Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2019

"Στα βιβλία μου βασική προτεραιότητα έχει ι ο αναγνώστης να βρει ενδιαφέρον στα γραφόμενα μου, να ανυπομονεί να συνεχίσει αλλά κυρίως να αιφνιδιάζεται από την πλοκή και την εξέλιξη του βιβλίου." ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ με την ΑΝΝΑ ΑΣΠΡΑΔΑΚΗ στην ΛΙΤΣΑ ΛΑΜΠΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ για το "ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΠΑΡΕΑΣ"!




ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΝΑ ΑΣΠΡΑΔΑΚΗ
Βιογραφικό: Η Άννα Ασπραδάκη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Είναι παντρεμένη και έχει έναν γιο. Σπούδασε Νοσηλευτική στα ΤΕΙ της Αθήνας και έπειτα εξειδικεύτηκε στη διδασκαλία της Νοσηλευτικής στα Τεχνικά Λύκεια, διδάσκοντας μαθήματα ειδικότητας. Επιπλέον, η αγάπη της για το θέατρο την οδήγησε στο κατώφλι της δραματικής σχολής. Συμμετείχε σε αρκετές θεατρικές παραστάσεις.
Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με τα κοινά ως εκλεγμένη Δημοτική Σύμβουλος του Δήμου Λυκόβρυσης Πεύκης.
Έχει διατελέσει Αντιδήμαρχος, Εντεταλμένη σύμβουλος Κοινωνικής Πολιτικής και αυτό το διάστημα κατέχει την θέση του Προέδρου σε Νομικό Πρόσωπο του Δήμου. Επίσης είναι Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Κρητών Λυκόβρυσης-Πέυκης "Ο Τάλως". Τέλος, πιστή στην αξία του εθελοντισμού συμμετέχει στα ΚΑΠΗ του Δήμου ως σκηνοθέτης.



Οπισθόφυλλο: Η Μαριέττα Κομνηνού, καθώς προχωρούσε στους στολισμένους δρόμους της Ερμού, παρατήρησε μια κοπέλα που την κοιτούσε αδιάκριτα. Ήταν μια όμορφη, φτωχιά κοπέλα που την έλεγαν Χαρά. Την πλησίασε προσπαθώντας να καταλάβει το λόγο που ήταν τόσο επίμονο το βλέμμα της. Ένα κόκκινο παλτό, που έμοιαζε με το κόκκινο παλτό που υπήρχε στην βιτρίνα απέναντί της, στάθηκε η αφορμή..
Από τότε οι δύο γυναίκες έγιναν αχώριστες. Η Μαριέττα είχε καταφέρει να κάνει τη νεαρή κοπέλα όμοια με εκείνη. Της έδειξε τα μυστικά του εύκολου χρήματος. Η Χαρά έφυγε από το πατρικό της σπίτι και αμέσως έδιωξε από τη μνήμη της τη φτώχια και τη μιζέρια της οικογένειάς της. Τόσα χρόνια της είχαν στερήσει πολλά, αλλά δεν θα κατάφερναν να της στερήσουν το πείσμα και τα μεγαλόπνοα σχέδιά της. Η Μαριέττα ήταν ο από μηχανής Θεός που θα μπορούσε να την μετατρέψει από Σταχτοπούτα σε μια ισχυρή Πριγκίπισσα.
Πράγματι έτσι κι έγινε.»
Όμως, δυστυχώς, έπειτα από ένα περιστατικό, η Μαριέττα έμαθε πράγματα για τη Χαρά που δεν μπορούσε καν να τα φανταστεί. Και τότε η ζωή της άλλαξε ριζικά για μια ακόμη φορά.
Η γνωριμία των δύο γυναικών δεν ήταν καθόλου τυχαία.
Δύο σπονδυλωτές ιστορίες που ενώνονται με τον πιο αναπάντεχο τρόπο. Έναν τρόπο που μόνον η μοίρα θα μπορούσε να είχε επιλέξει για να τις ενώσει.. 

Κυρία Ασπραδάκη θα ήθελα να σας  καλωσορίσω στο ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΠΑΡΕΑΣ  και να σας ευχαριστήσω πολύ που δεχτήκατε να κάνουμε αυτή την συνέντευξη. "Κόκκινο Παλτό " λοιπόν, Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για το βιβλίο από την σκοπιά  του συγγραφέα?

Αγαπημένη μου φίλη σ' ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση να έρθω στην παρέα σας. Σε μια παρέα που όλα αυτά τα χρόνια έχει αποδείξει πόσο αγαπάει τα βιβλία και τους συγγραφείς. Το κόκκινο παλτό για μένα, όπως και κάθε μου βιβλίο, αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι του εαυτό μου, ξεδιπλώνει τον τρόπο σκέψης μου, είναι μωσαϊκό των εμπειριών  και της φαντασίας μου. Είναι σημαντικό γιατί αποτελεί μια δημιουργική ανάμνηση στην πορεία της ζωής μου,

Πώς σας ήρθε η ιδέα για τη συγκεκριμένη ιστορία? Ήταν κάποιο ταξίδι σας που σας ενέπνευσε ή κάτι άλλο?

Οι ιδέες για να ξεκινήσω μια λογοτεχνική περιπέτεια έρχονται συνήθως όταν είμαι αποφασισμένη ότι θέλω να γράψω ένα καινούριο βιβλίο. Όταν πραγματικά είμαι έτοιμη, τα πάντα γύρω μου αποτελούν έμπνευση. Ευτυχώς αισθάνομαι τυχερή που συνεργάζομαι άριστα με την φαντασία μου αλλά και με την διάθεση μου.
  

Όταν γράφετε σκέφτεστε τις αντιδράσεις του αναγνώστη στο κείμενο σας? Η΄ γράφετε για να εξωτερικεύσετε τισ σκέψεις σας, τα θέλω σας και ότι  έχεις  ανάγκη  εσύ να πεις χωρίς απαραίτητα να γίνετε αρεστή στον αναγνώστη?

Ευτυχώς περιτριγυρίζομαι από πάρα πολλούς φίλους που μπορώ να εκφράσω τις απόψεις μου και τις σκέψεις μου. Στα βιβλία μου βασική προτεραιότητα έχει ι ο αναγνώστης να βρει ενδιαφέρον στα γραφόμενα μου, να ανυπομονεί να συνεχίσει αλλά κυρίως να αιφνιδιάζεται από την πλοκή και την εξέλιξη του βιβλίου. Αυτά τα κριτήρια, ακολουθώ και εγώ για να επιλέξω τους συγγραφείς που θα διαβάσω τα βιβλία τους.

Γράφετε ένα βιβλίο που λίγο πρίν το εκδώσετε κάποιος δικό σας που το διαβάζει ,σας λέει για ένα συγκεκριμένο απόσπασμα πως πρέπει να το παραλείψετε για κάποιο λόγο... Εσείς όμως αυτό το κομμάτι το αγαπάτε, σημαίνει πράγματα για εσάς! Θα αγνοήσετε τη γνώμη του φίλου σας και θα επιμείνετε σε αυτό που έχετε γράψει με κίνδυνο να κάνετε λάθος?

Σίγουρα η γνώμη των άλλων, του στενού περίγυρου που διαβάζει πριν εκδοθεί το βιβλίο, είναι ικανή να επηρεάσει. Ωστόσο, δεν θα άφηνα σε καμία περίπτωση την γνώμη κάποιου Έξω από τους ήρωες μου, να αποφασίσει για την τύχη τους. Ίσως μικρές αλλαγές να μπορούσα να δεχτώ, Αλλά όχι κάτι που θα επηρέαζε την εξέλιξη και την πορεία του βιβλίου όπως την έχω φανταστεί!

Στα μυθιστορήματα σας η πρωταγωνίστρια είναι συνήθως γυναίκα. Σας είναι πιο εύκολο να πλάσετε  ένα γυναικείο χαρακτήρα?

Αγαπάω τις γυναίκες και μου είναι πολύ πιο εύκολο να διαμορφώσω το χαρακτήρα τους. Οι γυναίκες μας εκπλήσσουν άλλοτε με τη συμπεριφορά τους, Άλλοτε με την υπομονή τους, Με την εξυπνάδα τους αλλά και με τον τρόπο που μπορούν να πάρουν αποφάσεις, είτε καλές είτε κακές, και να αλλάξουν εντελώς πορεία τη ζωή τους. Είναι πιο απρόβλεπτες και αυτό με βοηθάει στις ανατροπές που επιδιώκω σε κάθε βιβλίο.


Ξεχωρίζετε κάποιο από τα βιβλία σας... Αν γράφοντας το καινούριο, το παλιό ξεχνιέται?

Όπως είναι λογικό όλα τα βιβλία είναι κομμάτια της ψυχής μου. Ωστόσο πράγματι υπάρχει μεροληψία. Ίσως να αγαπώ περισσότερο κάποιους πρωταγωνιστές βιβλίων μου, Που μπορώ πιο εύκολα να ταυτιστώ είτε με τη ζωή τους είτε με το χαρακτήρα τους και τον τρόπο σκέψης τους.
  
Επόμενο βιβλίο ¨ Μυστικά του καθρέφτη ΄΄  πότε θα κυκλοφορήσει ?
 Τα μυστικά του καθρέφτη είναι αδιαμφισβήτητο ότι πιο όμορφο έχω γράψει. Και εδώ συνταυτίζονται και η δική μου άποψη αλλά και του στενού πρώτου αναγνωστικού κοινού μου. Το αγαπάω τόσο πολύ που ενώ είναι έτοιμο δύο χρόνια τώρα, Δεν έχω αποφασίσει να το εκδώσω. Έχω κάποιες προτάσεις από εκδοτικούς οίκους αλλά ακόμη δεν είμαι έτοιμη να πάρω την τελική απόφαση. Ελπίζω σύντομα να εκδοθεί και να μιλήσουμε για αυτό.

Πώς κρίνετε την πορεία σας μέχρι τώρα σαν συγγραφέα? Πιστεύετε ότι στην Ελλάδα υπάρχει χώρος για νέους συγγραφείς?
 Η πορεία μου μέχρι τώρα μου έχει αποδείξει ότι ο κοινωνικός μου περίγυρος με εμπιστεύεται απόλυτα και με παροτρύνει να συνεχίσω την προσπάθεια αυτό με χαροποιεί ιδιαίτερα. Δεν είναι εποχές, που μπορεί κάποιος να ξεχωρίσει μες από τα βιβλία. 
Χρειάζεται πείσμα, Επιμονή, Καλές δημόσιες σχέσεις, Διαφήμιση, Χρήματα για να μπορέσει να γίνει γνωστός. Όλα τα παραπάνω σε καμία περίπτωση δεν σημαίνουν απόλυτα  ότι είσαι καλός συγγραφέας. 
Ο καλός συγγραφέας χρειάζεται αγάπη για αυτό που δημιουργεί, γνώσεις, έμπνευση, φαντασία και να σέβεται τον αναγνώστη.


Είστε από εκείνους τους συγγραφείς που σου κουβαλάνε πάντα μαζί τους και ένα  μπλοκάκι για να μην ξεχάσουν την καινούρια ιδέα τους πως αρχίσατε να γράφετε?

 Όχι σε καμία περίπτωση. Είμαι από τους συγγραφείς που κάθομαι στο γραφείο μου, Συγκεκριμένη ώρα για συγκεκριμένη διάρκεια και σαν στρατιώτης γράφω τα κεφάλαια μου. Δεν αποτελούν ένα τυχαίο συμβάν. Είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς και Πειθαρχίας.

Ας κλείσουμε την συνέντευξη όπως εσείς επιθυμείτε.
   
 Εύχομαι σε όλους τους συγγραφείς να βρουν το αναγνωστικό τους κοινό, γιατί όλα τα βιβλία δεν πρέπει να μένουν στα συρτάρια αλλά στις βιβλιοθήκες.

Ευχαριστώ από καρδιάς για τη συνέντευξη. Εύχομαι καλή δύναμη και καλή συνέχεια σε ότι κάνετε. Να συνεχίσετε ανιδιοτελώς να δείχνετε την αγάπη σας στα βιβλία....


Για το Βιβλίο της Παρέας
                                                                                                                                              Λίτσα Λαμπρακοπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου