη-Καρκαβατσάκη Ιουλια, καλοταξιδο το βιβλιο σου, θελω να σου πω ποσο πολυ χαιρομαι που συναντηθηκαμε στις αγαπημενες εκδοσεις ΠΝΟΗ! Δεν εχω ακομα διαβασει το βιβλιο σου, ακουσα ομως την δικη σου εκπομπη καιπραγματικα θελω πολυ νατο διαβασω και αυτο θαγινει μολις επιστρεψω στην Αθηνα, θα ηθελα απλα να σε ρωτησω, αν τα ασημενια ματια,ή απλα τα ματια, εχουν σχεση με την ψυχη;;
Ioulia Ioannou Μαρία μου αγαπημένη! Κι εγώ χαίρομαι πολύ που ανταμώσαμε στην ΠΝΟΗ και εύχομαι κάθε επιτυχία σε σένα προσωπικά και σε όλους τους συγγραφείς του εκδοτικού μας! Σαφώς και τα μάτια έχουν σχέση με την ψυχή, τα μάτια μας καθρεφτίζουν το μέσα μας, τα συναισθήματά μας, και όταν τα κρύβουμε, ίσως πίσω από ένα ζευγάρι γυαλιά, όταν δεν κοιτάζουμε τον άλλο στα μάτια, είναι σαν να κρύβουμε το ποιοι πραγματικά είμαστε! 

Eva Natsi Πες μας λίγα λόγια για το τελευταίο σου βιβλίο ΑΣΗΜΕΝΙΑ ΜΑΤΙΑ
Ioulia Ioannou Τα «Ασημένια μάτια» είναι ένα βιβλίο διαφορετικό από ό,τι έχετε διαβάσει, γιατί παντρεύει τον κόσμο του ονείρου και της φαντασίας με την πραγματικότητα. Στο σύνολό του είναι ένα βιβλίο γεμάτο μυστήριο και δράση, με έντονα συναισθήματα, ερωτισμό, πάθη, ίντριγκες, προδοσία, εγκατάλειψη, απελπισία, με εσωτερικούς στοχασμούς της ηρωίδας μου που αγγίζουν τον καθένα και τέλος με πολλή αγάπη για όσους ξέρουν να την διεκδικούν!
Lena Papathanasiou Kαλησπέρα σας από Θεσσαλονίκη,σας περιμένουμε με ανοιχτές αγκάλες το Σάββατο πρώτα ο θεός,Θα ήθελα να ρωτήσω την κ.Ιωάννου μας από που εμπνεύστηκε τον τίτλο του νέου της βιβλίου
Ioulia Ioannou  Λένα μου, δική μου η χαρά που θα σας ανταμώσω και θα μυρίσω τον αέρα της πανέμορφης πόλης σας! Όσο για την ερώτησή σου, ελπίζω να σας κάλυψα όλους στην προηγούμενη απάντηση... 
Eva Natsi Μετά την ολοκλήρωση του έργου σου, χρειάζεσαι μια δεύτερη γνώμη από κάποιο οικείο πρόσωπο πριν προχωρήσει επίσημα στα χέρια του εκδότη;
Ioulia Ioannou Συνήθως η κόρη μου και ο σύζυγός μου είναι εκείνοι που θα μου πρωτοπούν τη γνώμη τους. υπάρχουν όμως και δύο πολύ καλές, υπέροχες φίλες μου που εμπιστεύομαι πολύ και ζητάω την άποψή τους. Ακούω τα πάντα, διορθώνω ό,τι χρειάζεται να διορθωθεί και μετά θα το αφήσω στην άκρη για ένα διάστημα, πριν το πιάσω στα χέρια μου για να το ξαναδιαβάσω για πολλοστή φορά.
Ντινα Κυργιακου Κυρια Ιωάννου θα ασχολιόσασταν με την συγγραφή παιδικων βιβλίων;
Ioulia Ioannou Ντίνα μου, ποτέ δεν αποκλείω τίποτα... έχω τόση αστείρευτη φαντασία που δεν ξέρω πού θα με οδηγήσει... 
Eva Natsi Πως αντιμετωπίζεις τυχών αρνητικές κριτικές;
Ioulia Ioannou Ο κάθε αναγνώστης έχει τη δική του άποψη και αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να αρέσει ό,τι γράφεις σε όλους. Θα με προβληματίσει μία αρνητική κριτική, στο σημείο ώστε να ψάξω να δω πώς μπορώ να βελτιωθώ. Αρκεί να μην είναι κακόβουλη ή κακοήθεις.
 
Αποστολος Κόπανος Πόσο καιρό σας πήρε η συγγραφή του βιβλίου και που σας αρέσει να γράφετε?
Ioulia Ioannou Απόστολε, αυτό το βιβλίο σε σχέση με τα δύο προηγούμενα έκανα σχεδόν ένα χρόνο να το γράψω, με διακοπές βέβαια ανάμεσα. Όσο για το πού γράφω, πάντα στο πατάρι του σπιτιού μου που είναι το γραφείο μου και αντικρίζω απέναντί μου το βουνό που περιγράφω στα Ασημένια μάτια... 
Eva Natsi Πες μας τη γνώμη σου για την πορεία του βιβλίου και την εξέλιξη του σε αυτές τις δύσκολες εποχές.
Ioulia Ioannou Παρακολουθώ τον χώρο του βιβλίου τα τέσσερα τελευταία χρόνια. Δυστυχώς, κάθε χρόνος που περνάει είναι ακόμη πιο δύσκολος. Όπως όλα γύρω μας έχουν επηρεαστεί, έτσι και το βιβλίο έχει τεράστια αγοραστική πτώση. Μακάρι να συμβεί κάτι και να αλλάξει όλο αυτό, γιατί η ανάγκη των ανθρώπων να ταξιδεύουν και να μαθαίνουν μέσα από μια ωραία ιστορία δεν θα πάψει ποτέ. Όπως ούτε και η ανάγκη των δημιουργών για έκφραση.
 
Δήμητρα Καούνα Θα ήθελα να ρωτήσω αν υπάρχει περίπτωση να γράψει την συνέχεια κάποιου βιβλίου της και σε ποιο μέρος της αρέσει να γράφει τα πονήματα της;
Ioulia Ioannou Τη συνέχεια όχι ακριβώς, δεν θα το ήθελα. Είμαι της άποψης πως όταν κάτι τελειώνει, πάει είναι παρελθόν. Όμως αν διαβάσεις τα Ασημένια μάτια θα καταλάβεις ότι ίσως κάποια σύνδεση θα υπάρχει για μετά... για το πού γράφω απάντησα ήδη καλή μου! 

Eva Maraki Είσαι αισιόδοξη για το μέλλον της λογοτεχνίας, με τη μορφή του χειροπιαστού βιβλίου και όχι των e-books; Πιστεύεις πως ο κόσμος θα συνεχίσει να βρίσκει τρόπους να διαβάζει παρά τα προβλήματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει;
Ioulia Ioannou Είμαι λάτρης του βιβλίου, θέλω να το αγγίξω, να το αισθανθώ, να το μυρίσω, να διπλώσω την άκρη της σελίδας που μου άρεσε ένα απόσπασμα… Θέλω να πιστεύω ότι δεν θα έρθει η στιγμή που θα απειληθεί όλη αυτή η διαδικασία από τα e-books, τουλάχιστον για αρκετές δεκαετίες ακόμη… Τώρα τι θα γίνει σε πενήντα χρόνια δεν μπορώ να το ξέρω, αλλά σκεφτείτε, ότι έχουν διασωθεί βιβλία, έγγραφα, πάπυροι χιλιάδων ετών. Δεν είναι δυνατόν η εξέλιξη και η τεχνολογία να αλλάξει ολόκληρη την ιστορία. Όσο για το αν ο κόσμος θα συνεχίσει να διαβάζει, είμαι σίγουρη ότι ποτέ δεν θα σταματήσει αυτή η ανάγκη να δραπετεύεις μέσα από ένα βιβλίο. Όσο και αν οι δυσκολίες γύρω μας εμποδίζουν να πραγματοποιούμε τις επιθυμίες μας, πάντα θα βρίσκει ο λάτρης του βιβλίου τρόπους να διαβάσει, έστω και λιγότερα, έστω και δανεικά…
 
Martha Vlachogianni Εσείς επιλέξατε αυτό το τόσο ονειρεμένο εξώφυλλα ή ήταν κάτι που σας πρότεινε ο εκδοτικός>?
Ioulia Ioannou Μάρθα μου, ήταν πρόταση του εκδοτικού μου και αυτό που με κέρδισε από την πρώτη στιγμή ήταν το ασημένιο του χρώμα και το ότι έκρυβε τα μάτια... ταιριάζει τόσο απόλυτα με την υπόθεση!
Eva Natsi Αγαπημένα βιβλία όπως και αγαπημένοι Έλληνες και ξένοι συγγραφείς;
Ioulia Ioannou Είναι τόσα πολλά τα βιβλία που έχουν μιλήσει στην καρδιά μου, όπως και οι συγγραφείς που αγαπάω, που είναι πολύ δύσκολο να διαλέξω ένα ή δύο…

Βίκυ Τερζίδου Θα ήθελα να ρωτήσω πόσο εύκολο είναι να γράφετε κριτικές βιβλίων όντας και η ίδια στον χώρο. Διστάζετε να γράψετε την γνώμη σας όταν είναι αρνητική;
Ioulia Ioannou Δεν γράφω κριτικές παρά μόνο τις σκέψεις μου για όσα βιβλία από τα πάρα πάρα πολλά που διαβάζω ξεχωρίζω. Αν κάτι δεν μου αρέσει απλά προτιμώ να μην γράψω τίποτα. Άλλωστε έτσι ξεκίνησα να γράφω τις σκέψεις μου και τις συνεντεύξεις μου. Να επιλέγω ανθρώπους που θαυμάζω και ξεχωρίζω... 
Eva Maraki Συγγραφή και παράλληλη εργασία. Πόσο εφικτό μπορεί να είναι για έναν συγγραφέα αυτός ο συνδυασμός χωρίς τις ανάλογες συνέπειες αντίστοιχα γνωρίζοντας ότι η συγγραφή "επιβάλλει" καθαρό μυαλό και ένα είδος ηρεμίας από οποιουσδήποτε εξωτερικούς παράγοντες;
Ioulia Ioannou Είναι πάρα πολύ δύσκολο, ειδικά για μια γυναίκα η οποία επωμίζεται ένα σωρό ρόλους στην σημερινή κοινωνία. Η γυναίκα είναι τις περισσότερες φορές εκτός από εργαζόμενη και μητέρα, σύζυγος, νοικοκυρά, περνάνε καθημερινά από το μυαλό και τα χέρια της δεκάδες, εκατοντάδες πράγματα, σκέψεις, ευθύνες. Εγώ προσωπικά δεν έχω την δυνατότητα να απομονωθώ κάπου και μόνο να γράφω. Μοιράζω τους άπειρους ρόλους μου σε όλους και σε όλα. Υπάρχουν όμως στιγμές που έχω απόλυτη ανάγκη να κλείσω τα αυτιά μου και να αφεθώ στην ιστορία που γράφω, στον κόσμο που δημιούργησα για να ξεφύγω, να ταξιδέψω, να εκφράσω όσα με απασχολούν. Απομονώνω ήχους, σκέψεις και αφήνονται στο ταξίδι…
Lali Okruashvili-magdalani Τι να ρωτήσω μετά από τόσες ερωτήσεις... Ένα βιβλίο που το ξεχωρίζετε από τα υπόλοιπα και γιατί?
Ioulia Ioannou Αυτό που μιλάει στην καρδιά σου, αυτό ξεχωρίζεις, αυτό που δεν σε κουράζει, που το θυμάσαι ανάμεσα σε τόσα άλλα... αυτός είναι και ο τρόπος που γράφω εγώ, τι θα μου άρεσε να διαβάσω σαν αναγνώστης...
 
Eleni Chamilaki Eιναι διαφορετικο το ταξιδι διαβαζοντας το δικο σου βιβλιο, απο οτι διαβαζοντας καποιου αλλου Συγγραφεα, που δεν ξερεις την ιστορια?
Ioulia Ioannou Όταν έχεις διαβάσει αυτό που έγραψες ίσως και εκατό φορές, είναι σίγουρα διαφορετικό από το να διαβάζεις κάτι που δεν ξέρεις τι θα ακολουθήσει στις υπόλοιπες σελίδες του... όμως είναι μαγεία έτσι κι αλλιώς!
Eva Natsi Θεωρείς πως η φαντασία, οι εμπειρίες και το ταλέντο είναι ικανά να ανταπεξέλθουν στην συγγραφή ενός βιβλίου ή επιβάλλεται και μια περισσότερο μόρφωση ώστε να είναι δεδομένη και η επιτυχία;
Ioulia Ioannou Δεν υπάρχει συνταγή για την επιτυχία, ούτε θεωρείται δεδομένη, εκτός και αν κάποιος έχει το μαγικό κοκαλάκι της νυχτερίδας! Σαφώς χρειάζεται πολλή δουλειά και τα τρία Τ… δηλαδή ταλέντο, τόλμη, τύχη… Η φαντασία σε συνδυασμό με τις εμπειρίες που αποκτάς μεγαλώνοντας και φυσικά μια σφαιρική μόρφωση και γνώση διαφορετικών θεμάτων βοηθάνε αποτελεσματικά. Το πιο σημαντικό όμως όλων, είναι να διαβάζεις… όσο περισσότερο μπορείς και να γράφεις…
 
Elli Charalampaki  Πως περνατε τον ελευθερο χρονο σας?
Ioulia Ioannou Έλλη μου, ο περιορισμένος ελεύθερος χρόνος μου είναι αφιερωμένος μόνο στο διάβασμα! 
Eva Natsi Έμπνευση. Υπάρχουν στιγμές που σε ανύποπτο χώρο και χρόνο απρόοπτα χτυπάει το καμπανάκι; Τι γίνετε όταν έρθει απρόσμενα και σε βρει μακριά από τον προσωπικό σου χώρο;
Ioulia Ioannou Πολλές φορές! Πιάνω τον εαυτό μου να παρατηρώ μία σκηνή που διαδραματίζεται μπροστά μου, έναν άνθρωπο που για κάποιο λόγο μου κάνει εντύπωση, μια εικόνα να σχηματίζεται και να αποθηκεύεται μέσα μου… Υπήρξαν στιγμές που σημείωνα κάτι ώστε να το χρησιμοποιήσω αργότερα, όμως γενικά όταν περιγράφω κάτι ανασύρονται από τη μνήμη μου την κατάλληλη στιγμή αυτά που θέλω να εξωτερικεύσω στο κείμενό μου.

Iliana Matsouki Θα ήθελα να σας ρωτήσω υπήρξε κάποιο κίνητρο για να γράψετε το νέο σας μυθιστόρημα?
Ioulia Ioannou Το κίνητρο μπορεί να είναι οτιδήποτε... στα Ασημένια μάτια ήμουν στην αρχή ακόμη και βρέθηκα στην Πρέβεζα, σε μια τεράστια παραλία... περπατούσα και έπλαθα εικόνες που στη συνέχεια εντάχθηκαν τόσο φυσικά μέσα στο βιβλίο που όταν η Νίκη η ηρωίδα μου περπατούσε στην παραλία, ένιωθα ότι ήμουν εγώ... 
Eva Natsi Προσωπικά βιώματα και εμπειρίες παίρνουν θέση στην γραφή σου; Και αν ναι πόσο εύκολο είναι να εκτίθεται κάτι προσωπικό δικό σου δημόσια;
Ioulia Ioannou Σε όλους όσους γράφουν πιστεύω ότι ηθελημένα ή μη, υπάρχουν προσωπικά βιώματα συγκαλυμμένα ίσως στα γραπτά του. Όσο για μένα και στα τρία μου βιβλία έχω «πιάσει» την ηρωίδα μου να με αντιγράφει στον τρόπο που σκέφτομαι ή αντιδρώ σε μια δεδομένη στιγμή… Επίσης ό,τι γράφω, είτε είναι δικό μου βίωμα είτε το έχω ακούσει, το δίνω με τέτοιον τρόπο ώστε να μην εκθέτω καταστάσεις, πρόσωπα ή εμένα την ίδια. Και στα τρία μου βιβλία λοιπόν, υπάρχω εγώ σε πολλούς ρόλους, υπάρχουν δικοί μου άνθρωποι, φίλοι ή ακόμη και όσοι πέρασαν από τη ζωή μου και έφυγαν με κάποιο τρόπο, οριστικό ή όχι. Δεν γράφω αυτοβιογραφία ώστε να νιώθω ότι εκθέτω κάτι δικό μου δημόσια. Όλα όσα αναφέρω βασίζονται σε πραγματικά γεγονότα, που με την φαντασία μου τα φτάνω εκεί που θέλω…
Eleni Georgoulopoulou Έχετε σε κάποιο από τα βιβλία σας αδυναμία ;
Ioulia Ioannou Ελένη μου, όλα είναι δικά μου κομμάτια, όλα τα αγαπάω, το καθένα για τους δικούς του λόγους σημαίνει κάτι για μένα...

Eva Natsi Πες μας δυο λογια για τους ανθρωπους του εκδοτικου σου οικου...
Ioulia Ioannou Είναι μια οικογένεια οι εκδόσεις Πνοή και η εκδότριά μου Κάκια Ξύδη τόσο κοντά με τους συγγραφείς της, τους στηρίζει με όλες της τις δυνάμεις! Εύχομαι καλή πορεία να έχουμε... 

Λενα Ντιβερη Ποια είναι τα συστατικά για ένα επιτυχημένο λογοτεχνικά και εμπορικά βιβλίο;
Ioulia Ioannou Υπάρχουν συστατικά άραγε για την επιτυχία; Είναι κάτι που δεν μπορείς να προβλέψεις ή να κάνεις κάτι σε τόσο δύσκολες εποχές που ζούμε... Δουλειά, συνέπεια, ειλικρίνεια, να είσαι ο εαυτός σου... αυτά είναι τα δικά μου συστατικά...
Eva Natsi Τελειώνεις συγγραφικά ένα βιβλίο...και ολοκληρωμένο πλέον στα χέρια σου, εσυ από τη θέση του αναγνώστη έχει υπάρξει φορά που σε έβαλε στη διαδικασία να σε κάνει να σκεφτείς, να αναλογιστείς ,να γίνεις πιο ώριμη κατά κάποιο τρόπο από αυτό το οποίο εσυ η ίδια δημιουργήσες;
Ioulia Ioannou Μα πάνω απ’ όλα η συγγραφή είναι ένας υπέροχος τρόπος να μάθεις τον εαυτό σου, τις δυνατότητές σου, να ωριμάσεις μέσα από τόσο ετερόκλητους χαρακτήρες και να αναλογιστείς πώς εσύ θα αντιδρούσες σε μια αντίστοιχη περίπτωση. Ξέρετε όμως πότε νιώθω αναγνώστης των βιβλίων μου; Όταν το πιάνω ως έτοιμο βιβλίο στα χέρια. Όσες φορές και αν το έχω διαβάσει, διορθώσει, μόνο κρατώντας το στα χέρια αισθάνομαι αναγνώστης και όχι ο συγγραφέας του. Είναι αυτές οι στιγμές που παίρνω τα μηνύματα που είναι κρυμμένα πίσω από τις λέξεις και τις συμπεριφορές, που ακόμη και ας γνωρίζω την συνέχεια, πιάνω την αγωνία, τον ερωτισμό, τα συναισθήματα που στη συγκεκριμένη σκηνή νιώθουν οι ήρωες… Αυτή είναι για μένα η πιο μαγική στιγμή μετά το τέλος της ιστορίας.
 

Kasiani Kosmidou Θα ήθελα να σας ρωτήσω το εξής: Υπάρχει κάποιο έργο σας που σας δυσκόλεψε στην ολοκλήρωση του?
Ioulia Ioanno  Με δυσκόλεψαν οι Απώλειες γιατί ήταν το μόνο βιβλίο που γνώριζα το τέλος του...
Eva Natsi Το αναγνωστικό κοινό της ιστοσελίδας σας vivlio-life και οι ακροατές της εκπομπής σου «Ξεφυλλίζοντας στον αέρα», εκφράζει την άποψή του για τα βιβλία σου; Σε ακολουθούν και ως συγγραφέα;
Ioulia Ioannou Το αναγνωστικό κοινό που με ακολουθεί, πιστεύω ότι με γνωρίζει περισσότερο μέσα από την ιστοσελίδα μου και όχι από τα βιβλία μου. Και το λέω αυτό, γιατί τα τέσσερα τελευταία χρόνια που είμαι στο χώρο του βιβλίου, έχω χαρίσει χιλιάδες βιβλία, έχω γνωρίσει πάρα πολύ κόσμο, που αν όλοι αυτοί που τόσο πιστά ακολουθούν την σελίδα και ό,τι τους προσφέρει, διάβαζαν και τα βιβλία μου ή ερχόντουσαν σε παρουσιάσεις να με γνωρίσουν από κοντά, θα έπρεπε να υπήρχα σε χιλιάδες βιβλιοθήκες… Θα ήθελα πραγματικά να ρωτήσω κι εγώ, πόσοι από όλους τους αναγνώστες της σελίδας μου ή ακροατές της εκπομπής μου, με έχουν διαβάσει;
 
Madalena Io Θα ήθελα να ρωτήσω εάν θα γράφατε και κάποιο παραμύθι ?
Ioulia Ioannou Μανταλένα μου, ποτέ δεν ξέρεις! 
Penny Avgeri Ποιό μήνυμα θα θέλατε να περάσετε στους αναγνώστες διαβάζοντας το βιβλίο σας;;;;
Ioulia Ioannou Πένυ μου, σε όλα μου τα βιβλία το μήνυμα που μένει είναι ότι η αληθινή αγάπη μπορεί να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο, αρκεί να αφήνουμε την καρδιά μας ελεύθερη να εισπράξει αυτή την αγάπη!
Eva Natsi Ο κάθε ήρωας του βιβλίου σου, έχει κατά κάποιο τρόπο δρομολογηθεί στον χαρακτήρα του εξ'αρχης ή στην πορεία οι ανατροπές και οι απρόοπτες εξελίξεις επηρεάζουν και γίνονται και οι ανάλογες εναλλαγές;
Ioulia Ioannou Θα έλεγα ότι όλοι οι ήρωες αυτονομούνται στην πορεία, διεκδικούν πράξεις και συναισθήματα και δημιουργείται ο χαρακτήρας τους. Δεν έχω όλη την ιστορία από την αρχή στο μυαλό μου, οι εξελίξεις με οδηγούν και ανάλογα κι εγώ τους καθοδηγώ και αφήνομαι να με καθοδηγήσουν… 

Litsa Labrakopoulou Όπως διαπιστωσατε η πόλη σας σας αγαπάει και σας στηρίζει στο ταξίδι σας... Αλλά το ίδιο διαπίστωσα και ο εκδοτικός οίκος σας... Σε τι στηρίζετε όλοι αυτή η αγάπη λέτε;
Ioulia Ioannou Είναι υπέροχο συναίσθημα να εισπράττεις αγάπη από τους γύρω σου κι εγώ έχω εισπράξει πολλή αγάπη και από την πόλη μου και από τους φίλους μου και από την οικογένειά μου και από ανθρώπους που δεν έχω γνωρίσει και φυσικά τώρα από τον εκδοτικό μου οίκο. Η Πνοή είναι μια δεμένη οικογένεια! Σε τι στηρίζετε αυτή η αγάπη; Δεν ξέρω να σου πω... δίνω αγάπη και παίρνω αγάπη, είμαι αυθόρμητη, ειλικρινείς και αληθινή! 
Eva Natsi Τι θα συμβουλευες έναν νέο υποψήφιο συγγραφέα που θέλει να κάνει τα όνειρα του πραγματικότητα μέσα από τον χώρο του βιβλίου;
Ioulia Ioannou Να τολμάει, να μην σταματήσει να ονειρεύεται ότι μπορεί να τα καταφέρει και πως είναι τόσο μεγάλη η ανταμοιβή στην ψυχή που αξίζει κάθε λεπτό, κάθε προσπάθεια, κάθε όχι που θα εισπράξει μέχρι να εκπληρώσει τα όνειρά του. Ο χώρος του βιβλίου είναι πάρα πολύ δύσκολος και απαιτητικός, μπαίνεις σε νερά που δεν γνωρίζεις το βάθος τους, τους κινδύνους, τους «καρχαρίες» που κρύβονται στα βάθη του… Όσο για το οικονομικό σκέλος, ας μην μιλήσουμε καλύτερα…

Ηλιας Τεντζογλιδης Ποια είναι τα δικά σας όνειρα για το μέλλον, τόσο σε επαγγελματικό - καλλιτεχνικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο;
Ioulia Ioannou Δεν κάνω όνειρα μεγάλα, ούτε μακρινά σε κανένα τομέα της ζωής μου. Κάνω σχέδια που προσπαθώ να πετύχω, με όλες τις αντιξοότητες που βιώνουμε γύρω μας. Μακάρι τα βιβλία μου να αγαπηθούν και να συνεχίσω να γράφω για πολλά χρόνια ακόμη! Μόνο υγεία εύχομαι και αγάπη να συνεχίσω να έχω και εγώ και η οικογένειά μου και όλοι όσοι αγαπάω... όλος ο κόσμος!
Nektarios Anifantakis  Θέλω να ρωτήσω αφού πρώτα ευχηθώ καλή επιτυχία σε ότι κάνετε!!! Την περίοδο της συγγραφής ενός βιβλίου σας, έχετε επειρεαστει από κάτι που διαβάσατε σε κάποιο άλλο βιβλίο ώστε να σας "χαλάσει" το συνειρμό της σκέψης σάς;
Ioulia Ioannou Καλησπέρα Νεκτάριε και σε ευχαριστώ πολύ! Δεν επηρεάζομαι ποτέ από κάτι που έχω διαβάσει σε άλλο βιβλίο, γιατί οι δικές μου σκέψεις είναι βγαλμένες μέσα από τη δική μου ψυχή... αυτό που προσπαθώ είναι να μαθαίνω ώστε να εξελίσσω την γραφή μου... 
Litsa Labrakopoulou Για να έχει ένα βιβλίο επιτυχία πέρα από το να έχει μια καλή ιστορία... Θεωρείται ότι παίζει ρόλο και η προώθηση από τον εκδοτικό;
Ioulia Ioannou Ναι Λίτσα μου, η προώθηση από τον εκδοτικό παίζει τον πιο σημαντικό ρόλο, σε συνδυασμό φυσικά με μια δυνατή ιστορία! Η σωστή τοποθέτηση στα βιβλιοπωλεία, η προώθηση μέσα από διαφημίσεις και κυρίως από το να σε προωθούν και οι βιβλιοπώλες αλλά και από στόμα σε στόμα!
Litsa Labrakopoulou Μας είπατε ότι η ιστορία δεν είναι αληθινή αλλά ότι υπάρχει ένα σημείο-εικονα στον βλοχο που σας μαγεύει η εικόνα.. Σας ήρεμη και που αναφέρετε σαν "εικόνα" στην ιστορία... Υπάρχουν τέτοια σημεία αντίστοιχα και στα άλλα βιβλία σας;
Ioulia Ioannou Σε όλα μου τα βιβλία υπάρχουν αληθινά γεγονότα... όσο για τα Ασημένια μάτια η ιστορία του παρελθόντος είναι σε μεγάλο μέρος αληθινή! Η εικόνα στον Βλοχό είναι όντως μαγευτική, όχι τόσο από το δικό μου σπίτι όσο από εκεί ψηλά που αγναντεύεις ό,τι υπάρχει γύρω σου... σε όλα επέλεξα να τοποθετήσω εικόνες γνώριμες... 

Litsa Labrakopoulou Αν σας έλεγαν ότι γράφετε το τελευταίο βιβλίο σας με ποιο θέμα θα θέλατε να κλείσετε την αυλαία σας;
Ioulia Ioannou Η ζωή που δεν έζησα!!! 
Βίκυ Τερζίδου Πως καταφέρνετε να μοιράζετε τον χρόνο ώστε να είστε εντάξει με όλα αυτά που καταπιάνεστε; Τι αγαπάτε πιο πολύ απ' όλα;
Ioulia Ioannou Βίκυ μου, από το πρωί μέχρι το βράδυ τρέχω συνεχώς!!! Προσπαθώ να τα προλάβω όλα, σαφώς και δεν είμαι τέλεια σε όλα αλλά κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ... απλά όταν βάζω κάτι στο μυαλό μου πρέπει και να γίνει! Κάνω πράγματα που αγαπάω και κυρίως την εκπομπή μου! 
 
Vasia Gkika Ποιοι ειναι οι αγαπημένοι σας Έλληνες συγγραφείς και πως επηρεάζουν - εάν επηρεάζουν - το έργο σας;
Ioulia Ioannou Βάσια μου είναι πολλοί οι αγαπημένοι μου αλλά δεν με επηρεάζουν στον τρόπο που γράφω. Προσπαθώ να μαθαίνω από ό,τι διαβάζω και να εξελίσσομαι όσο περισσότερο μπορώ... 
Αθηνά Τερζίδου  Υπάρχει κάποιο βιβλίο που διαβάζετε ξανά και ξανά; Αν κάποιο βιβλίο δεν σας αρέσει θα το διαβάσετε ως το τέλος;
Ioulia Ioannou Αθηνά μου δεν έχω την πολυτέλεια να διαβάσω ξανά και ξανά το ίδιο βιβλίο με τα εκατοντάδες που έχω αδιάβαστα... αν κάποιο δεν μου αρέσει θα το αφήσω... λίγες φορές έχει συμβεί βέβαια, γιατί επιλέγω ποια θέλω...
ιωάννα κωστοπούλο ΑΡΑΓΕ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΣΤΑ ΣΚΑΡΙΑ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ?
Ioulia Ioannou Ιωάννα μου ευχαριστώ πολύ! Το επόμενο είναι ήδη μέχρι τη μέση του σχεδόν...
Helena Helena Μου άρεσε ο τίτλος του νεου βιβλίου σας....και αν θα γράφατε παιδική Λογοτεχνία?
Ioulia Ioannou Ποτέ δεν ξέρεις τι θα φέρει το αύριο...
 
Efthymia Tax Πιστευετε οτι οι ανθρωποι συναντιουνται τυχαια? Ή μηπως οχι?
Ioulia Ioannou Ευθυμία μου, ΌΧΙ οι άνθρωποι δεν συναντιούνται τυχαία, όπως και τίποτα δεν γίνεται τυχαία! Όλα για κάποιο λόγο γίνονται σε αυτή τη ζωή!

Elen Karida Από που εμπνέεστε κυρίως; τα προβλήματα της καθημερινότητας επηρεάζουν τη συγγραφή σας και την αλλαγή των σκέψεών σας;
Ioulia Ioannou Ελένη μου, εμπνέομαι από τα πάντα γύρω μου αλλά δεν θα επιλέξω να ασχοληθώ με αυτά που μας ταλαιπωρούν και όλοι προσπαθούμε να ξεφύγουμε έστω και με τη σκέψη μας. Στην πορεία της συγγραφής, αν θεωρήσω ότι αλλάζει το πλάνο που έχω στο μυαλό μου, αν κάποιος "ξεφυτρώσει" και διεκδικήσει ρόλο δεν θα του αρνηθώ φυσικά!
 
Eva Natsi Ποιο είναι το ΜΟΤΟ που ακολουθείς; Η τελευταία λέξη δικιά σου!
Ioulia Ioannou Δεν υπάρχει ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ μόνο ΔΕΝ ΘΕΛΩ και όταν θέλεις κάτι πολύ, θα βρεις και τον τρόπο να το κατακτήσεις!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου