Πέμπτη 21 Μαρτίου 2019

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΜΑΙΡΗ ΖΑΜΑΝΗ στην ΛΙΤΣΑ ΛΑΜΠΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ για το ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΠΑΡΕΑΣ!

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΜΑΙΡΗ ΖΑΜΑΝΗ

Βιογραφικό: Η Μαίρη Ζαμάνη γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Κέρκυρα. Ανέκαθεν η επαφή της με το γραπτό λόγο τη μάγευε, αφού μέσα από αυτόν εξωτερίκευε τις πιο ενδόμυχες σκέψεις της. Σπούδασε γαλλική φιλολογία και μετάφραση. Εργάστηκε για χρόνια στο χώρο της εκπαίδευσης σαν καθηγήτρια, στον ιδιωτικό τομέα ως μεταφράστρια και μετέπειτα ασχολήθηκε με τη μελέτη της ανθρώπινης συμπεριφοράς και την αλληλεπίδραση της στον κοινωνικό ιστό. Στο σημερινό στάδιο της ζωής της η συγγραφή εκφράζει ένα ταξίδι μύησης σε προσωπικές αναμνήσεις ζωής που τη στιγμάτισαν και άλλαξαν τη πορεία της. Το έργο της, παντρεύει τη μυθοπλασία με τα βιωματικά στοιχεία, σε μια αναπαράσταση της σύγχρονης πραγματικότητας από μια άλλη οπτική ματιά!


Προφίλ στο Facebook: https://www.facebook.com/mary.zamani.9
Οπισθόφυλλο: Μια στιγμή είναι αρκετή, για να ανατρέψει όλη σου τη ζωή! Ένα γράμμα, ένα σκοτεινό μυστικό και ένας ανομολόγητος έρωτας μέσα από το παρελθόν επισκιάζουν απειλητικά τέσσερις ήρωες. Η Ισμήνη, ο Άρης, η Ευρυδίκη και η Ηλέκτρα πρωταγωνιστούν σε προσωπικές δοκιμασίες ζωής μέσα στην ερωτική σκακιέρα όπου τους τοποθέτησε η μοίρα. Έρχονται αντιμέτωποι με το πεπρωμένο τους, ενώ οι μνήμες και τα συναισθήματα ενώνουν τις διαδρομές τους, οδηγώντας τους σε μια νέα αλήθεια. Όμως ο παράδεισος αργεί ακόμα, αφού εκεί που όλα μοιάζουν να ισορροπούν ένας μόνο θα καταφέρει να επιβιώσει στο παιχνίδι που θα ανατρέψει όλα όσα θεωρούσατε δεδομένα! Ένα ερωτικό, ψυχολογικό μυθιστόρημα που εισχωρεί στις πιο βαθιές ανθρώπινες επιθυμίες, εκεί που η μοίρα γράφει το δικό της ανατρεπτικό τέλος, σαν λύτρωση ή σαν εφιάλτη…

Όταν το πεπρωμένο μιλάει, οι άνθρωποι σιωπούν.

Πριν λίγους μήνες κυκλοφόρησε το πρώτο σας μυθιστόρημα << Όσο κρατάει μια στιγμή>>. Πείτε μας λίγα λόγια για το βιβλίο σας και ποιο συγκεκριμένα τι ήταν αυτό που σας οδήγησε στη συγγραφή του συγκεκριμένου βιβλίου?

  Καλησπέρα σας κατ αρχήν θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την φιλοξενία και για την ευκαιρία που μου δίνετε μέσω αυτής της συνέντευξης να γνωρίσει  το ευρύτερο κοινό το βιβλίο μου, το οποίο  αν και δεν έχει ακόμη κλείσει μήνα κυκλοφορίας του  πάει πάρα πολύ καλά μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως και στα βιβλιοπωλεία. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω από καρδιάς όλο αυτόν τον κόσμο ,τους διαδικτυακούς και μη  φίλους μου που με στήριξαν και συνεχίζουν να με στηρίζουν με την ίδια δύναμη από την πρώτη στιγμή  της κυκλοφορίας του. Το "Οσο κρατάει μια στιγμή" είναι ένα βιβλίο  ψυχογραφικό κοινωνικό και ερωτικό που αγγίζει τις βαθύτερες πτυχές του ανθρώπινου ψυχισμού και θίγει τα αναπάντητα κατά ένα βαθμό ερωτήματα της μοίρας και κατά πόσο αυτή μπορεί να επηρεάσει τις ζωές μας. του ανεκπλήρωτου έρωτα που για τον λόγο ακριβώς που ποτέ δεν ολοκληρώθηκε παραμένει αλώβητος και δυνατός και των μυστικών που όλοι μας λίγο ή πολύ κουβαλάμε μέσα μας και που μπορούν ν' αποβούν καταστροφικά αν δεν τα επεξεργαστούμε κατάλληλα. Κατά τη γνώμη μου είναι ένα δυνατό μυθιστόρημα που κρατάει με την πλοκή του αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη μέχρι την τελευταία του σελίδα, μ' ένα τέλος ανατρεπτικό και αναπάντεχο  όπως ανατρεπτική και αναπάντεχη είναι και ή ίδια μας η ζωή.  Αυτό που με οδήγησε στη συγγραφή του ήταν ότι ήθελα να βγάλω προς τα έξω κάποιες από τις εμπειρίες αλλά και από τα βιώματα που με καθόρισαν, να "μιλήσω" γι αυτά μέσα από το έργο μου, και να τα μοιραστώ με τον κόσμο.

Πόσο καιρό σας πήρε η συγγραφή του βιβλίου σας, Σκοπεύεται να συνεχίσετε με το ίδιο είδος Λογοτεχνίας?


Ανέκαθεν μου άρεσε να γράφω, να επικοινωνώ με τις λέξεις όλα αυτά που συνέβαιναν στο δικό μου μικρόκοσμο γι αυτό και από πολύ μικρή κρατούσα ένα είδος προσωπικού ημερολογίου που  περιέγραφα κυρίως τα ταξίδια μου στο εξωτερικό αλλά και κάποια γεγονότα από την καθημερινή μου ζωή ως μαθήτρια κυρίως του δημοτικού και του γυμνασίου, Στο λύκειο ο μεγάλος φόρτος των μαθημάτων και οι πολλές εξωσχολικές μου ενασχολήσεις μου άφηναν ελάχιστο χρόνο για γράψιμο. Σαν φοιτήτρια αλλά και στην ενήλικη ζωή μου έγραψα κάποια διηγήματα ανέκδοτα, ήθελα πολύ να γράψω ένα μυθιστόρημα, αλλά και πάλι είχα άλλες προτεραιότητες Την οικογένεια μου, την δουλειά μου έπρεπε να κτίσω μια καριέρα στο χώρο της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης και έτσι το γράψιμο του βιβλίου όλο το ανέβαλα αλλά  πάντα ήταν στο βάθος του μυαλού μου σαν φωτεινό όνειρο.  Κάποια στιγμή όταν οι πολλές οικογενειακές υποχρεώσεις  άρχισαν να μειώνονται  βρήκα τον πολύτιμο για μένα χρόνο, έτσι  το φθινόπωρο του 2017 ξεκίνησα να  το γράφω και το ολοκλήρωσα  τον Ιανουάριο του 2018. Μετά από εκεί τράβηξε το δρόμο του και ήμουν  τυχερή που με αγκάλιασε ένας εκδοτικός οίκος παραδοσιακός όπως είναι  οι εκδόσεις Μ .Σιδέρη.  Όσον αφορά το  αν θα συνεχίσω   στο δεύτερο βιβλίο μου-  το ίδιο είδος λογοτεχνίας  επιτρέψτε μου προς το παρόν να μην απαντήσω.

Πώς νιώσατε όταν κρατήσατε για πρώτη φορά το βιβλίο στα  χέρια σας? Το εξώφυλλο ήταν δική σας επιλογή?

 Τα συναισθήματα που ένοιωσα όταν κράτησα  για πρώτη φορά το βιβλίο στα χέρια μου δεν περιγράφονται, έντονη συγκίνηση, χαρά, ευτυχία, που το όνειρό μου  έγινε πραγματικότητα, τα λόγια είναι πολύ φτωχά  για να περιγράψουν τέτοιες καταστάσεις, γιατί είναι κάτι καθαρά βιωματικό.
Το εξώφυλλο του βιβλίου ήταν κυρίως ιδέα του υπεύθυνου για την προώθηση του βιβλίου μου κ. Κωνσταντίνου  Κατόπη  με την απόλυτη συναίνεση τη δική μου και του εκδότη μου.


 
Υπάρχουν μηνύματα που θα θέλατε να περάσετε μέσα από την ιστορία του βιβλίου σας? Και αν ναι ποιά είναι αυτά?

 Τα μηνύματα που θάθελα να περάσω μέσα από το βιβλίο μου συνοψίζονται στο εξής ένα: Να ζούμε το σήμερα, γιατί η ζωή είναι πολύ μικρή για να την αναλώνουμε σε  πράγματα και καταστάσεις που πέρασαν ανεπιστρεπτί και σε γεγονότα που ακόμη δεν είμαστε σε θέση να ξέρουμε αν θα συμβούν. Όποιος εστιάζει στο χτες ή στο αύριο χάνει το σήμερα, που είναι η μόνη πραγματικότητα που έχουμε  και πρέπει να την απολαμβάνουμε  γιατί η ζωή είναι απρόβλεπτη και ποτέ δεν ξέρουμε  τι μας επιφυλάσσει η επόμενη στιγμή.

 Πιστεύετε στην Μοίρα?

 Ο Ηράκλειτος  έλεγε"  Η μοίρα σου  είναι ο χαρακτήρας σου" Υιοθετώ τη  ρήση του  έλληνα προσωποκρατικού φιλόσοφου , γιατί με αντιπροσωπεύει σε μεγάλο βαθμό όσο αφορά τη σχέση μου με τη μοίρα. Ο άνθρωπος χαρακτηρίζεται από τις επιλογές του  οι οποίες βεβαίως πάντα έχουν το ανάλογο τίμημα. Αν παραδείγματος χάρη για να το πω απλά κερδίσω ένα λαχείο και ξοδέψω όλα μου τα λεφτά  σε διαφορετικές είδους σπατάλες πολύ γρήγορα θα βρεθώ  στην ίδια οικονομική θέση από την οποία ξεκίνησα, ενώ αν φροντίσω τα χρήματα μου να τα διαχειριστώ με σύνεση ίσως τα έχω για πολλά ακόμη χρόνια διαθέσιμα. Και στις δυο περιπτώσεις, δεν θα φταίει η μοίρα αν το μέλλον  μου προδιαγραφεί ζοφερό η αντίστοιχα ρόδινο αλλά οι επιλογές που έκανα. Βέβαια στη ζωή μας  πάντα θα  υπάρχουν περιπτώσεις που μπορεί να συμβούν  κάποια γεγονότα   που δεν μπορούμε ν 'αποφύγουμε   ή που δεν είχαμε προβλέψει  πχ μια αναπάντεχη κληρονομιά ή μια  φυσική καταστροφή  Εκεί ναι μπορούμε να μιλήσουμε για το τραγικό για το μοιραίο  που διέπει τις ανθρώπινες διαδρομές μας  και που μας καθιστά τόσο ευάλωτους και αδύναμους απέναντι στο απρόβλεπτο και αναπόδραστο της ζωής.

Πώς υποδέχτηκαν οι αναγνώστες το πρώτο σας μυθιστόρημα. Ποιες ήταν οι αντιδράσεις τους?

 Όπως σας είπα και στην αρχή της συνέντευξης οι αναγνώστες μου το υποδέχτηκαν με μεγάλη αγάπη και ειλικρινά χαίρομαι πάρα πολύ που το πρώτο μου πνευματικό "παιδί" είχε τόσο μεγάλη απήχηση στον κόσμο. Καθημερινά λαμβάνω ενθουσιώδη σχόλια και μέσω της προσωπικής μου σελίδας  στο facebook όσο και στην σελίδα του maryzam author, που  με κάνουν να θέλω  να συνεχίσω πιο δυνατά γιατί έχω όλο αυτόν τον υπέροχο κόσμο που με στηρίζει και τον ευχαριστώ πάρα πολύ.

Ποια κατά την γνώμη σας είναι εκείνα τα στοιχεία  που πρέπει να έχει ένα βιβλίο για να το χαρακτηρίσουν ¨καλό¨ ? Το βιβλίο σας έχετε φροντίσει να τα έχει?

 Επιτρέψτε μου να σας πω ότι όσον αφορά το χώρο του βιβλίου  το το τι θα  πει καλό είναι πολύ σχετικό. Ίσως οι περισσότεροι θεωρούν καλό το ποιοτικό βιβλίο και κάποιοι άλλοι το ποιοτικό που είναι ταυτόχρονα και εμπορικό. Προσπερνώντας αυτά τα στερεότυπα για μένα καλό βιβλίο είναι αυτό που μιλάει μέσα σου και σε κάνει να θες να το διαβάσεις ξανά και ξανά, Οι προτιμήσεις αμέτρητες τόσες όσες  και οι επιλογές. Καθένας ξέρει ποιο είναι το καλό βιβλίο για εκείνον και τις περισσότερες φορές  ο μυημένος αναγνώστης δεν χρειάζεται καν να το ξεφυλλίσει για να νοιώσει ότι είναι αυτό που θέλει. Όσο  για το  αν το βιβλίο μου είναι καλό ή όχι, επιτρέψτε μου να πω ότι από τη στιγμή  που το απολαμβάνουν οι αναγνώστες μου  κάθε ηλικίας και φύλου τότε ναι είναι καλό. Δεν υπάρχουν προκάτ συνταγές τι είναι και τι δεν είναι καλό έχω εμπιστοσύνη στο κριτήριο του Έλληνα αναγνώστη και τον  εμπιστεύομαι απόλυτα.

Ποιό είναι το ωραιότερο πράγμα που μπορεί να συμβεί στην ζωή ενός συγγραφέα?

 Το ωραιότερο πράγμα που  θα  μπορούσε να μου συμβεί ως συγγραφέας είναι  τι άλλο; από το να έχω πάντα έμπνευση να γράφω τα βιβλία μου και να τυχαίνουν ολοένα και μεγαλύτερης αγάπης και αποδοχής από τον κόσμο.


Μιλήστε μας για εσάς..Ποια είστε ,με τι ασχολείστε,εκτός της συγραφής. Τι σας αρέσει τι δεν σας αρέσει να διαβάζετε , με τι ασχολείστε τον ελεύθερο χρόνο σας?


Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Κέρκυρα. Από πολύ νωρίς άρχισα να γυρίζω την πατρίδα μου με τις συνεχείς μεταθέσεις του πατέρα μου σαν στρατιωτικός στο πεζικό. Είχα την τύχη να έχω υπέροχα παιδικά χρόνια από δυο γονείς που έβαλαν ο καθένας με τον τρόπο του τη δική του σφραγίδα στη ζωή μου, Τελειώνοντας το λύκειο, αποφάσισα να σπουδάσω γαλλική φιλολογία γιατί ανέκαθεν μου άρεσε  η γαλλική κουλτούρα και   η γλώσσα. Δεν σταμάτησα όμως εκεί, μετά το πρώτο μου πτυχίο συνέχισα τις σπουδές μου σ' ένα σχετικό κλάδο εκείνον της μετάφρασης.  Τελείωσα με  άριστα το μεταφραστικό τμήμα του Ιονίου πανεπιστημίου στην Κέρκυρα  και στην συνέχεια ασχολήθηκα επαγγελματικά στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης όπου ασχολούμαι και μέχρι σήμερα ενώ παράλληλα έκανα μεταφράσεις για λογαριασμό κάποιων   μεγάλων εταιρειών.
 Παράλληλα με την καριέρα μου έκανα και την οικογένεια μου έχω έναν υπέροχο γιο που σπουδάζει φυσικός  στο πανεπιστήμιο Αθηνών και είμαι πολύ περήφανη γι αυτόν.
 Γάμος, παιδί, καριέρα, σπίτι ,,,πολλές υποχρεώσεις αλλά πάντα  όσο λίγο χρόνο κι αν είχα θα έβρισκα τον τρόπο να διαβάσω τα αγαπημένα μου  βιβλία. Οι κλασικοί συγγραφείς Ρώσοι αλλά και Γάλλοι καθόρισαν τα πρώτα μου διαβάσματα και στη συνέχεια άρχισα να διαβάζω και  τους διάβασα όλους τους αγαπημένους μου συγγραφείς  της δεκαετίας του '30. Σήμερα  αρκετοί είναι οι συνάδελφοι που με τη γραφή τους με ταξιδεύουν όμορφα μέσα από τις σελίδες τους δεν θα ήθελα να αναφερθώ σε κάποιους συγκεκριμένα με το φόβο μήπως και αδικήσω κάποιους άλλους. Είμαι ανοιχτή σε όλων των ειδών τα αναγνώσματα  και δεν μπορώ να πω ότι κάτι δεν μου αρέσει. Όσο για τον ελεύθερο χρόνο μου που δεν είναι ποτέ αρκετός προσπαθώ να γυμνάζομαι, να κάνω εκδρομές και να ταξιδεύω όσο πιο μακριά μπορώ.

Ας κλείσουμε την συνέντευξη όπως εσείς επιθυμείτε...

Όλα τα ωραία πάντοτε τελειώνουν νωρίς... σας ευχαριστώ κι εσάς και τον κόσμο που με στηρίζει τόσο πολύ  και να ευχηθώ σε όλους μας μια χρονιά γεμάτη πολλή αγάπη, υγεία, χαμόγελα και πολλά πολλά  βιβλιοταξιδέματα.

Κρητικές βιβλίου:
  

 
















Για το βιβλίο της παρέας

Λίτσα Λαμπρακοπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου