Κρινάνθη, Έλλη, Εσμά, Δημήτρης, Όμηρος. Ήρωες που η πορεία της ζωής τους συνδέεται άρρηκτα με τη θρυλική πέτρα. Το "ασκιμ" τους σημαδεύει και τους καθορίζει . Αυτή η ματωμένη πέτρα με τις υπερφυσικές δυνάμεις που όλοι την αναζητούνε διακαώς ειναι η βάση πάνω στην οποία η Μαίρη Κωνσταντούρου χτίζει μια πολυεπίπεδη και πολυπρόσωπη ιστορία ετών που διδάσκει πολλά για τους χαρακτήρες των ανθρώπων.
Στο μυθιστόρημα αυτό παρελάσουν και καλοί και κακοί ήρωες που όμως αφήνουν το χνάρι τους στην σκέψη του αναγνώστη. Είτε καλοπροαίρετοι είτε τυχοδιώκτες τα κεντρικά αλλά και τα δευτερεύοντα πρόσωπα της ιστορίας σου δείχνουν με αμεσότητα πώς λειτουργεί ο άνθρωπος όταν κυριαρχείται από μεταφυσικές ανησυχίες και τάσεις μεγαλομανίας και πλουτισμού . Ανάμεσα σε όλα αυτά βασικό ρόλο διαδραματίζει ο έρωτας που μεταμορφώνει τους ανθρώπους και αλλαζει άρδην τις εξελίξεις.
Η συγγραφέας παρέδωσε στο αναγνωστικό της κοινό ενα άρτια δομημένο μυθιστόρημα που καταφέρνει να συγκεράσει το θρύλο με την πραγματικότητα. Επίσης, με παραστατικότητα αποτυπώνει στο χαρτί τις μύχιες σκέψεις των ηρώων της και φωτίζει όλες τις πτυχές της προσωπικότητας τους. Με χειρουργική ακρίβεια ολες τις ιστορίες γύρω από την θρυλική πέτρα τις αφηγείται κλιμακωτά και προετοιμάζει τον αναγνώστη για τις ανατροπές σε όλες τις ιστορίες που του παρουσίασε. Ο άξονας που περιστρέφονται οι αφηγήσεις δομείται στο χωροχρόνο άψογα και πλήρως μας εισάγει στο κλίμα της εποχης της εκάστοτε ιστορίας. Κάποιες τις ξεχώρισα και με συγκίνησαν ιδιαίτερα. Άλλες με άγγιξαν λιγότερο αλλα δεν μου ήταν αδιάφορες. Πολλές και διαφορετικές ιστορίες ωστόσο με έναν κοινό γνώμονα. Τη θρυλική πέτρα που επηρέασε ανθρωπους και την κυνηγούν και οι επόμενοι να τη βρουν, γιατί στη συνείδηση τους ειναι θησαυρός.
Το μυθιστόρημα αυτό μου άρεσε. Με κέρδισε η πρωτοτυπία του αφού πάντρεψε το θρύλο με το ρεαλισμό. Σίγουρα ρόλο σ αυτό έπαιξε η στρωτή γραφή της Κωνσταντουρου και η ενδελεχής ηθογράφηση των ηρώων. Το μόνο ίσως ψεγάδι στα δικά μου μάτια ειναι πως κάποιες λεπτομερείς περιγράφες έκοβαν το ρυθμό και την ένταση της αφήγησης. Θα το ήθελα μικροτερο σε όγκο γιατι μια τόσο δυνατή ιστορία σε συνδυασμό με την όμορφη γραφή έχοντας αναλυτικές περιγραφές κινδυνεύει να ζημιωθει άδικα.
Βαθμολογία:8+/10
Στο μυθιστόρημα αυτό παρελάσουν και καλοί και κακοί ήρωες που όμως αφήνουν το χνάρι τους στην σκέψη του αναγνώστη. Είτε καλοπροαίρετοι είτε τυχοδιώκτες τα κεντρικά αλλά και τα δευτερεύοντα πρόσωπα της ιστορίας σου δείχνουν με αμεσότητα πώς λειτουργεί ο άνθρωπος όταν κυριαρχείται από μεταφυσικές ανησυχίες και τάσεις μεγαλομανίας και πλουτισμού . Ανάμεσα σε όλα αυτά βασικό ρόλο διαδραματίζει ο έρωτας που μεταμορφώνει τους ανθρώπους και αλλαζει άρδην τις εξελίξεις.
Η συγγραφέας παρέδωσε στο αναγνωστικό της κοινό ενα άρτια δομημένο μυθιστόρημα που καταφέρνει να συγκεράσει το θρύλο με την πραγματικότητα. Επίσης, με παραστατικότητα αποτυπώνει στο χαρτί τις μύχιες σκέψεις των ηρώων της και φωτίζει όλες τις πτυχές της προσωπικότητας τους. Με χειρουργική ακρίβεια ολες τις ιστορίες γύρω από την θρυλική πέτρα τις αφηγείται κλιμακωτά και προετοιμάζει τον αναγνώστη για τις ανατροπές σε όλες τις ιστορίες που του παρουσίασε. Ο άξονας που περιστρέφονται οι αφηγήσεις δομείται στο χωροχρόνο άψογα και πλήρως μας εισάγει στο κλίμα της εποχης της εκάστοτε ιστορίας. Κάποιες τις ξεχώρισα και με συγκίνησαν ιδιαίτερα. Άλλες με άγγιξαν λιγότερο αλλα δεν μου ήταν αδιάφορες. Πολλές και διαφορετικές ιστορίες ωστόσο με έναν κοινό γνώμονα. Τη θρυλική πέτρα που επηρέασε ανθρωπους και την κυνηγούν και οι επόμενοι να τη βρουν, γιατί στη συνείδηση τους ειναι θησαυρός.
Το μυθιστόρημα αυτό μου άρεσε. Με κέρδισε η πρωτοτυπία του αφού πάντρεψε το θρύλο με το ρεαλισμό. Σίγουρα ρόλο σ αυτό έπαιξε η στρωτή γραφή της Κωνσταντουρου και η ενδελεχής ηθογράφηση των ηρώων. Το μόνο ίσως ψεγάδι στα δικά μου μάτια ειναι πως κάποιες λεπτομερείς περιγράφες έκοβαν το ρυθμό και την ένταση της αφήγησης. Θα το ήθελα μικροτερο σε όγκο γιατι μια τόσο δυνατή ιστορία σε συνδυασμό με την όμορφη γραφή έχοντας αναλυτικές περιγραφές κινδυνεύει να ζημιωθει άδικα.
Βαθμολογία:8+/10
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου