Σάββατο 5 Ιανουαρίου 2019

AΠΟΨΗ για το βιβλίο "ΘΑΝΑΣΙΜΑ ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ", Elly Griffiths, εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα, με την ματια της Lena Tsd

Τελικά έχω παρατηρήσει, ότι οι περισσότερες γυναίκες συγγραφείς χρησιμοποιούν (και) γυναίκες ντετέκτιβ, πάντα πανέξυπνες, μορφωμένες, καλλιεργημένες αλλά με ολίγα εσωτερικά θέματα με την εξωτερική τους εμφανιση. Anyway, στην αρχή η ηρωίδα ξυπνά από εφιάλτες οικογενειακών στιγμων και λέω : όχι άλλη μια κατεστραμμένη ψυχολογικά αστυνομική ηρωίδα, όχι άλλο κάρβουνο, πολύ πιάτο στο Αμέρικα και τέτοια...

Όμως...μια συγγραφέας με σύζυγο αρχαιολόγο (όπως η αξεπέραστη Αγκάθα) δεν θα μπορούσε να μην έχει βουτήξει τον κοντυλοφορο της στην Ιστορία, την Μυθολογία, την Λαογραφία προτού καταπιαστεί με το μυθιστόρημα. Η οποία εφηύρε την ειδικότητα Εγκληματολογικη ΑΑρχαιολογια, η οποία θα μπορούσε να είναι το όνειρο μου, αν υφίστατο ως επιστήμη (λες...??). Είναι από αυτά τα βιβλία (με πρωτο τον Στοχαστή Ντετέκτιβ) που όταν ήμουν μικρή, με έκαναν να απαντώ το αυτό, στην ερώτηση τι θέλεις να γίνεις όταν μεγαλώσεις (καλά, μεταξύ άλλων κουλων.....). Εμπλουτισμένο με Αρχαίους Βίκινγκ Θεούς τύπου Θορ που διδασκουν σε πανεπιστήμια (πολύ θα ήθελα να μάθω σε ποια), χιούμορ τύπου αν στις θέσεις του αυτοκινήτου έχει ζυγαριά που μου φέρνουν στο μυαλό την αγαπημενη φίλη και επί χρόνια συνοδοιπόρο μου Αγγελική που όταν πήρα το καινούργιο αυτοκίνητο ρωτούσε αν έχει μέχρι και αισθητήρες περιττών κιλών, συμπεράσματα τύπου ποτέ μην αψηφας τη φύση γνώριμα σε μένα ως κόρη περήφανου ορειβάτη, σκηνικά με ιστορίες σκανδιναβικής μυθολογίας γύρω από τη φωτιά, γραμματα με αποσπάσματα από την Βιβλίο (λίγο τετριμμένο από Κορίτσι με το Τατουάζ μέχρι Φόνος στο Κιμπουτς), απαγωγείς με σύνδρομα μάγισσας από το Χανσελ και τη Γκρέτελ (καλά, ούτε εγώ έχω ξεπεράσει τους Γκριμ κι ούτε πρόκειται), Κελτικές τελετουργίες με Δρουδες λίγο τρομακτικοτερους του Πανοραμίξ, λεπτομέρειες τύπου φορητές τουαλέτες κατά τη διεξαγωγή αστυνομικών ερευνών (να το διαβάζουν τα εδώ όργανα, να τραβάνε τα μαλλιά τους που δεν έχουν ούτε στυλό να κόψουν μια κλήση βρε αδερφέ), ντελιβερυ που σημαίνουν ασιατικό κι όχι πιτογυρα (που να ξέρουν κι οι πτωχοί Βρετανοί..), ονομασίες πουλιών τύπου Νανομπουφος που θα ορκιζοσουν ότι είναι εφεύρημα Κανακη-Καλυβατση στο ΑΜΑΝ.
Και μια απίστευτη ερασιτέχνης Ντετεκτιβ-Πρωταγωνιστρια-Αρχαιολογος που της αρέσουν οι πούλιες, τα στρας, τα φτερά, οι βάλτοι, η ομίχλη και η καταχνιά που τελικά είναι πολύ πολύ πολύ καλή μου φίλη, την οποία περιμένω εναγωνίως στην επόμενη περιπέτεια της 😁😁

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου