Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2022

"Πολλές φορές είχα σκεφτεί να τα παρατήσω όμως είμαι πεισματάρα και δε το βάζω εύκολα κάτω." ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΔΡΑΛΗ, στην Λίτσα Λαμπρακοπούλου για το "ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΠΑΡΕΑΣ"!

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΔΡΑΛΗ

 

Βιογραφικό:  Η Παρασκευή Σδράλη γεννήθηκε στις 12 Οκτωβρίου 1973 στην Αθήνα. Κατάγεται από τη Λαμία και κατοικεί στην Αταλάντη από τα επτά της χρόνια. Είναι παντρεμένη και εργάζεται στην οικογενειακή κτηνοτροφική επιχείρηση με τον άντρα της και το γιο της. Έχει επίσης δύο εγγονές, από την πλευρά της κόρης της, που υπεραγαπά. Ανήκει στη διαχείριση της ομάδας Έλξη Μυστηρίου του συγγραφέα Μάριου Καρακατσάνη και είναι μέλος σε πολλές βιβλιο-ομάδες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Γνωρίζει αγγλικά και τα τελευταία πέντε χρόνια ασχολείται με τη συγγραφή ιστοριών τρόμου και μεταφυσικού. Έχει πάθος με την ανάγνωση βιβλίων, λατρεύει τις καταδύσεις και τις... σοκολάτες. Το βιβλίο Vampire Triangle είναι το πρώτο της συγγραφικό τόλμημα. Ένα βιβλίο με γρήγορη πλοκή και απρόσμενη εξέλιξη.


Οπισθόφυλλο: Με το που πέρασαν το κατώφλι της απόκοσμης λέσχης θα νόμιζε κανείς πως ο χρόνος όχι μόνο σταμάτησε, αλλά τη μετέφερε χωρίς δεύτερη σκέψη στο κάστρο που δέσποζε η αιμοδιψής παρουσία του Κόμη Δράκουλα. Ήταν αλήθεια εκεί... στα άδυτα του σκυθρωπού και σκοτεινού κτιρίου όπου ο μύθος και η φαντασία πορεύτηκαν με την πραγματικότητα. Μπορεί το απόκοσμο τοπίο να μη συμπλήρωναν ομιχλώδεις βάλτοι, ούτε πανύψηλα δέντρα, που έμοιαζαν με γιγάντια χέρια, έτοιμα να σε παγιδέψουν μέσα τους. Μπορεί να μην περιβάλλονταν από απόκοσμες εικόνες μαρτυρικού θανάτου δύσμοιρων ανθρώπων που άφησαν την τελευταία τους πνοή μετά από ένα βασανιστικό σούβλισμα. Ούτε ακόμα και κρανία που φάνταζαν αποτρόπαια βραβεία καρφωμένα στους τοίχους. Παρόλα αυτά όμως η αίσθηση που την κυρίευσε σίγουρα θα μπορούσε να προκαλέσει κρίση πανικού.

Προφίλ στο facebook:  https://www.facebook.com/people/%CE%A0%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%AE-%CE%A3%CE%B4%CF%81%CE%AC%CE%BB%CE%B7/100008380182147/?fref=gc&dti=1465703880387596

Πείτε μας λίγα λόγια για το νέο σας βιβλίο και γιατί όχι, την ιστορία που σας οδήγησε στη συγγραφή του;

Καλημέρα και από μένα. Το πρώτο μου βιβλίο με τίτλο Vampire Triangle από τις Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές ανήκει στη Σειρά Vampire erotica. Αναδείχθηκε πρώτο στο είδος του, έπειτα από ένα διαγωνισμό συγγραφής των εκδόσεων με βραβείο την έκδοσή του. Όταν μου έστειλαν το σύνδεσμο για τη συμμετοχή είχε περάσει αρκετό διάστημα, μα μόλις διάβασα τη λέξη vampire, σκέφτηκα να τολμήσω. Πάντα με έλκει το αξιοπερίεργο και οι ιδιαιτερότητες κάποιων ανθρώπων. Πόσες και πόσες ταινίες δεν έχουμε δει ταινίες με βαμπίρ και δράκουλες; Θα μου πείτε πως όλα εκείνα είναι φτιαγμένα με ειδικά εφέ. Συμφωνώ. Όμως ψάχνοντας στο διαδίκτυο ‘’βομβαρδίστηκα’’από γεγονότα και ιστορίες πίσω από αυτά τα άτομα που κυριολεκτικά βγαίνουν τη νύχτα και κοιμούνται τη μέρα, αντλώντας δύναμη με την κατάποση αίματος. Σε μια επίσκεψή μου στο διαδίκτυο αναφέρεται η συμβίωση ενός ζευγαριού βαμπίρ με ακόμα ένα άτομο γένους θηλυκού. Καθώς διάβαζα για το περίεργο αυτό ζευγάρι, ξεκίνησε η ιδέα και η μυθοπλασία της ιστορίας που θα εξελισσόταν. Οι εικόνες ξεδιπλώνονταν, οι λέξεις έρεεαν πάνω στην λευκή σελίδα του λαπτοπ και η συνέχεια είναι γνωστή.

Τι θα θέλατε ο αναγνώστης να εκτιμήσει περισσότερο στο βιβλίο σας;

 Ο χώρος κατακλύζεται από άπειρα βιβλία και συγγραφείς. Ξεφυτρώνουν σα μανιτάρια σε ένα ολάνθιστο χωράφι. Ως πρωτοεμφανιζόμενη και εγώ στο χώρο, η επιείκεια για το πρώτο μου συγγραφικό τόλμημα και το γεγονός ότι με τους γρήγορους ρυθμούς μου, κατάφερα να ανέβω μια από τις συγγραφικές βαθμίδες, θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό. Βέβαια θα δεχτώ οποιαδήποτε θετική ή αρνητική άποψη.

Χρειάστηκε να κάνετε έρευνα και αν ναι πόσο χρειάστηκε για να έχετε μια ολοκληρωμένη έρευνα;

Το χρονικό διάστημα που έπρεπε να παραδώσω το έργο μου δεν άφηνε πολλά περιθώρια για εκτενή έρευνα. Παρόλα αυτά (όσο μπορούσα) προσπάθησα να είμαι μέσα στα πλαίσια των όρων του διαγωνισμού καταγράφοντας την έμπνευση για την ανάγνωση του βιβλίου.


 Γιατί επιλέξατε να γράψετε αυτό το είδος βιβλίου;

Πιστεύω οτι αυτό το είδος δεν είναι τόσο διαδεδομένο στην Ελλάδα και αρκετά ´περίεργο´´ για το αναγνωστικό κοινό, γνωρίζοντας πως αρκετοί είναι εκείνοι που τρομάζουν στην ιδέα του αίματος έστω και ονομαστικά. Όταν όμως οι σκέψεις και η φαντασία αποτυπώνονται στο χαρτί δε κάνεις διακρίσεις. Άλλωστε εκτός από ρίσκο είναι κι ένα στοίχημα με τον εαυτό σου, να δεις μέχρι που μπορείς να φτάσεις νοητά.

 Πώς νιώσατε την πρώτη φορά που κρατήσατε τυπωμένο το πρώτο σας βιβλίο;

Μου πήρε αρκετές μέρες να συνειδητοποιήσω πρώτα την έκδοσή του και έπειτα ότι κρατάω στα χέρια μου το βιβλίο μου. Δεν σας κρύβω πως ήταν ένα από τα όνειρα και τις επιθυμίες μου. Πολλές φορές είχα σκεφτεί να τα παρατήσω όμως είμαι πεισματάρα και δε το βάζω εύκολα κάτω. Κοίταζα κάθε μέρα το αντίτυπο χωρίς να το ξεφυλλίζω, μέχρι που έκανα την πρώτη μου αφιέρωση στην ίδια μου την κόρη. Ομολογώ πως όχι απλά χαιρόμουν αλλά χαμογελούσα καθ’ όλη τη διάρκεια των υπόλοιπων ημερών.

Έχετε συγκεκριμένη προτίμηση στα λογοτεχνικά σας αναγνώσματα;

Για να είμαι ειλικρινής, με κουράζουν τα ιστορικά βιβλία. Εκείνα που οι αναφορές στην αρχαιότητα έχουν λεπτομέρειες. Σε γενικές γραμμές όμως; διαβάζω τα υπόλοιπα είδη λογοτεχνίας. Μη με τιμωρήσετε αν αναφέρω πως δε διαβάζω ποίηση. Όλοι γνωρίζουμε πως δεν είναι όλα τα βιβλία για όλους και τα αναγνωστικά γούστα διαφέρουν. 

Ποιος από τους ήρωες σας έχει το μεγαλύτερο ποσοστό της δική σας ψυχοσύνθεσης;

Δε μπορώ να πω ότι οι περιπέτειες των ηρώων μου έχουν να κάνουν με την ψυχοσύνθεση μου. Π.χ, αν εγώ περνάω κάποια φάση νευρικότητας, δε σημαίνει πως θα την αποδώσω στον ήρωα ή την ηρωίδα μου.

Το μόνο που μπορώ να πω είναι πως διαθέτουν δυναμισμό, πείσμα και ενέργεια όπως η συγγραφέας τους.

¨Κουβαλάτε¨ για καιρό τους ήρωες σας;

Θεωρώ πως δεν είμαι ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία που θα ‘’κουβαλήσω’’ τους ήρωες μου για αρκετό διάστημα. Τόσο μέχρι κάποιος άλλος ήρωας μονοπωλήσει τη σκέψη μου για συγγραφή, χωρίς βέβαια να ξεχαστούν όσοι προϋπήρχαν.

Ποιος από τους ήρωες σας είναι ο αγαπημένος σας και ποιος σας ταλαιπώρησε είτε ψυχολογικά αφού απείχε πολύ από τον δικό σας ψυχισμό, είτε τεχνικά, να τον αποτυπώσετε στο χαρτί;

‘Όλοι με ταλαιπώρησαν χα χα χα. Γιατί έπρεπε να τους δώσω σάρκα και οστά σε άμεσο χρόνο. Ίσως αγάπησα μια από τις ηρωίδες μου λίγο παραπάνω για την αποφασιστικότητα και το θάρρος της. Δε θα αναφέρω ονόματα να μη κάνω σπόιλερ. Θα σας αφήσω σε αγωνία προτρέποντας σας να το αγοράσετε.

Πείτε μας μια φράση που σας εκφράζει και αποτελεί για σας ΜΟΤΟ ζωής.

"Ποτέ μη λες ποτέ". Είναι αποδεδειγμένη φράση πιστεύω. Πόσοι από εμάς δεν έχουμε πει "σιγά μην κάνω αυτό", έχοντας κάποιες αντιλήψεις ή αρνιόμασταν να παραδεχτούμε ορισμένα πράγματα και που στην τελική, πράξαμε ακριβώς ότι δε δεχόμασταν.

Κλείνοντας και αφού σας ευχαριστήσω πολύ για τον χρόνο που διαθέσατε για να απαντήσετε στις ερωτήσεις μου θα ήθελα να δώσετε ένα μήνυμα στους αναγνώστες σας.

Εγώ ευχαριστώ για την πρόσκληση και την υπέροχη συνέντευξη καθώς μου δόθηκε η ευκαιρία να πω λίγα πράγματα για το βιβλίο μου. Θα μπορούσα να δώσω πολλά μηνύματα αλλά θα σταθώ σε εκείνο που από την πρώτη στιγμή μου είπε ένα αγαπημένο άτομο. "ΜΗ ΣΤΑΜΑΤΑΣ ΝΑ ΚΥΝΗΓΑΣ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΣΟΥ" .

 

                                                                                                                                                Με εκτίμηση

Λίτσα Λαμπρακοπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου